PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak stworzyć swój profesjonalny internetowy opis lekarza dentysty?

ms
25-11-2015, 08:01
Jak stworzyć swój profesjonalny internetowy opis lekarza dentysty? Jak CIę widzą, tak...
Pierwszy kontakt lekarza z pacjentem to moment, gdy Twój pacjent się o Tobie dowiaduje. Nieważne czy jest to kontakt przez polecenie, informacja z internetu, czy rozmowa telefoniczna – pacjent dowiedział się o Tobie i już zaczął wyrabiać sobie opinię na Twój temat. Ten pierwszy kontakt często decyduje, czy pacjent się do Ciebie zapisze, czy też skorzysta z usług konkurencji.

Na 16,5 mln internautów w Polsce, aż 9 mln szuka informacji o lekarzu w internecie. 71 proc. z nich sprawdza informacje o doświadczeniu, a 63 proc. czyta opinie i rekomendacje (źródło znanylekarz.pl).

Znaczenie internetu w kreowaniu wizerunku lekarza staje się, co raz większe.

„Lepiej być kreatorem przyszłości niż jej ofiarą”, dlatego przygotuj profesjonalną wizytówkę internetową. Zgodny z najlepszymi zasadami opis lekarza dentysty w internecie to duży krok do wywoływania silnie pozytywnego pierwszego wrażenia.

Jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów
Z licznych badań opinii pacjentów na temat satysfakcji z leczenia - wynika, że co najmniej co czwarta osoba będzie Cię oceniać na podstawie Twoich aparycji i usposobienia. To kluczowe czynniki w komunikacji z pacjentem. Wzrok to najsilniejszy ze zmysłów – część pacjentów na podstawie tego jak wyglądasz wyciągnie wnioski, jakim możesz być lekarzem. Należy więc zadbać o bardzo profesjonalne zdjęcia. Wykonane raz - będą Ci służyć przez lata. Robiąc zdjęcia, zadbaj przede wszystkim o profesjonalne oświetlenie i nienaganny ubiór. Twoja sylwetka powinna być wyprostowana, a twarz pogodna i wyraźnie uśmiechnięta. Dłonie najlepiej aby luźno zwisały wzdłuż tułowia (staraj się nie krzyżować rąk). Pamiętaj także o fryzurze, ważny jest make-up. Podczas robienia zdjęć unikaj zakładania maseczek, trzymania w ręku narzędzi stomatologicznych, czy też zdjęć, na których pokazany jest pacjent w trakcie zabiegu. Jeśli robisz sesję zdjęciową w gabinecie stomatologicznym pamiętaj, że to Ty masz stanowić pierwszy plan, a gabinet może być jedynie tłem fotografii.

Czytelny i prosty opis
Tworząc „wizytówkę” skup się na prostocie i na najważniejszych informacjach. Opis może być krótki, ale najważniejsze żeby był „przyjemny” w czytaniu. Unikaj długich, medycznych, pozbawionych „uczucia” monologów. Staraj się przedstawić siebie, jako „ludzkiego” lekarza z profesjonalnym podejściem i dużymi umiejętnościami. Zadbaj o to, aby w informacji wyraźnie wyróżnione zostały akapity. Możesz zrobić podział tekstu w bardzo podobny sposób jak w CV – wykształcenie, doświadczenie, kursy. W opisie stosuj wiele krótkich zdań – łatwiej czyta się takie teksty.

Pisz językiem zrozumiałym dla pacjenta.
Używaj narzędzi do edycji tekstu – pogrubienia, kursywa, kolory czcionki – na tych fragmentach pacjent zatrzymuje wzrok. Pamiętaj, że ludzi rzadko interesują daty, bardziej zależy im na opisie umiejętności, efektach, faktach.

Informacje ważne dla pacjenta
Opis powinien Cię umacniać i budować autorytet. Ze swojego życiorysu wybierz i opisz najważniejsze przebyte kursy, informacje o specjalizacji lub doktoracie, opublikowane artykuły. Warto, aby obok Twojego zdjęcia i opisu pojawiły się skany najważniejszych certyfikatów. Nic tak nie działa na pacjentów jak fakty i bezpośrednie dowody. Jeśli konstruujesz swój opis, warto zawrzeć tam swoje kluczowe umiejętności – opisz w dwóch, trzech zdaniach najważniejsze i najtrudniejsze zabiegi, jakie wykonujesz. Podkreśl też, czym się głównie zajmujesz, na co dzień – poinformuj o tzw. dziedzinie doskonałości, czyli o tym, w czym jesteś najlepsza(y). Jeśli konstrukcja strony na to pozwala możesz też zamieścić metamorfozy swoich pacjentów. W opisie możesz dodać też swoje prywatne zainteresowania, hobby, życiowe wartości, czy ważne cytaty.

Wielu pacjentów, szukając informacji o Tobie, będzie czytało, kim jesteś i czy warto się do Ciebie zapisać. Czytając Twoją „internetową wizytówkę”, zwrócą uwagę na każdy szczegół. Autorytet i wizerunek są jak klucze, otwierające wiele drzwi w umysłach pacjentów. Dbaj o to, aby prezentować siebie profesjonalnie i zawsze na poziomie.

Do dzieła!

Autor: Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.
tel.: 733 203 682
biuro@dentalway.pl
zapisy na szkolenie 4-5 marca Warszawa: http://dentalvisit.evenea.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH