• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zbudować stronę internetową od zera

en
22-02-2017, 09:44
Jak zbudować stronę internetową od zera Strona internetowa gabinetu to ważne narzędzie marketingowe (fot. pixabay)
To strona internetowa gabinetu stomatologicznego robi pierwsze wrażenie na pacjencie, pokazuje kim jest i co robi dentysta. Pamiętając o tym warto zadbać, by strona dostarczała jasnych i zwięzłych informacji. Atrakcyjna graficzna forma jest nie mniej ważna.

Strona internetowa posłuży lekarzowi do przedstawienia siebie, swojego personelu i gabinetu,  będzie także działała jak narzędzie marketingowe, zachęcające ludzi do uczenia się o zdrowiu jamy ustnej. Co  ma w końcu skutkować umówieniem się na wizytę.

Podobno pierwsze wrażenie o wszystkim decyduje i o tej regule warto pamiętać, gdy przystępuje się do projektowania strony internetowej. Jeśli nie wchodzi w grę zatrudnienie projektanta, można ją stworzyć  samodzielnie, wykorzystując narzędzia dostępne online. Nie jest to bardzo trudne zadanie, jednak o kilku sprawach należy pamiętać, by efekt końcowy spełniał jak najlepiej swój cel.

Kto i co
Ile razy udawało ci się utknąć na jakieś stronie, długo dociekając czym w gruncie rzeczy zajmuje się jakaś firma? To niestety nadal częsta wada stron www, by się przed nią ustrzec - umieść w centralnym miejscu strony swoje nazwisko i nazwę praktyki. Niech nikt nie musi zgadywać, że jesteś dentystą. Jeśli oferujesz specjalistyczne usługi, także nie pomiń tej informacji. 

Strona powinna zawierać krótkie, skondensowane informacje, w tym szczegóły o zawodowych kwalifikacjach i dane do szybkiego kontaktu. Rozbudowane informacje powinno znaleźć się  głębiej.

Prostota
Po stworzeniu strony startowej można myśleć o rozszerzeniu informacji. Ważne, by każdy łatwo i szybko mógł do nich dotrzeć. Obowiązuje tzw. zasada trzech kliknięć. Użytkownicy nie lubią klikać i każde kolejne  powoduje narastającą niechęć. Jeśli po trzech kliknięciach użytkownik nie znajduje tego czego szuka rezygnuje, albo pozostaje na stronie, ale z coraz mniejszą satysfakcją. 

Poruszanie się po stronie powinno być proste. Przydatny może okazać się pasek narzędzi pojawiający się na górze strony, który umożliwi szybkie przechodzenie od informacji do informacji. Można też stosować linkowanie do innych części witryny. Niezależnie od metody ważna jest prostota. 

Harmonia i porządek
Strona, poza samym meritum, ma mieć pewien porządek graficzny. Warto pomyśleć o tych wszystkich kiepsko zaprojektowanych witrynach, na których partie tekstu nie układały się prawidłowo w linie, zdjęcia były "rozsiane" bez żadnego pomysłu, a użyte kolory zamiast przykuwać uwagę przyprawiały o ból głowy. Wszystkie te aspekty warte są przemyślenia, podczas dopracowywania szczegółów strony.

 Co do czcionki - dobrze wygląda bezszeryfowa jak np. Arial lub Verdana (przykładem czcionki szeryfowej jest Times New Roman). Te bezszeryfowe łatwo się  czyta. Wielkość także nie jest bez znaczenia, optymalna to 14 lub 16 px. I jeszcze jedno ważne ograniczenie - nie należy stosować więcej jak trzech różnych typów czcionek na jednej stronie.

Przy wyborze kolorów również zalecana jest ostrożność i umiar – kolory wywołują emocje, więc lepiej ograniczyć się do neutralnych i chłodnych. Lepiej nie "przedobrzyć" stosując  10 różnych barw. Biel wypełniająca wolne miejsca nadaje stronie wrażenie czystości i nowoczesności.

Zawartość
Potencjalny pacjent nie ma 20 minut, by mozolnie brnąć przez  lity blok tekstu. Chce od jednego rzutu oka odczytać potrzebne mu informacje. By  to ułatwić, dobrze jest uporządkować tekstu w paragrafy lub punkty, oddzielone przerwami, śródtytułami lub zdjęciami.  

Informacje powinny być proste, krótkie i fachowe. Jeśli nie masz zaufania do swoich umiejętności pisania, zamów tekst u profesjonalnego copywritera, który stworzy zawartość stron przyciągającą uwagę czytelnika. Lepiej unikać dłużyzn (pustostosłowia).

Więcej: dmdtoday.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.