• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak w marketing gabinetu zaangażować pracowników

smn
15-09-2017, 12:40
Jak w marketing gabinetu zaangażować pracowników Budowanie jedności zespołu pracowników, przekłada się na lepszy marketing (fot. pixabay)
Marketing w praktyce stomatologicznej to jeszcze jeden problem, którym się musi zajmować dentysta. A gdyby tak podzielić to zadanie z innymi pracownikami - poprzez angażowanie innych i wykorzystywanie ich pomysłów marketing będzie o wiele skuteczniejszy!

Najlepiej robić to w czym jest się najlepszym i co się lubi, czyli lecząc zęby. Jednak dentysta nie może całkiem poniechać innych obowiązków, które spoczywają na nim jako na właścicielu prywatnej praktyki. A do nich należy właśnie marketing.

Jeśli jednak uda mu się przenieść część tego zadania na pozostały personel praktyki, będzie mu łatwiej.

Angażowanie personelu
Kluczem do aktywnego działania całego zespołu jest wyjaśnienie, jakie są cele wyznaczone przez dentystę dla całej praktyki. Informowanie pracowników i proszenie o wyrażanie własnego zdania, buduje zaufanie i lojalność. Marketing w niczym się nie różni od ogólnych zasad dobrego zarządzania zespołem.

Jeśli dentysta chce wykorzystać Facebook do reklamy, na przykład technologii Invisalign, powinien o tym powiadomić higienistkę.  To najbardziej prawdopodobne, że pacjenci będą chcieli najpierw z nią przedyskutować przeczytane informacje, zanim spotkają się z lekarzem. Inny przykład - dentyście zależy na pozytywnych opiniach w internecie. I tym razem asystentka może być niezwykle pomocna, wspominając o tym pacjentom. 

Jak zacząć?
Zadanie angażowania pracowników w marketing gabinetu ułatwiają wspólne zebrania. To idealna sytuacja, w której dentysta może przekazać swoje bliższe i dalsze cele marketingowe.

Pozytywne opinie w internecie?
Przekonanie nieprzekonanych pacjentów do planu leczenia?
Przyciągnięcie nowych pacjentów?

Personel może mieć dobre pomysły, na które dentysta sam nigdy by nie wpadł.
Wspólna burza mózgów wyłącznie buduje.

Można urządzać święto z okazji rocznicy otworzenia gabinetu, reklamować nowy sprzęt i aparaturę, technologie, czy nabyte przez dentystę nowe umiejętności, robić kampanię wykorzystującą zdjęcia selfie pacjentów.

Pracownicy gabinetu będą się czuli docenieni okazanym im zaufaniem, jeśli zostaną włączeni w proces decyzyjny dotyczący funkcjonowania praktyki, zaś dentysta otrzyma pomoc, dzięki której będzie miał więcej czasu na leczenie pacjentów.

Więcej: dentistryiq.com,

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH