PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak w marketing gabinetu zaangażować pracowników

smn
15-09-2017, 12:40
Jak w marketing gabinetu zaangażować pracowników Budowanie jedności zespołu pracowników, przekłada się na lepszy marketing (fot. pixabay)
Marketing w praktyce stomatologicznej to jeszcze jeden problem, którym się musi zajmować dentysta. A gdyby tak podzielić to zadanie z innymi pracownikami - poprzez angażowanie innych i wykorzystywanie ich pomysłów marketing będzie o wiele skuteczniejszy!

Najlepiej robić to w czym jest się najlepszym i co się lubi, czyli lecząc zęby. Jednak dentysta nie może całkiem poniechać innych obowiązków, które spoczywają na nim jako na właścicielu prywatnej praktyki. A do nich należy właśnie marketing.

Jeśli jednak uda mu się przenieść część tego zadania na pozostały personel praktyki, będzie mu łatwiej.

Angażowanie personelu
Kluczem do aktywnego działania całego zespołu jest wyjaśnienie, jakie są cele wyznaczone przez dentystę dla całej praktyki. Informowanie pracowników i proszenie o wyrażanie własnego zdania, buduje zaufanie i lojalność. Marketing w niczym się nie różni od ogólnych zasad dobrego zarządzania zespołem.

Jeśli dentysta chce wykorzystać Facebook do reklamy, na przykład technologii Invisalign, powinien o tym powiadomić higienistkę.  To najbardziej prawdopodobne, że pacjenci będą chcieli najpierw z nią przedyskutować przeczytane informacje, zanim spotkają się z lekarzem. Inny przykład - dentyście zależy na pozytywnych opiniach w internecie. I tym razem asystentka może być niezwykle pomocna, wspominając o tym pacjentom. 

Jak zacząć?
Zadanie angażowania pracowników w marketing gabinetu ułatwiają wspólne zebrania. To idealna sytuacja, w której dentysta może przekazać swoje bliższe i dalsze cele marketingowe.

Pozytywne opinie w internecie?
Przekonanie nieprzekonanych pacjentów do planu leczenia?
Przyciągnięcie nowych pacjentów?

Personel może mieć dobre pomysły, na które dentysta sam nigdy by nie wpadł.
Wspólna burza mózgów wyłącznie buduje.

Można urządzać święto z okazji rocznicy otworzenia gabinetu, reklamować nowy sprzęt i aparaturę, technologie, czy nabyte przez dentystę nowe umiejętności, robić kampanię wykorzystującą zdjęcia selfie pacjentów.

Pracownicy gabinetu będą się czuli docenieni okazanym im zaufaniem, jeśli zostaną włączeni w proces decyzyjny dotyczący funkcjonowania praktyki, zaś dentysta otrzyma pomoc, dzięki której będzie miał więcej czasu na leczenie pacjentów.

Więcej: dentistryiq.com,

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.