PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak radzić sobie z krytyką w mediach społecznościowych

en
19-06-2017, 11:12
Jak radzić sobie z krytyką w mediach społecznościowych Jak dentyści reagują na krytykę on-line (fot. pixabay)
Stomatolodzy coraz bardziej przejmują się negatywnymi opiniami w internecie, wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii przez organizację Dental Defence Union, specjalizującą się w poradach prawnych dla dentystów.

Tylko co drugi brytyjski dentysta modyfikuje działanie praktyki pod wpływem krytyki pacjentów wyrażonej online, wynika z sondażu przeprowadzonego przez  Dental Defence Union.

Na co najczęściej narzekają pacjenci:
54,5 proc. negatywnych opinii dotyczy jakości obsługi, natomiast kompetencje dentysty krytykuje tylko 13,6 proc. osób.
Niespełna jedna trzecia stomatologów decyduje się, aby w bezpośredni sposób odpowiedzieć pacjentowi.
Większość respondentów sondażu w kłopotliwej sytuacji szuka rady u kolegi po fachu (42 proc.) a nie w DDU - organizacji, która z założenia ma bronić ich interesów.

W odpowiedzi na krytykę dentysta najczęściej stara się w bardziej bezpośredni sposób komunikować z pacjentem oraz robi obszerne szczegółowe notatki z wizyty, wynika z badania.
Ponadto sondaż ujawnia, że 28.6 proc. ankietowanych dentystów uważa, iż opinia umieszczona w mediach społecznościowych nie pomaga im zrozumieć potrzeb pacjentów.

- Jedną  z głównych usług świadczonych przez Dental Defence Union jest udzielanie porad prawnych naszym członkom, którzy mogą w dowolnym czasie do nas dzwonić, jeśli znajdą się w trudnej sytuacji, na przykład gdy pacjent wyrazi krytykę ich praktyki w mediach społecznościowych. Zachęcamy dentystów, by dzwonili zanim problem nabrzmieje – mówi Leo Briggs, kierujący DDU i autor sondażu.

Brytyjscy dentyści mają bezpłatną linię, na którą mogą dzwonić i zasięgać rady, w ciągu roku DDU udziela porad tysiącom stomatologów.

Więcej: dentistry.co.uk

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH