• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Karać finansowo pacjentów nie przychodzących na wizyty?

14-08-2013, 00:02
Karać finansowo pacjentów nie przychodzących na wizyty? (fot. Fotolia)
Karać finansowo pacjentów nie przychodzących na wizyty? (fot. Fotolia)
Aż 67 proc. stomatologów ankietowanych przez Jim'a du Molin'a* przyznało, że pobiera dodatkowe opłaty od pacjentów za odwołanie wizyty. Średnia wysokość kary wynosi 50 dolarów. 

W czasach kiedy każdy posiada telefon komórkowy, większość potrafi wysłać z niego wiadomość SMS, a wielu - email, niepowiadomienie o braku możliwości pojawienia się na umówionej wizycie jest zbrodnią - uważają amerykańscy stomatolodzy. Za zbrodnie wymierzają więc kary.

67 proc. ankietowanych portalu The Wealthy Dentist pobiera dodatkowe opłaty od pacjentów, którzy regularnie nie zjawiają się w gabinecie, choć byli zapisani. 28 proc. stomatologów rachunek powiększa po drugiej absencji, 39 proc. - dopiero po trzeciej.

Ile brak odwołania wizyty kosztuje pacjentów? Przedział kar jest szeroki i wynosi od 25 do nawet 100 dolarów. Średnio jest to 50 dolarów.

[caption id="attachment_8810" align="aligncenter" width="567" caption="Czy pobierasz opłaty?"]Czy pobierasz opłaty?[/caption]

Ryzykowne karanie

Od razu pojawia się pytanie, czy pacjent, który wie, że gabinet stosuje taki system motywacyjny dla pacjentów, nie zrezygnuje na zawsze z usług i poszuka innego lekarza? Odpowiedź wydaje się jasna, ale amerykańscy dentyści zdają się być bezlitośni.

Prawie 70 proc. z nich jest w stanie "poświęcić" pacjenta, któremu zbyt często zdarza się nie przychodzić na wizytę. 5 proc. stomatologów po 2 nieobecnościach, 37 proc. - po trzech, 26 proc. - po czterech lub więcej.

Są też tacy, których cierpliwość nie zna granic. 5 proc. ankietowanych przyznało, że nie jest w stanie zrezygnować z pacjenta, nawet jeżeli ten notorycznie nie przychodzi.

[caption id="attachment_8811" align="aligncenter" width="567" caption="Czy rezygnujesz z pacjenta?"]Czy rezygnujesz z pacjenta?[/caption]

A czy Ty karzesz finansowo pacjentów robiących uniki? Czy dodatkowe opłaty to dobry pomysł? Chętnie poznamy opinię polskich dentystów w tej sprawie? Przyślij ją na kontakt@infodetn24.pl. Najlepsze opublikujemy na portalu.

Źródło: www.thewealthlydentist.com (2)

* Jim du Molin, amerykański ekspert z zakresu stomatologicznego marketingu internetowego, autor strony www.thewealthlydentist.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   Jim Du Molin   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH