• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak przeciwdziałać chaosowi w grafiku

en
30-05-2018, 10:52
Jak przeciwdziałać chaosowi w grafiku Praktyka skorzysta, jeśli tylko jeden pracownik będzie odpowiadał za planowanie wizyt (fot. pixabay)
Przychodzisz do pracy i nigdy nie wiesz czego się spodziewać. Oczywiście istnieje grafik, którego teoretycznie należałoby przestrzegać, ale nawet częściej niż pacjenci, którzy nie zjawiają się w umówionym terminie chaos w codziennym funkcjonowaniu gabinetu wprowadzają procedury, które zajmują więcej czasu niż powinny. Jak sobie pomóc w takich sytuacjach doradza Sally McKenzie, właścicielka stomatologicznej firmy konsultingowej.

Brak dobrego grafiku przynosi straty finansowe i prowadzi do nadmiaru stresu u każdego z pracowników gabinetu. Co gorsza jeśli czas oczekiwania na wizytę wydłuża się, to nawet najwierniejsi pacjenci zaczną szukać innego stomatologa.

Warto więc dołożyć starań, by zaplanowany dzień nie wymykał się spod kontroli, praca będzie większą przyjemnością a praktyka stanie się bardziej produktywna, zaś i pacjenci i personel gabinetu będą zadowoleni.

Co zrobić, by ten cel osiągnąć, zastanawia się Sally McKenzie na łamach portalu DrBicuspid.com.

Po pierwsze, można rozważyć zatrudnienie koordynatora, w którego gestii będzie sprawowanie pieczy nad grafikiem. W wielu gabinetach uzgadnianie terminów wizyt należy do wielu osób pracujących w gabinecie. Efektem takiej sytuacji jest brak konsekwencji i nie ma też pewności czy cele biznesowe praktyki są wypełniane. Tych problemów można uniknąć, jeśli za plan zabiegów wykonywanych w gabinecie będzie odpowiedzialna tylko jedna osoba.

Zanim jednak nowy pracownik zacznie wypełniać swoją rolę dobrze, właściciel praktyki musi dostarczyć mu szczegółowych opisów zabiegów, swoich oczekiwań i celów, które mają być osiągnięte. Co najczęściej oznacza także wysłanie takiego pracownika na odpowiednie szkolenie.  

Trzeba określić dzienne cele gabinetu
Co ważne, koordynator musi zrozumieć, że dobry grafik to nie tylko grafik, który zagospodarowuje każdą minutę  pracy dentysty.  Trzeba z personelem praktyki ustalić dzienną produktywność gabinetu, upewnić się że koordynator je zna i orientuje się jak ustawiać grafik, by te cele osiągnąć.

Potwierdzanie każdej wizyty
Pacjenci zwykle są ludźmi zabieganymi, w ich życiu wiele się dzieje i może to nic dziwnego, że zapominają o wizycie ustalonej przed kilkoma miesiącami, czy tygodniami. Dlatego jednym z głównych obowiązków koordynatora jest potwierdzenie każdej wizyty za pośrednictwem sms-ów, maili, rozmów telefonicznych, co najmniej na dwa dni przed terminem. Jeśli pacjent nie może się zjawić na wizytę - koordynator nadal ma czas, by wypełnić lukę w grafiku.

Co więcej, koordynator sam z siebie nie będzie orientował się jak czasochłonne są poszczególne procedury, musi tego zostać nauczony i nikt tego lepiej nie zrobi jak sam dentysta. Ta wiedza sprawi, że dni w praktyce zaczną przebiegać bez spiętrzeń i luk.

Więcej: DrBicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.