PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak może wyglądać twoja praktyka pod wpływem zmian w komunikacji z pacjentem?

ms
13-04-2017, 11:31
Jak może wyglądać twoja praktyka pod wpływem zmian w komunikacji z pacjentem? Jak prowadzić rozmowę z pacjentem
- Tak jak pisałem w poprzednich artykułach – podstawową umiejętnością lekarza, rozmawiającego z pacjentami na temat kompleksowego leczenia protetycznego i zmiany estetyki uśmiechu, jest umiejętność prowadzenia rozmowy - przypomina Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

Korzyści są wymierne i potwierdzone przez wielu pracujących z nami lekarzy. Najczęściej wskazują oni, że poza zmianami w sferze zawodowej – rozwojem praktyki, obniżeniem poziomu stresu, zwiększeniem obrotu, poprawie ulega także jakość życia codziennego oraz komunikacji z innymi ludźmi. Zaczynają rozumieć, dlaczego do tej pory mieli trudność w rozmawianiu z daną osobą, wiedzą, w jaki sposób efektywnie się z nią porozumieć. Nie obwiniają innych („trudnych pacjentów”, „złośliwych koleżanek”, „zazdrosnych kolegów”), szukają rozwiązań i najczęściej – znajdują je.

Podsumowując, chcielibyśmy wymienić podstawowe korzyści, jakie wynikają z wdrożenia proponowanego przez nas modelu rozmowy.

Główne korzyści wynikające z wdrożenia modelu „15-minutowej” rozmowy według Oboda Group:
- po 15 minutach prowadzenia rozmowy zgodnie z modelem - 80 proc. niezmotywowanych pacjentów będzie pytało o najbliższe terminy, deklarując gotowość do kompleksowej zmiany,
- zwiększenie, a może nawet zwielokrotnienie liczby punktów protetycznych w miesiącu,
- pacjenci będą częściej wybierali najlepsze rozwiązania,
- prowadzone rozmowy już nigdy nie będą takie same – poprawi się ich jakość i efektywność.

To marzenie każdej wielofotelowej praktyki.

Naszym celem jest zwiększenie lub zwielokrotnienie liczby punktów protetycznych w miesiącu.

Dążymy do połączenia efektywności prowadzenia rozmowy z jakością relacji, jakie łączą lekarza z pacjentem. Dopiero osiągnięcie tych dwóch celów pozwoli zwiększyć, a w niektórych przypadkach nawet zwielokrotnić, liczbę prac protetycznych

Zdajemy sobie sprawę, że dla części lekarzy może to wydawać się wyzwaniem.

Jesteśmy jednak w stanie zapewnić, że w ciągu 1-2 lat współpracy z nami każdy jest w stanie osiągnąć taki efekt. Jesteśmy najbardziej doświadczoną firmą szkoleniowo-doradczą dysponującą potencjałem wiedzy i doświadczenia, umożliwiającym efektywne realizowanie tak ambitnych celów.

Zaprezentowana poniżej opinia jest reprezentatywna dla dużej grupy lekarzy, którzy potwierdzają wartość przekazywanej wiedzy i osobistego rozwoju w procesie realizacji bardzo ambitnych medycznych wyzwań.  

***
lek. dent. Jakub Wiśniewski do Mariusza Obody

(…) cały proces zmian, które zaszły w moim życiu zawodowym i osobistym jest zainicjowany przez Ciebie  i przez narzędzia, które są niezwykle skuteczne, ale jednocześnie bardzo etyczne. Rzekłbym nawet, że postępowanie w inny, niż zaproponowany przez Ciebie sposób, w moim odczuciu jest teraz niegodne i nielekarskie. Na co dzień czuję – po reakcjach moich pacjentów – jak bardzo empatyczny, zindywidualizowany jest taki właśnie model pracy.

(…) coraz więcej Twoich strategii weszło już u mnie do standardowego protokołu i to wszystko działa tak, jak to zaplanowałeś! Mimo podniesienia cen na początku roku kolejki wydłużyły się do 2 miesięcy (…) każda złotówka zainwestowana w Twoje szkolenia, w rozwój mój i mojej praktyki, zwróciła się wielokrotnie. Każda godzina zainwestowana w Twoje szkolenia dała mi dziesiątki, jeśli nie setki godzin zaoszczędzonych na niezbyt owocnych konsultacjach, na omawianiu planów leczeń, które nigdy nie zakończyłyby się akceptacją, na rozmowach z moimi pacjentami, które zamykały by się bez wniosków dla obu stron, bez poważniejszej refleksji. Jestem absolutnie w innym miejscu niż byłem, nawet w innym miejscu, niż kiedyś marzyłem, by być.

Czytaj także: 
Jak w kwadrans zmotywować pacjenta do leczenia

Rozmowa z pacjentem w formule finezyjnego tańca

Na czym polega model 15-minutowej rozmowy lekarza z niezmotywowanym pacjentem na temat protetyki będzie można dowiedzieć się już 20 maja w Warszawie podczas Konferencji "15 minut".

konferencja15minut.pl

SŁOWA KLUCZOWE
rozmowa_z_pacjentem   Mariusz Oboda   psychologia  

POLECAMY W SERWISACH