PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak to się robi teraz: przygotowanie dentysty do skutecznego motywowania pacjentów,

ms
19-05-2017, 07:35
Jak to się robi teraz: przygotowanie dentysty do skutecznego motywowania pacjentów, Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group
- Osiągniecie spodziewanych efektów, pokonanie wysoko postawionej poprzeczki jest możliwe tylko poprzez pracę na innym poziomie niż behawioralny - mówi Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

Otwieramy lekarzy na rozwój ich wewnętrznych zasobów. Pracujemy nad umiejętnościami, które mają kluczowe znaczenie w pracy z pacjentem. Zmieniamy sposób myślenia, zamieniamy ograniczające przekonania  na wspierający dialog wewnętrzny, który pozwala na prawdziwą, szczerą i głębszą relację z pacjentem bez obawy utraty autorytetu. Pomagamy pokonać obawy związane z braniem pieniędzy, proponowaniem najlepszych kompleksowych leczeń z wykorzystaniem najlepszych medycznych rozwiązań. Pokazujemy, krok po kroku, jak powinny wyglądać struktury takich rozmów, jakie mają etapy, jak je prowadzić, aby były prawdziwe i prowadziły pacjenta do szczerości i otwartości. Uczymy zadawania głębokich pytań, budowania szczerej relacji, uważnego słuchania. Pokazujemy, jak przekazywać informacje, by pacjent słuchał z „otwartymi ustami”, z dużym zaciekawieniem.

Widzimy wyraźny związek przyczynowo-skutkowy między poziomem umiejętności budowania relacji, zdolnością pokazania pacjentowi swoich kompetencji (bycia autorytetem, przywództwem) a postawami  pacjentów i dynamicznym rozwojem praktyki.

Zmiany na wyższych poziomach logicznych Diltsa, rozwój w/w umiejętności lekarza manifestują się zwiększoną liczbą pacjentów, wydłużeniem kolejki, gotowością pacjentów do wyboru najlepszych i często droższych rozwiązań. Pacjenci w wyraźnie większym stopniu obdarzają lekarza zaufaniem i czują się bezpiecznie, co otwiera ich na plan leczenia. Doświadczają zachowań płynących z wewnętrznych przekonań, pozbawionych sztuczności. Pacjenci to doceniają pacjenci i rekomendują lekarza.

Warto wspomnieć, że proponowany przez nas rozwój lekarza ma znacznie szerszy zakres i przekłada się na życie prywatne, relacje z innymi ludźmi, partnerami. 

Zapraszamy do udziału w projekcie MEMS (Multilevel Engagement & Motivation Strategy), po którym twoja praca z pacjentem już nigdy nie będzie taka sama. Zapewniam, że po siedmiu dwudniowych szkoleniach odbytych w odstępach 2-, 3-miesięcznych będziesz w innym miejscu. Twoja praktyka będzie w innym miejscu, będziesz miał inną strukturę wykonywanych prac, inne wyniki finansowe, twoi pacjenci będą mieli znacznie wyższy poziom satysfakcji z wizyty, będą cię rekomendować, zwiększy się kolejka do ciebie, a ty paradoksalnie będziesz miał poczucie, że to dopiero początek drogi i że chyba dopiero teraz zaczynasz pomału rozumieć, o co chodzi w pracy z pacjentem poza fotelem. Zapewniam, to będzie niezwykłe uczucie, którego będziesz chciał mieć coraz więcej. Życzę ci tego, aby nie opuściło cię ono do końca twojej pracy zawodowej.

Podobny proces obserwuję u siebie w obszarze pracy zawodowej. Po 10 latach zajmowania się psychologią relacji z pacjentem, tworzeniem profesjonalnych standardów pracy, zacząłem mieć poczucie, że chyba dopiero zaczynam rozumieć, o co w tym chodzi. Mimo iż minęło kolejne 10 lat i - logicznie to postrzegając - mogę mieć odczucie pewnej eksperckości w tej dziedzinie, w środku czuję, że jestem na początku drogi. I oby tak zostało.

Na czym polega model 15-minutowej rozmowy lekarza z niezmotywowanym pacjentem na temat protetyki będzie można dowiedzieć się już 20 maja w Warszawie podczas Konferencji "15 minut".

konferencja15minut.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Mariusz Oboda   rozmowa_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH