PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak powinna wyglądać profesjonalna rozmowa po leczeniu?

ms
23-03-2017, 10:16
Jak powinna wyglądać profesjonalna rozmowa po leczeniu? Pierwsza wizyta
Pierwsza wizyta nowego pacjenta to etap kluczowy dla dalszej relacji. Skutecznie przeprowadzona może nie tylko utrzymać pacjenta, ale także zmotywować do kontynuacji leczenia. Jednym z najważniejszych etapów jest rozmowa po leczeniu, która powinna się charakteryzować:

1. Rozmowa przy biurku i budowanie wartości
Pacjent schodzący z fotela stomatologicznego powinien usiąść przy biurku w celu podsumowania wizyty. Najlepsze są do tego gabinety z wydzieloną dużą przestrzenią do rozmowy z pacjentem, z wygodnymi krzesłami i dobrej jakości monitorem.

Zaraz po zakończonym leczeniu asystentka stomatologiczna, utrzymująca najwyższe standardy obsługi, powinna pomóc pacjentowi komfortowo zejść z fotela, a następnie lekarz prowadzący zaprasza pacjenta do biurka.

2. Budowanie stomatologicznego IQ
Większość pacjentów niechętnie zgadza się na wykonywanie zdjęć cyfrowych przed zabiegiem. Opór wyraża się w samokrytyce. Często można usłyszeć przy takich okazjach "nie będę oglądał swoich brzydkich zębów". Szczególnym zadaniem dla lekarza jest, aby mimo to, przekonać pacjenta do wykonania zdjęć.

Rozmowę po leczeniu przy biurku rozpoczyna się od wytłumaczenia pacjentowi co było robione podczas wizyty. Wykorzystać do tego należy przede wszystkim rysunki i animacje - to buduje efekt WOW (pozytywne zaskoczenie), a na tym świadczeniodawcy powinno szczególnie zależeć. Często dla lekarzy może być monotonne rysownie kilka razy dziennie na czym polega leczenie kanałowe, ale to jest standard pracy przy pacjencie pierwszorazowym i tego powinien się dentysta trzymać. Warto wykorzystać zatem w tym celu gotowe animacje.

W rozmowie po badaniu lekarz tłumaczy z jakim problemem pacjent trafił do gabinetu i na czym polegało leczenie. Wspomina także o negatywnych konsekwencjach zaniechania leczenia i o korzyściach płynących z leczenia. To bardzo ważny etap budowania świadomości pacjenta, tworzący motywację do dalszego leczenia, a także kreujący wizerunek lekarza. 

3. Zdjęcia PRZED – PO
Następnie lekarz pokazuje zdjęcia cyfrowe wykonane przed i po leczeniu. Na początku najlepiej pokazać zdjęcie tylko jednego zęba przed i po leczeniu – w imię zasady „co za dużo to niezdrowo”. Pacjent powinien zrozumieć istotę swojego problemu. Ważne, żeby lekarz nie budził w pacjencie poczucia winy – wręcz przeciwnie – należy chwalić pacjenta, że przyszedł do dentysty, i że lepiej późno niż wcale.

Pokazując zdjęcie przed i po leczeniu, lekarz powinien podkreślać korzyści z efektów uzyskanych w trakcie wizyty. Ważne jest budowanie autorytetu przez przekazywanie wiedzy na temat tego w czym tkwiła wysoka jakość zabiegu (w dobrej cenie) i jakie są standardy obsługi w tej właśnie placówce stomatologicznej. To wszystko buduje wizerunek lekarza i gabinetu.

4. Motywacja
Podsycając w pacjencie pozytywne emocje w trakcie rozmowy na temat efektów leczenia, warto pokazać efekty leczenia u innych pacjentów – to znów element kreowania wizerunku poprzez budowanie świadomości pacjenta. Warto użyć sekwencji zdjęć pokazując kolejno:

1. Ząb pacjenta przed leczeniem 
2. Ząb pacjenta po leczeniu 
3. Łuk zębowy z problemami stomatologicznymi przed leczeniem u innego pacjenta
4. Łuk zębowy po wyleczeniu problemów stomatologicznych u innego pacjenta

Wskazane jest, aby lekarz jasno powiedział, że pacjent powinien kontynuować leczenie (chyba, że leczona osoba sama wykaże się wcześniej stosowną inicjatywą). Rolą lekarza jest motywowanie pacjentów.

Rozmowa po leczeniu jest bardzo ważnym etapem, często niedocenianym przez lekarzy. Pamiętajcie: to, że dziś macie długie kolejki i wypełnione grafiki - nie oznacza, że zawsze tak będzie, dlatego trzeba ustawicznie dbać o utrzymywanie wysokich standardów obsługi

 Szkolenie „Modele biznesowe – Najlepsze strategie rozwijania placówki stomatologicznej”

20 maja Warszawa
Prowadzący: Kamil Kuczewski
www.dentalway.pl
biuro@dentalway.pl

SŁOWA KLUCZOWE
profesjonalny_gabinet   Kamil Kuczewski   DentalWay  

POLECAMY W SERWISACH