PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Kamil Kuczewski: ani słowa o pieniądzach na pierwszej wizycie

ŁS
27-04-2015, 09:12
Kamil Kuczewski: ani słowa o pieniądzach na pierwszej wizycie Kamil Kuczewski, Trener Rozwoju Placówek Medycznych, „Dental Way” (fot. archiwum prywatne)
- Nie rozmawiajmy z pacjentem o pieniądzach podczas pierwszej wizyty – apeluje Kamil Kuczewski, Trener Rozwoju Placówek Medycznych, „Dental Way”.

Łukasz Sowa, infoDENT24.pl: 40 proc. mieszkańców USA przyznaje, że ma ograniczony dostęp do opieki stomatologicznej lub z niej nie korzysta z powodów finansowych. W Polsce, zdaniem GUS, jeszcze więcej, bo 48 proc. Sytuacja jest patowa. Pacjenci nie leczą się - tłumacząc to brakiem środków finansowych, a kiedy w końcu z bólem trafiają do dentysty, okazuje się, że właściwie powinni zapisać się na kilka wizyt od razu. Nie zapisują się, albo zapisują i nie przychodzą. Koło się zamyka. Dentyści są bezradni?

Kamil Kuczewski, Dental Way: Zawsze jest rozwiązanie. Przede wszystkim zapytałbym się czy wspomniane 40 proc. Amerykanów i 48 proc. Polaków uczęszczało regularnie na przeglądy, które są najczęściej darmowe. Ci, którzy mówią o problemie finansowym, najczęściej sami do niego doprowadzają brakiem odpowiedniej higieny i profilaktyki, a przede wszystkim zwlekaniem.

Problem polskich pacjentów polega na braku świadomości i odpowiedniej motywacji do leczenia. A to, co lekarze dentyści mogą zrobić, to poświęcić w ciągu każdej wizyty 5-10 min. na edukowanie pacjentów. Teraz jest to łatwiejsze niż kilka, czy kilkanaście lata temu. Żyjemy w erze internetu, zaawansowanych materiałów edukacyjnych w formie filmów wideo, dostępu do wielu książek i publikacji. To wszystko sprawia, że dentyści mają wiele narzędzi, które mogą zmotywować pacjentów do leczenia.

infoDENT24.pl: Czy stomatolog, który widzi - po wstępnym badaniu - , że „pracy" przy pacjencie jest dużo, powinien traktować go delikatniej? Inaczej mówiąc, jak nie wystraszyć pacjenta kosztami leczenia, a jednocześnie namówić go do regularnych, zaplanowanych wizyt?

Kamil Kuczewski: Propozycję kompleksowego planu leczenia poprzedzają dwa kroki: pierwsza wizyta pacjenta oraz przegląd. Powinny być one wykonane właśnie w takiej kolejności - oraz co istotne - na oddzielnych wizytach.

1 KROK: Pierwsza wizyta pacjenta

Nigdy nie proponujemy leczenia kompleksowego na pierwszej wizycie. Podczas pierwszego spotkania powinniśmy: „zbadać" podejście pacjenta do leczenia, określić jego nawyki stomatologiczne, dowiedzieć się, jaką wartość ma dla niego zdrowie jamy ustnej. W efekcie łatwiej jest określić  ile pieniędzy pacjent  gotowy jest przeznaczyć na leczenie.

Podczas pierwszej wizyty rozpocznijmy budowanie świadomości i motywacji pacjenta do leczenia. Pokażmy mu rysunki prezentujące leczenie, wykorzystujmy prezentacje multimedialne czy modele stomatologiczne, które mogą pomóc pacjentowi zrozumieć proces leczenia i jego problemy. Bardzo ważne jest zmotywowanie go do drugiej wizyty.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.