• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Karać finansowo pacjentów nie przychodzących na wizyty?

14-08-2013, 00:02
Karać finansowo pacjentów nie przychodzących na wizyty? (fot. Fotolia)
Karać finansowo pacjentów nie przychodzących na wizyty? (fot. Fotolia)
Aż 67 proc. stomatologów ankietowanych przez Jim'a du Molin'a* przyznało, że pobiera dodatkowe opłaty od pacjentów za odwołanie wizyty. Średnia wysokość kary wynosi 50 dolarów. 

W czasach kiedy każdy posiada telefon komórkowy, większość potrafi wysłać z niego wiadomość SMS, a wielu - email, niepowiadomienie o braku możliwości pojawienia się na umówionej wizycie jest zbrodnią - uważają amerykańscy stomatolodzy. Za zbrodnie wymierzają więc kary.

67 proc. ankietowanych portalu The Wealthy Dentist pobiera dodatkowe opłaty od pacjentów, którzy regularnie nie zjawiają się w gabinecie, choć byli zapisani. 28 proc. stomatologów rachunek powiększa po drugiej absencji, 39 proc. - dopiero po trzeciej.

Ile brak odwołania wizyty kosztuje pacjentów? Przedział kar jest szeroki i wynosi od 25 do nawet 100 dolarów. Średnio jest to 50 dolarów.

[caption id="attachment_8810" align="aligncenter" width="567" caption="Czy pobierasz opłaty?"]Czy pobierasz opłaty?[/caption]

Ryzykowne karanie

Od razu pojawia się pytanie, czy pacjent, który wie, że gabinet stosuje taki system motywacyjny dla pacjentów, nie zrezygnuje na zawsze z usług i poszuka innego lekarza? Odpowiedź wydaje się jasna, ale amerykańscy dentyści zdają się być bezlitośni.

Prawie 70 proc. z nich jest w stanie "poświęcić" pacjenta, któremu zbyt często zdarza się nie przychodzić na wizytę. 5 proc. stomatologów po 2 nieobecnościach, 37 proc. - po trzech, 26 proc. - po czterech lub więcej.

Są też tacy, których cierpliwość nie zna granic. 5 proc. ankietowanych przyznało, że nie jest w stanie zrezygnować z pacjenta, nawet jeżeli ten notorycznie nie przychodzi.

[caption id="attachment_8811" align="aligncenter" width="567" caption="Czy rezygnujesz z pacjenta?"]Czy rezygnujesz z pacjenta?[/caption]

A czy Ty karzesz finansowo pacjentów robiących uniki? Czy dodatkowe opłaty to dobry pomysł? Chętnie poznamy opinię polskich dentystów w tej sprawie? Przyślij ją na kontakt@infodetn24.pl. Najlepsze opublikujemy na portalu.

Źródło: www.thewealthlydentist.com (2)

* Jim du Molin, amerykański ekspert z zakresu stomatologicznego marketingu internetowego, autor strony www.thewealthlydentist.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   Jim Du Molin   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.