• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak stracić wiernego pacjenta

en
30-11-2017, 12:10
Jak stracić wiernego pacjenta W dobie internetu pacjenta łatwo stracić z błahego powodu (fot. pixabay)
Kiedy pacjent, nawet wieloletni może się zniechęcić do swojego dentysty? Wiele nie trzeba. Wystarczy, by nikt z gabinetu, do którego uczęszcza, nie odpowiadał na jego maile na temat, na przykład umówionych wizyt.

W warunkach amerykańskich wartość stałego pacjenta szacowana jest na 8 tys. do 45 tys. dolarów. Można przyjąć 20 tys. jako średnią, pisze Jan Keller, konsultant stomatologiczny, członek Academy of Dental Management Consultants.

Wystarczy, że asystentka, czy recepcjonistka przestanie odpowiadać na maile, albo posty umieszczane na stronie internetowej gabinetu, a z pewnością pacjent próbujący w ten sposób dotrzeć do lekarza dentysty poczuje się zlekceważony. 

Załóżmy, że w ciągu miesiąca 25 maili zostanie przeoczonych i pozostawionych bez odpowiedzi. Można przyjąć że na tych 25 maili 10 pochodzi od potencjalnie nowych pacjentów a 15 od tych, którzy od dawna są pod opieką gabinetu.  Jeśli w efekcie poszukają nowej praktyki stomatologicznej w okolicy, to dentysta traci przy najskromniejszych szacunkach 200 tys. dolarów (25 x 8 tys.).  

Warto chyba dołożyć starań i upewnić się, że obsługa strony internetowej i mediów społecznościowych jest prowadzona bez zarzutu. To obecnie jeden z podstawowych obszarów działania marketingowego dla praktyki stomatologicznej, przestrzega Jan Keller.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   zarządzanie gabinetem   pacjent   interakcja  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.