PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Kamil Kuczewski (Be Active Dentist): co ma wpływ na wiarygodność lekarza i ceny jego usług

Kamil Kuczewski
21-08-2014, 14:07
Kamil Kuczewski (Be Active Dentist): co ma wpływ na wiarygodność lekarza i ceny jego usług Kamil Kuczewski przekonuje, że wiarygodność stomatologa jest kluczowa dla pacjenta w procesie wyboru gabinetu lub podejmowania decyzji o konkretnym leczeniu (fot. archiwum prywatne autora)
Istnieją werbalne, a także niewerbalne komunikaty, które mają wpływ na wizerunek lekarza, jego autorytet i ostatecznie - wysokość cen pobieranych przez gabinet za leczenie. Dentyści, którzy dbają o wysoki poziom wiarygodności mają największe powodzenie na rynku, szczególnie w zakresie drogich usług. Warto więc nad nią pracować - przekonuje Kamil Kuczewski* (na zdjęciu), trener rozwoju praktyk stomatologicznych w fundacji Be Active Dentist.

Wiarygodność lekarza dentysty jest podstawowa dla pacjenta w procesie wyboru gabinetu lub podejmowania decyzji o konkretnym leczeniu. Niski poziom wiarygodności może spowodować, że ważny dla gabinetu pacjent ostatecznie nie skorzysta z usługi. Wysoka wiarygodność pozwala przezwyciężyć wiele wątpliwości osoby leczonej.

Co wpływa na poziom zaufania i wiarygodności? Oto lista najważniejszych elementów.

1. Specjalizacja lub doktorat

Status, sukces i duże zaangażowanie lekarza mogą rzutować na wiarygodność stomatologa. Robienie specjalizacji, czy doktoratu zawsze procentuje. Brak specjalizacji - wszak trudno jest się na nią dostać - można zrekompensować uczestnictwem w wysokiej klasy kursach i szkoleniach, szczególnie organizowanymi za granicą.

Uzyskanymi dyplomami i certyfikatami warto pochwalić się w internecie. Do tego potrzebna jest strona internetowa lub elektroniczna wizytówka. Wciąż niewielu dentystów posiada taką formę swojego „internetowego CV", co sprawia, że łatwo się wyróżnić.

Jeśli właściciel praktyki nie ma czasu na zdobywanie tytułów, w swoim zespole powinien posiadać lekarza, który takowe już posiada. W oparciu o jego kwalifikacje można promować swoje usługi na rynku.

2. Obecność w mediach

Aktywność w mediach zawsze skutkuje zwiększeniem wiarygodności lekarza. Szczególnie dotyczy to telewizji, która jest zarezerwowana dla nielicznych. W wielu przypadkach sama obecność w szklanym ekranie sprawia, że lekarz staje się kimś wyjątkowym w oczach pacjenta.

Publikowanie artykułów w czasopismach branżowych uwiarygadnia praktykę, ale nie wolno zapominać o innych mediach o tematyce prozdrowotnej. Podobnie jak nie każdy może wystąpić w telewizji, nie każdy może pochwalić się na opublikowanym artykułem w popularnym magazynie. Lekarze którzy tego dokonują szybko zyskują status ponadprzeciętnych specjalistów.

Warto też być aktywnym na portalach społecznościowych, blogach stomatologicznych i forach. To nie przynosi natychmiastowych rezultatów, ale wzmacnia pozycję dentysty.

Korzyścią z wszelkiego zaangażowania medialnego jest fakt, iż wypowiedzi w telewizji czy artykuły w gazetach można archiwizować w formie elektronicznej. Pliki wideo lub teksty można publikować za pomocą własnnych źródeł promocji (po uzyskaniu stosownych zgód właściciela materiału).

3. Prezentowanie rozwiązań stomatologicznych

Wiarygodność lekarza buduje także bogate portfolio usług oferowanych w gabinecie. Kluczowa jest przy tym umiejętność przekonywania pacjenta, że dana usługa przyniesie dokładnie takie korzyści, jakich potrzebuje. Sztuka prezentowania rozwiązań to bardzo ważny element, często pomijany przez stomatologów. Specjalistów nie trzeba przekonywać, że implant to dużo lepsze rozwiązanie od mostu stomatologicznego, jednak to właśnie odpowiednie zaprezentowanie tego pacjentowi stanowi klucz do sukcesu. Można do tej prezentacji wykorzystać na przykład obraz z kamery wewnątrzustnej. Warto wykonać dokumentację pacjenta w postaci zdjęć jamy ustnej i przedstawić mu przykład podobnego przypadku, który został wyleczony - takie działania poruszą wyobraźnię.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.