• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak to się robi teraz: przygotowanie dentysty do skutecznego motywowania pacjentów,

ms
19-05-2017, 07:35
Jak to się robi teraz: przygotowanie dentysty do skutecznego motywowania pacjentów, Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group
- Osiągniecie spodziewanych efektów, pokonanie wysoko postawionej poprzeczki jest możliwe tylko poprzez pracę na innym poziomie niż behawioralny - mówi Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

Otwieramy lekarzy na rozwój ich wewnętrznych zasobów. Pracujemy nad umiejętnościami, które mają kluczowe znaczenie w pracy z pacjentem. Zmieniamy sposób myślenia, zamieniamy ograniczające przekonania  na wspierający dialog wewnętrzny, który pozwala na prawdziwą, szczerą i głębszą relację z pacjentem bez obawy utraty autorytetu. Pomagamy pokonać obawy związane z braniem pieniędzy, proponowaniem najlepszych kompleksowych leczeń z wykorzystaniem najlepszych medycznych rozwiązań. Pokazujemy, krok po kroku, jak powinny wyglądać struktury takich rozmów, jakie mają etapy, jak je prowadzić, aby były prawdziwe i prowadziły pacjenta do szczerości i otwartości. Uczymy zadawania głębokich pytań, budowania szczerej relacji, uważnego słuchania. Pokazujemy, jak przekazywać informacje, by pacjent słuchał z „otwartymi ustami”, z dużym zaciekawieniem.

Widzimy wyraźny związek przyczynowo-skutkowy między poziomem umiejętności budowania relacji, zdolnością pokazania pacjentowi swoich kompetencji (bycia autorytetem, przywództwem) a postawami  pacjentów i dynamicznym rozwojem praktyki.

Zmiany na wyższych poziomach logicznych Diltsa, rozwój w/w umiejętności lekarza manifestują się zwiększoną liczbą pacjentów, wydłużeniem kolejki, gotowością pacjentów do wyboru najlepszych i często droższych rozwiązań. Pacjenci w wyraźnie większym stopniu obdarzają lekarza zaufaniem i czują się bezpiecznie, co otwiera ich na plan leczenia. Doświadczają zachowań płynących z wewnętrznych przekonań, pozbawionych sztuczności. Pacjenci to doceniają pacjenci i rekomendują lekarza.

Warto wspomnieć, że proponowany przez nas rozwój lekarza ma znacznie szerszy zakres i przekłada się na życie prywatne, relacje z innymi ludźmi, partnerami. 

Zapraszamy do udziału w projekcie MEMS (Multilevel Engagement & Motivation Strategy), po którym twoja praca z pacjentem już nigdy nie będzie taka sama. Zapewniam, że po siedmiu dwudniowych szkoleniach odbytych w odstępach 2-, 3-miesięcznych będziesz w innym miejscu. Twoja praktyka będzie w innym miejscu, będziesz miał inną strukturę wykonywanych prac, inne wyniki finansowe, twoi pacjenci będą mieli znacznie wyższy poziom satysfakcji z wizyty, będą cię rekomendować, zwiększy się kolejka do ciebie, a ty paradoksalnie będziesz miał poczucie, że to dopiero początek drogi i że chyba dopiero teraz zaczynasz pomału rozumieć, o co chodzi w pracy z pacjentem poza fotelem. Zapewniam, to będzie niezwykłe uczucie, którego będziesz chciał mieć coraz więcej. Życzę ci tego, aby nie opuściło cię ono do końca twojej pracy zawodowej.

Podobny proces obserwuję u siebie w obszarze pracy zawodowej. Po 10 latach zajmowania się psychologią relacji z pacjentem, tworzeniem profesjonalnych standardów pracy, zacząłem mieć poczucie, że chyba dopiero zaczynam rozumieć, o co w tym chodzi. Mimo iż minęło kolejne 10 lat i - logicznie to postrzegając - mogę mieć odczucie pewnej eksperckości w tej dziedzinie, w środku czuję, że jestem na początku drogi. I oby tak zostało.

Na czym polega model 15-minutowej rozmowy lekarza z niezmotywowanym pacjentem na temat protetyki będzie można dowiedzieć się już 20 maja w Warszawie podczas Konferencji "15 minut".

konferencja15minut.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Mariusz Oboda   rozmowa_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.