PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak zlecić RTG bez obawy o utratę pacjenta

ms
17-01-2018, 10:23
Jak zlecić RTG bez obawy o utratę pacjenta Pracownia RTG, fot. Dentysta.eu
Gabinety stomatologiczne bez własnej pracowni RTG i kierujące na diagnostykę do sąsiednich placówek nie będą musiały się już obawiać, że pacjent zostanie na dalsze leczenie w placówce, która mu to zdjęcie wykona.

Jeden ze śląskich gabinetów uruchomił właśnie system, który umożliwia zewnętrzne zlecanie RTG i ochronę przed odpływem pacjenta. - Takie rozwiązanie będzie mógł teraz zastosować każdy gabinet w Polsce – zapewnia lek. dent. Marcin Krufczyk z Dentysta.eu.

Lek na brak RTG?
Nie każdy gabinet dysponuje własną pracownią RTG. Wykonanie niezbędnego do leczenia RTG panoramicznego, zatok lub szczęki wiąże się więc często ze skierowaniem pacjenta do innego gabinetu. I tu zaczynają się schody. Bo nie zawsze pacjent kierowany na RTG poza gabinet, wraca do niego z wykonanym zdjęciem na leczenie. - Brak własnej pracowni RTG zniechęca często pacjentów do powrotu do gabinetu z wykonanym zdjęciem. Spora grupa po prostu zostaje na dalsze leczenie w placówce, która to zdjęcie wykonała i do której skierował dentysta lub szuka innego ośrodka. W efekcie traci gabinet kierujący, ale traci także pacjent, bo jego leczenie staje się kosztowniejsze i dłuższe, a czasem bywa przez niego porzucane – mówi lek. dent. Marcin Krufczyk z Dentytsa.eu .

Teraz to może się zmienić. Marcin Krufczyk uruchomił w swoim gliwickim gabinecie rozwiązanie, dzięki któremu gabinety ze Śląska kierujące do niego na RTG nie muszą obawiać się odpływu pacjenta. -   Od kilku dni gabinetom wykonującym u nas diagnostykę udostępniamy specjalny panel on-line, dzięki któremu zdjęcia od razu po wykonaniu trafiają bezpośrednio do lekarza kierującego w formie cyfrowej. W ten sposób unikamy sytuacji, w której pacjent dostaje zdjęcie RTG do ręki, lub w której przechodzi ono przez ręce innego lekarza – mówi Marcin Krufczyk. 

Sporo innowacji dla lekarzy i pacjenta
Ale to nie jedna innowacja rozwiązania. Zdjęcia trafiają do lekarzy kierujących w formacie JPG lub DICOM, które dają możliwość podglądu w wysokiej jakości i zastosowania filtrów.  Stomatolodzy mają także możliwość zlecenia zdjęcia w jakości 3D like (2D+), czyli zaawansowanych skanów warstwowych w cenie standardowego RTG panoramicznego. Fakt, że zdjęcia po wykonaniu trafiają do specjalnego panelu, sprawia, że dentysta kierujący ma wgląd do RTG o dowolnej porze dnia i z dowolnego miejsca, w tym z prywatnego komputera czy tabletu. Panel to również system kontroli skierowań on-line, którego działanie eliminuje konieczność noszenia skierowania przez pacjenta. Lekarz takie skierowanie wypełnia on-line w panelu.

Sam przesył danych jest bezpieczny. Czuwa nad tym protokół SSL, służący do bezpiecznej transmisji zaszyfrowanego strumienia danych. - Korzystanie z rozwiązania jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę dentysta.eu/panelRTG i zarejestrować się, co trwa raptem kilka minut i wymaga paru prostych kroków, nie trudniejszych niż zakładanie konta mailowego.  Na tym etapie lekarz musi podać dane gabinetu i swoje, w tym m.in. PWZ. Konto jest weryfikowane w ciągu 24 godzin.  Po weryfikacji panel daje lekarzowi możliwość generowania zleceń i umawiania diagnostyki - mówi Marcin Krufczyk.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.