PARTNER PORTALU
partner portalu

Kamil Kuczewski (Be Active Dentist): co ma wpływ na wiarygodność lekarza i ceny jego usług

Kamil Kuczewski
21-08-2014, 14:07
Kamil Kuczewski (Be Active Dentist): co ma wpływ na wiarygodność lekarza i ceny jego usług Kamil Kuczewski przekonuje, że wiarygodność stomatologa jest kluczowa dla pacjenta w procesie wyboru gabinetu lub podejmowania decyzji o konkretnym leczeniu (fot. archiwum prywatne autora)
Istnieją werbalne, a także niewerbalne komunikaty, które mają wpływ na wizerunek lekarza, jego autorytet i ostatecznie - wysokość cen pobieranych przez gabinet za leczenie. Dentyści, którzy dbają o wysoki poziom wiarygodności mają największe powodzenie na rynku, szczególnie w zakresie drogich usług. Warto więc nad nią pracować - przekonuje Kamil Kuczewski* (na zdjęciu), trener rozwoju praktyk stomatologicznych w fundacji Be Active Dentist.

Wiarygodność lekarza dentysty jest podstawowa dla pacjenta w procesie wyboru gabinetu lub podejmowania decyzji o konkretnym leczeniu. Niski poziom wiarygodności może spowodować, że ważny dla gabinetu pacjent ostatecznie nie skorzysta z usługi. Wysoka wiarygodność pozwala przezwyciężyć wiele wątpliwości osoby leczonej.

Co wpływa na poziom zaufania i wiarygodności? Oto lista najważniejszych elementów.

1. Specjalizacja lub doktorat

Status, sukces i duże zaangażowanie lekarza mogą rzutować na wiarygodność stomatologa. Robienie specjalizacji, czy doktoratu zawsze procentuje. Brak specjalizacji - wszak trudno jest się na nią dostać - można zrekompensować uczestnictwem w wysokiej klasy kursach i szkoleniach, szczególnie organizowanymi za granicą.

Uzyskanymi dyplomami i certyfikatami warto pochwalić się w internecie. Do tego potrzebna jest strona internetowa lub elektroniczna wizytówka. Wciąż niewielu dentystów posiada taką formę swojego „internetowego CV", co sprawia, że łatwo się wyróżnić.

Jeśli właściciel praktyki nie ma czasu na zdobywanie tytułów, w swoim zespole powinien posiadać lekarza, który takowe już posiada. W oparciu o jego kwalifikacje można promować swoje usługi na rynku.

2. Obecność w mediach

Aktywność w mediach zawsze skutkuje zwiększeniem wiarygodności lekarza. Szczególnie dotyczy to telewizji, która jest zarezerwowana dla nielicznych. W wielu przypadkach sama obecność w szklanym ekranie sprawia, że lekarz staje się kimś wyjątkowym w oczach pacjenta.

Publikowanie artykułów w czasopismach branżowych uwiarygadnia praktykę, ale nie wolno zapominać o innych mediach o tematyce prozdrowotnej. Podobnie jak nie każdy może wystąpić w telewizji, nie każdy może pochwalić się na opublikowanym artykułem w popularnym magazynie. Lekarze którzy tego dokonują szybko zyskują status ponadprzeciętnych specjalistów.

Warto też być aktywnym na portalach społecznościowych, blogach stomatologicznych i forach. To nie przynosi natychmiastowych rezultatów, ale wzmacnia pozycję dentysty.

Korzyścią z wszelkiego zaangażowania medialnego jest fakt, iż wypowiedzi w telewizji czy artykuły w gazetach można archiwizować w formie elektronicznej. Pliki wideo lub teksty można publikować za pomocą własnnych źródeł promocji (po uzyskaniu stosownych zgód właściciela materiału).

3. Prezentowanie rozwiązań stomatologicznych

Wiarygodność lekarza buduje także bogate portfolio usług oferowanych w gabinecie. Kluczowa jest przy tym umiejętność przekonywania pacjenta, że dana usługa przyniesie dokładnie takie korzyści, jakich potrzebuje. Sztuka prezentowania rozwiązań to bardzo ważny element, często pomijany przez stomatologów. Specjalistów nie trzeba przekonywać, że implant to dużo lepsze rozwiązanie od mostu stomatologicznego, jednak to właśnie odpowiednie zaprezentowanie tego pacjentowi stanowi klucz do sukcesu. Można do tej prezentacji wykorzystać na przykład obraz z kamery wewnątrzustnej. Warto wykonać dokumentację pacjenta w postaci zdjęć jamy ustnej i przedstawić mu przykład podobnego przypadku, który został wyleczony - takie działania poruszą wyobraźnię.

POLECAMY W SERWISACH