PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak może wyglądać twoja praktyka pod wpływem zmian w komunikacji z pacjentem?

ms
13-04-2017, 11:31
Jak może wyglądać twoja praktyka pod wpływem zmian w komunikacji z pacjentem? Jak prowadzić rozmowę z pacjentem
- Tak jak pisałem w poprzednich artykułach – podstawową umiejętnością lekarza, rozmawiającego z pacjentami na temat kompleksowego leczenia protetycznego i zmiany estetyki uśmiechu, jest umiejętność prowadzenia rozmowy - przypomina Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

Korzyści są wymierne i potwierdzone przez wielu pracujących z nami lekarzy. Najczęściej wskazują oni, że poza zmianami w sferze zawodowej – rozwojem praktyki, obniżeniem poziomu stresu, zwiększeniem obrotu, poprawie ulega także jakość życia codziennego oraz komunikacji z innymi ludźmi. Zaczynają rozumieć, dlaczego do tej pory mieli trudność w rozmawianiu z daną osobą, wiedzą, w jaki sposób efektywnie się z nią porozumieć. Nie obwiniają innych („trudnych pacjentów”, „złośliwych koleżanek”, „zazdrosnych kolegów”), szukają rozwiązań i najczęściej – znajdują je.

Podsumowując, chcielibyśmy wymienić podstawowe korzyści, jakie wynikają z wdrożenia proponowanego przez nas modelu rozmowy.

Główne korzyści wynikające z wdrożenia modelu „15-minutowej” rozmowy według Oboda Group:
- po 15 minutach prowadzenia rozmowy zgodnie z modelem - 80 proc. niezmotywowanych pacjentów będzie pytało o najbliższe terminy, deklarując gotowość do kompleksowej zmiany,
- zwiększenie, a może nawet zwielokrotnienie liczby punktów protetycznych w miesiącu,
- pacjenci będą częściej wybierali najlepsze rozwiązania,
- prowadzone rozmowy już nigdy nie będą takie same – poprawi się ich jakość i efektywność.

To marzenie każdej wielofotelowej praktyki.

Naszym celem jest zwiększenie lub zwielokrotnienie liczby punktów protetycznych w miesiącu.

Dążymy do połączenia efektywności prowadzenia rozmowy z jakością relacji, jakie łączą lekarza z pacjentem. Dopiero osiągnięcie tych dwóch celów pozwoli zwiększyć, a w niektórych przypadkach nawet zwielokrotnić, liczbę prac protetycznych

Zdajemy sobie sprawę, że dla części lekarzy może to wydawać się wyzwaniem.

Jesteśmy jednak w stanie zapewnić, że w ciągu 1-2 lat współpracy z nami każdy jest w stanie osiągnąć taki efekt. Jesteśmy najbardziej doświadczoną firmą szkoleniowo-doradczą dysponującą potencjałem wiedzy i doświadczenia, umożliwiającym efektywne realizowanie tak ambitnych celów.

Zaprezentowana poniżej opinia jest reprezentatywna dla dużej grupy lekarzy, którzy potwierdzają wartość przekazywanej wiedzy i osobistego rozwoju w procesie realizacji bardzo ambitnych medycznych wyzwań.  

***
lek. dent. Jakub Wiśniewski do Mariusza Obody

(…) cały proces zmian, które zaszły w moim życiu zawodowym i osobistym jest zainicjowany przez Ciebie  i przez narzędzia, które są niezwykle skuteczne, ale jednocześnie bardzo etyczne. Rzekłbym nawet, że postępowanie w inny, niż zaproponowany przez Ciebie sposób, w moim odczuciu jest teraz niegodne i nielekarskie. Na co dzień czuję – po reakcjach moich pacjentów – jak bardzo empatyczny, zindywidualizowany jest taki właśnie model pracy.

(…) coraz więcej Twoich strategii weszło już u mnie do standardowego protokołu i to wszystko działa tak, jak to zaplanowałeś! Mimo podniesienia cen na początku roku kolejki wydłużyły się do 2 miesięcy (…) każda złotówka zainwestowana w Twoje szkolenia, w rozwój mój i mojej praktyki, zwróciła się wielokrotnie. Każda godzina zainwestowana w Twoje szkolenia dała mi dziesiątki, jeśli nie setki godzin zaoszczędzonych na niezbyt owocnych konsultacjach, na omawianiu planów leczeń, które nigdy nie zakończyłyby się akceptacją, na rozmowach z moimi pacjentami, które zamykały by się bez wniosków dla obu stron, bez poważniejszej refleksji. Jestem absolutnie w innym miejscu niż byłem, nawet w innym miejscu, niż kiedyś marzyłem, by być.

Czytaj także: 
Jak w kwadrans zmotywować pacjenta do leczenia

Rozmowa z pacjentem w formule finezyjnego tańca

Na czym polega model 15-minutowej rozmowy lekarza z niezmotywowanym pacjentem na temat protetyki będzie można dowiedzieć się już 20 maja w Warszawie podczas Konferencji "15 minut".

konferencja15minut.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
psychologia   Mariusz Oboda   rozmowa_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.