PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak pacjent ocenia dentystę: pięć głównych kryteriów

ms
19-11-2015, 10:18
Jak pacjent ocenia dentystę: pięć głównych kryteriów Czy jesteś dobrze oceniany przez pacjentów (foto: archiwum)
Firma DentalWay, na podstawie analizy ponad 500 internetowych opinii pacjentów na temat satysfakcji z leczenia, wyszczególniła pięć najczęstszych kwestii,  które – w ocenie osób korzystających z usług stomatologicznych - są najważniejsze i które decydują o tym czy dany lekarz lub gabinet polecany jest innym osobom.

Tych pięć cech stanowi klucz do zwiększenia liczby rekomendacji lekarza, szybkości pozyskiwania nowych pacjentów i skutecznego zwiększania satysfakcji pacjentów z leczenia. Oto statystyki naszych badań:

1.      Umiejętności komunikacji, aparycja lekarza, optymistyczne nastawienie, komfort i atmosfera wizyty
Co czwarta osoba, wskazując dentystę godnego polecenia, określa go jako osobę delikatną, pozytywną i miłą. Większość pacjentów zwraca uwagę na to w jaki sposób lekarz tłumaczy proces leczenia, sugeruje rozwiązania i rozmawia o cenach.

Pacjenci zwracają uwagę na to czy lekarz umie słuchać, badać potrzeby i prezentować rozwiązania stomatologiczne.

2.      Dobra cena za dobrą jakość usług
Ceny "normalne", "znośne", "rozsądne " – tak mówią pacjenci, gdy uważają, że jakość była warta zapłaconych pieniędzy – to subiektywne odczucie.

Dobór cen jest bardzo ważny. Niektórzy lekarze utrzymają niższe ceny na zabiegi "standardowe" (wypełnienie, ekstrakcja, leczenie kanałowe), jednocześnie podwyższają inne ceny (koron, implantów czy ortodoncji) – to bardzo dobra strategia!

Inną, bardzo dobrą opcją jest ustalenie bardzo niskiej ceny na zabiegi, które są  rzadko wykonywane w gabinecie, a nie stanowią dużych kosztów – skaling, wybielanie, fluoryzacja – pacjenci będą polecać wykonanie własnie tej usługi w "świetnej cenie".

 3.      Autorytet lekarza, kompetencje medyczne
Lekarz bez autorytetu nigdy nie będzie miał pacjentów zdecydowanych na kompleksowe plany leczenia. Certyfikaty, referencje pacjentów, zdjęcia ze sławnymi osobami medycyny, ukończone prestiżowe kursy i szkolenia, wybitne osiągnięcia, metamorfozy pacjentów - to wszystko poprawia wizerunek lekarza.

W rozmowach z pacjentach często wspominaj o swoich osiągnięciach – robiąc to kulturalnie będziesz odbierany bardzo pozytywnie i właśnie dzięki temu pacjenci będą zachęcać innych do wizyt u ciebie.

 4.      Wysokiej klasy sprzęt stomatologiczny
Wszystkie badania wykonywane na miejscu, własne laboratorium, tomografia, laser, to wszystko sprawia, że twoja oferta odbierana jest za stabilną, godną zaufania.

Nowoczesne technologie leczenia i wysokiej klasy sprzęt zatrzymuje pacjenta u ciebie. Wygrywają tu gabinety, które na stronie internetowej informują pacjentów o "technologiach leczenia". Stosuj co raz to nowsze technologie leczenia i staraj się tę wiedzę przekazać pacjentom.

 5.      Wizyta bez bólu i stresu
Ostatnim oczywistym elementem jest wizyta bez bólu i stresu. Warto zadbać o to od samego wejścia pacjenta do gabinetu – wygodne kanapy, muzyka, telewizja czy wi-fi pomagają zapomnieć pacjentom o stresie. Odpowiedni zapach i oświetlenie mogą pomóc czuć się bardziej komfortowo.. Jest wiele sposobów, aby zmniejszyć stres u pacjentów.

Większość pacjentów, polecając ciebie jako dentystę, będzie mówiło właśnie o tych pięciu elementach. Na pewno są punkty, które możesz rozwinąć. Pracuj nad nimi – nigdy wcześniej w historii stomatologii nie było tak wiele możliwości jak w dzisiejszych czasach, więc warto uwolnić pokłady kreatywności.

Autor: Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.
tel.: 733 203 682
biuro@dentalway.pl
zapisy na szkolenie 4-5 marca Warszawa: http://dentalvisit.evenea.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.