PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak promować się w internecie

en
19-05-2016, 10:07
Jak promować się  w internecie Wyszukiwarka internetowa najlepszą reklamą (fot. pixabay)
Marketing internetowy ma swoje reguły. Są proste i bardzo efektywne.

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że istnienie w internecie zależy od tego, na ile nasza strona jest widoczna w wyszukiwarce. Warto więc mieć nad tym  kontrolę,  niezależnie od tego, czy korzystamy z usług agencji, czy próbujemy własnych sił w pozycjonowaniu. Kluczem jest pozycja  gabinetu stomatologicznego w Google.

Google, bazując na lokalizacji użytkownika, pokazuje wyniki odpowiadające jego poszukiwaniom z najbliższej okolicy. Dzięki tej właściwości pokazuje przede wszystkim informacje z rynku lokalnego - po sąsiedzku działający fryzjer, mechanik samochodowy, punkt naprawy AGD i …dentysta.

Według danych amerykańskich, blisko 80 proc. wszystkich lokalnych wyszukań na urządzeniach mobilnych kończy się transakcją; 90 proc. z zakupów przebiega w fizycznym sklepie, 76 proc. transakcji odbywa się tego samego dnia, co wyszukanie danej frazy.

W przypadku usług sprawdzają się te same reguły. Dla każdego dentysty, prowadzącego własny gabinet, celem powinno być osiągnięcie jak najwyższego lokalnego pozycjonowania, bo to oznacza, że dociera do większej liczby potencjalnych klientów, jest widoczny w sieci, jego praktyka staje się znana, przybywa mu nowych pacjentów.

Istnieje wiele sposobów na osiągnięcie dobrego pozycjonowania w wyszukiwarkach jednak badania dowodzą, że najefektywniejszym sposobem jest zgodność danych. Czyli dokładne, stale powtarzające się cytowania, które pojawiają się na wielu różnych stronach internetowych. Im więcej identycznych cytowań, tym lepsza pozycja w wyszukiwarce i tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny pacjent zauważy twój gabinet poszukując dentysty lub ortodonty w swoim rejonie. 

Co powinno się zgadzać?
Tu bardzo liczą się podstawowe dane, czyli imię nazwisko, adres, numer telefonu. To co najważniejsze - nazwa placówki zawsze powinna być tak samo pisana, podobnie adres i numeru telefonu. Rodzaj wyszukiwarki, na której znajduje się cytowanie nie ma znaczenia. Należy się upewnić, że podstawowe dane są wszędzie takie same. Bo jeśli występują w nich różnice, nawet minimalne, nie tylko będą stanowić problem dla Google, ale także dla pacjentów starających się skontaktować z gabinetem.

Jednolitość to także reguła dotycząca komunikatorów internetowych i marki. Słowa kluczowe, slogany przypisane do placówki, lub jakakolwiek informacja pozwalająca na większą rozpoznawalność w wyszukiwarce, wszystkie te elementy powinny także być spójne. Upewnij się że twoje logo, przesłanie czy deklaracja misji są niepowtarzalne i pojawiają się we właściwej formie. Jeśli informacje o gabinecie są niepełne, brakuje logo lub opisu praktyki, należy je uzupełnić.

Jeśli istnieją różnice w cytowaniach - wyszukiwarka może nie rozpoznawać, że dotyczą tej samej praktyki. Nie należy więc bagatelizować spójności danych. To integralna część marketingu online, o który warto dbać. 

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH