PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak stracić wiernego pacjenta

en
30-11-2017, 12:10
Jak stracić wiernego pacjenta W dobie internetu pacjenta łatwo stracić z błahego powodu (fot. pixabay)
Kiedy pacjent, nawet wieloletni może się zniechęcić do swojego dentysty? Wiele nie trzeba. Wystarczy, by nikt z gabinetu, do którego uczęszcza, nie odpowiadał na jego maile na temat, na przykład umówionych wizyt.

W warunkach amerykańskich wartość stałego pacjenta szacowana jest na 8 tys. do 45 tys. dolarów. Można przyjąć 20 tys. jako średnią, pisze Jan Keller, konsultant stomatologiczny, członek Academy of Dental Management Consultants.

Wystarczy, że asystentka, czy recepcjonistka przestanie odpowiadać na maile, albo posty umieszczane na stronie internetowej gabinetu, a z pewnością pacjent próbujący w ten sposób dotrzeć do lekarza dentysty poczuje się zlekceważony. 

Załóżmy, że w ciągu miesiąca 25 maili zostanie przeoczonych i pozostawionych bez odpowiedzi. Można przyjąć że na tych 25 maili 10 pochodzi od potencjalnie nowych pacjentów a 15 od tych, którzy od dawna są pod opieką gabinetu.  Jeśli w efekcie poszukają nowej praktyki stomatologicznej w okolicy, to dentysta traci przy najskromniejszych szacunkach 200 tys. dolarów (25 x 8 tys.).  

Warto chyba dołożyć starań i upewnić się, że obsługa strony internetowej i mediów społecznościowych jest prowadzona bez zarzutu. To obecnie jeden z podstawowych obszarów działania marketingowego dla praktyki stomatologicznej, przestrzega Jan Keller.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjent   interakcja   zarządzanie gabinetem  

POLECAMY W SERWISACH