PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak sprawić, by pacjenci wracali do twojego gabinetu

en
29-03-2018, 12:45
Jak sprawić, by pacjenci wracali do twojego gabinetu Jak skutecznie przywiązać pacjenta do gabinetu - oto jest pytanie (fot. pixabay)
Reklama przyciąga nowych pacjentów do gabinetu, ale jak ich zatrzymać? Tu potrzebne jest nie mniej ważne działanie.

Dentyści często starają się przyciągnąć pacjentów reklamą, a ta działa przez określony czas, jak więc sprawić, by z pierwszorazowych zmienili się w stałych? 

Pierwsze wrażenie ma być profesjonalne
Dobry wstęp ma zrobić rejestratorka,ważny jest sposób w jaki obsługuje pacjenta. Pacjent ma się czuć dobrze, a to oznacza, że nie tylko jest uprzejmie taktowany, ale też że wszyscy pracownicy gabinetu mają dla niego czas. 

Strona internetowa powinna budzić zaufanie 
To całkiem prawdopodobne, że osoba która zareaguje na reklamę będzie też próbowała znaleźć informacje na temat lekarza w internecie i wyrobić sobie na tej podstawie opinię  o nim. I oczywiście przejrzy wpisy poprzednich pacjentów, którzy się  u niego leczyli.

Informacje na stronie internetowej powinny być stale uaktualniane, kluczowe jest też umieszczenie na niej widocznych, łatwych do odszukania wszystkich danych kontaktowych. Co pomaga zrobić dobre wrażenie - na przykład blog edukacyjny dla pacjentów. Dobrze, przystępnie napisany jest doskonałą wizytówką profesjonalizmu dentysty.

Edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja
Staraj się dużo rozmawiać i informować pacjenta o jego problemach ze zdrowiem jamy ustnej, dlaczego się pojawiają i co robić by się nie powtórzyły. Słuchaj uważnie o co pacjent pyta i odpowiadaj na te pytania, informuj na temat procedur.

Jeśli pacjent czuje się wysłuchany i ważny w dialogu z dentystą, zwiększa się szansa, że ponownie przyjdzie za jakiś czas.

Ustalanie następnej wizyty
Kolejna wizyta jest integralną częścią procesu terapeutycznego, więc zawsze należy ją wyznaczyć. Niewątpliwym plusem praktyki będą nietypowe godziny pracy (na przykład raz lub dwa razy w tygodniu) co pozwoli tym najbardziej zapracowanym pacjentom odbycie wizyty przed rozpoczęciem pracy lub po pracy.

Wybitnie dobra obsługa 
Wyszkolony personel zadba o samopoczucie pacjenta, a to oznacza także jak najkrótszy czas oczekiwania na wizytę. Dobrze działają drobne gesty - na przykład oddzwanianie do pacjenta, gdy dentysta może już rozmawiać, czy życzenia przesyłane sms-em  

Dentysta zawsze powinien być skoncentrowany na pacjencie - nic tak go nie denerwuje, jak lekarz zaangażowany w rozmowę z innym pracownikiem gabinetu podczas wykonywania zabiegu. Jeśli natomiast dentysta wyjaśnia w trakcie leczenia na czym polega wykonywana przez niego procedura, co złego dzieje się z uzębieniem i co robi, by problem rozwiązać - to skuteczny sposób na nawiązanie trwałej relacji z pacjentem. 

Więcej: dentistry.co.uk

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH