• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Kamil Kuczewski: koniecznie zweryfikuj biznes plan swojego pierwszego gabinetu stomatologicznego

ms
26-08-2015, 07:05
Kamil Kuczewski: koniecznie zweryfikuj biznes plan swojego pierwszego gabinetu stomatologicznego Kamil Kuczewski trener rozwoju placówek medycznych „Dental Way”
Sukces praktyki stomatologicznej uzależniony jest głównie od jakości leczenia. Zanim jednak lekarz dentysta podda się osądowi pacjentów, popełnić może zbyt wiele strategicznych błędów, aby taka ocena miała jakiekolwiek znaczenie dla losów jego lecznicy. Jakie to błędy? Mówi o nich Kamil Kuczewski, trener rozwoju placówek medycznych „Dental Way”.

Wybór odpowiedniej lokalizacji jest sprawą absolutnie fundamentalną dla osób, które chcą szybko zdobywać nowych pacjentów, dynamicznie się rozwijać, i odnieść sukces na rynku. Źle wybrana lokalizacja może być powodem wielu problemów, stresu i finansowych porażek. „Jak wybrać właściwą lokalizację pod gabinet stomatologiczny?” Mówi o tym Kamil Kuczewski, trener rozwoju placówek medycznych „Dental Way”.

Jedna minuta przeznaczona na planowanie oszczędza 40 minut na prostowanie nietrafionych decyzji. Dobry plan, właściwie opracowana lista sprzętu, określenie przewag konkurencyjnych, decyzja na temat wyboru konkretnego miejsca nie są dziełem przypadku, a konkretnej analizy. Ta analiza jest niezwykle ważna i potrzebna.

Kamil Kuczewski na vlogu, sygnowanym przez Be Active Dentist, opisuje w jaki sposób planować wybór pierwszej lokalizacji tak, by wybór był właściwy:

Stwórz dokładny plan
Wszystko podporządkowane jest żelaznemu prawu przyczyny i skutku. Sposób w jaki planujesz przełoży się bezpośrednio na szybkość znalezienia odpowiedniej lokalizacji. Napoleon Hill mówił: „Wygrywa tylko ten kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, żeby go osiągnąć”.

Wyobraź sobie jak ma wyglądać twój przyszły gabinet i wszystko dokładnie zapisz na kartce.

Zapisz każdy detal – wygląd gabinetów, poczekalni, zakres sprzętu, a także koszty stałe, zmienne, zapotrzebowanie materiałów, koszty adaptacji.

Wyznacz priorytety
Musisz planować realnie – nie wszystko możesz mieć od razu. Zastosuj metodę ABC. Na liście sprzętu, który chcesz kupić zapisz literę A - przy pozycjach, które są absolutnie niezbędne (unit, autoklaw), literę B - przy rzeczach, które są potrzebne, ale można się bez nich obyć (punktowe RTG, endometr) i listę C - przy rzeczach, które byłby przydatne, ale są drogie lub niekoniecznie potrzebne (tomograf, sedacja).

Określ przewagi konkurencyjne
Pacjenci pójdą tam gdzie będzie im lepiej - tam gdzie jest lepszy sprzęt, lepsi lekarze, lepsza atmosfera, lepszy dojazd, lepszy parking, lepszy kontakt z placówką. Jeśli masz zamiar otwierać gabinet to musisz określić „Dlaczego pacjent ma przyjść właśnie do ciebie?”. Może jesteś specjalistą w danej dziedzinie, może masz tytuł doktora, może świetnie komunikujesz się z pacjentem, może umiesz bardzo dobrze prowadzić promocję gabinetu. Musisz myśleć w kategoriach „w czym jestem lepszy?”. Ciężko będzie rozwinąć gabinet w miejscu gdzie konkurencja jest na wysokim poziomie.

W tych dwóch krótkich i merytorycznych odcinkach znajdziesz bardzo bogatą wiedzę na temat tego jak rozpocząć planowanie swojego pierwszego gabinetu. Zacznij od lokalizacji.

DentalWay #1 1/2 Lokalizacja pod gabinet - wielkość, lista sprzętu, planowanie

DentalWay #1 2/2 - Lokalizacja pod gabinet – przewagi konkurencyjne, lokalizacja, Centrum Medyczne




Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.