PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak uszczęśliwić pacjenta w prosty sposób

en
05-07-2016, 09:57
Jak uszczęśliwić pacjenta w prosty sposób Czym, poza leczeniem, można uszczęśliwić pacjenta? (foto: pixabay)
Pacjent nie chce być jednym z wielu w kolejce do dentysty. Warto poświęcić chwilę po wizycie i zanotować krótko treść rozmowy, aby móc do niej nawiązać przy następnym spotkaniu - radzi Jordon Comstock założyciel BoomCloud Apps, amerykańskiej firmy tworzącej oprogramowanie dla gabinetów stomatologicznych.

Uszczęśliwianie pacjentów powinno być głównym celem dla dentysty, bo przecież bez pacjentów jego praktyka nie może funkcjonować. Zadowoleni pacjenci są lojalni i częściej polecają swojego dentystę innym członkom rodziny i znajomym. Jak więc uszczęśliwić pacjenta i sprawić, by wizyta w gabinecie stomatologicznym była niezapomniana (w pozytywnym znaczeniu)?

Spraw by poczuł się wyjątkowy
Nikt nie lubi być anonimowy. Pacjent także nie chce być jednym z wielu w kolejce do fotela dentysty. Warto poświęcić chwilę po wizycie i zanotować krótko treść waszej rozmowy, by móc do niej nawiązać przy następnym spotkaniu. Pytaj o wakacje rodzinne, końcowe egzaminy, warunki pracy na nowej posadzie etc.

To że pamiętasz szczegóły na jego temat sprawi, że poczuje się on wyjątkowo. A to uczucie rodzi lojalność. Przestajesz być tylko dentystą, zaczynasz być osobą, która się o pacjenta troszczy.

Każdy kocha okazje
Stwórz plan zniżek dla stałych pacjentów, najlepiej ofertę na cały rok. System niewielkich obniżek cen za usługi. To także świetny sposób, by okazać pacjentom troskę i przywiązać ich do swojego gabinetu. Wszystko czego trzeba, by zacząć taki plan, to drobiazgowa znajomość cen i wydatków wpływających na końcowy koszt procedur leczniczych, a także odpowiednie oprogramowanie, które ułatwi obliczanie obniżek dla poszczególnych pacjentów.

Dzień pacjenta jak Dzień kobiet
Każdy chce być ważny i doceniony, organizuj więc „Tydzień pacjenta”, na przykład w ciągu wakacyjnych miesięcy. Symbole można zapożyczyć chociażby z Walentynek. Niech w poczekalni zawiśnie wielkie serce z napisem – Kochamy naszych pacjentów.

Dowodem na szczerość tej deklaracji niech będzie kwiatek, czekoladki, balonik wręczany każdemu kto odwiedzi gabinet tego dnia. Niektórzy dentyści w USA wynajmują nawet kino lub aqua park i wysyłają bilety swoim pacjentom. 

Konkursy, loterie
Zorganizuj konkurs w mediach społecznościowych. Konkursy pozwalają się dobrze bawić! Ten wymyślony przez ciebie, nie tylko wyzwoli trochę pozytywnych emocji, ale też sprawi, że pacjenci będą mówić o twoim gabinecie w pozytywny sposób. Szeptanego marketingu nigdy za dużo!

Można urządzić na przykład loterię, w której główną nagrodą będzie na przykład karnet do kina. Warunkiem udziału w loterii będzie „like” lub pozytywna opinia umieszczona na stronie gabinetu. W ten sposób zostaniesz zauważony przez każdego spośród znajomych pacjenta. Zwycięzcy koniecznie zrób zdjęcie i umieść je na Facebooku.

Im więcej kontaktu, tym lepiej
Lekarz, który znajdzie czas, by osobiście zadzwonić do pacjenta i zapytać go jak się czuje po wizycie, zyska u niego bardzo duże uznanie. Miłym gestem będzie oczywiście także telefon od recepcjonistki albo asystentki stomatologicznej, jednak może być  odebrany, jako element obowiązków służbowych.

Natomiast telefon od samego dentysty upewnia pacjenta, że jego lekarz jest w każdej chwili gotowy nieść pomoc, gdy tylko będzie potrzebna.

Zadbaj o darmowe wifi
Darmowe wifi to dzisiaj odpowiednik czasopism na stoliku w poczekalni. Dla większości pacjentów już samo zajęcie miejsca w fotelu dentystycznym jest przerażającym doznaniem.

Chcesz choć trochę zmniejszyć ich strach? Zadbaj, aby mogli, czekając na swoją kolej, sprawdzić Facebook czy Instagram. Jeszcze inni wykorzystają czas w poczekalni, aby kontynuować pracę na laptopie.

Więcej: dentistryiq.com

SŁOWA KLUCZOWE
Reklama i marketing   dentysta   pacjent_w_gabinecie  

POLECAMY W SERWISACH