PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak docierać do pacjentów seniorów?

en
13-09-2018, 11:11
Jak docierać do pacjentów seniorów? Senior - pacjent pożądany w każdym gabinecie (fot. pixabay)
Seniorzy stanowią bardzo ważną grupę pacjentów każdej praktyki stomatologicznej. Jednak zwykłe stategie marketingowe mogą do nich nie docierać.  Kilka prostych zmian umożliwi zwiększenie bazy potencjalnych pacjentów z tej grupy wiekowej.

 Opiekunowie
Seniorzy często sami nie podejmują decyzji w sprawach własnego zdrowia ogólnego i stomatologicznego. Te kwestie pozostają w gestii ich opiekunów, najczęściej dzieci lub pracowników domów opieki.  Stąd należy dotrzeć z informacją o świadczonych usługach właśnie do nich.

Odpowiednie materiały informacyjne
Materiały reklamujące twój gabinet powinny poruszać przynajmniej jeden problem zdrowotny typowy dla starszego wieku. Warto podkreślać też znaczenie opieki stomatologicznej w tym okresie życia. Można zamieścić też ofertę niższej ceny za usługi świadczone pacjentom pierwszorazowym. Broszury powinny być rozdystrybuowane w gabinetach lekarzy innych specjalności, w domach opieki, sanatoriach, klubach seniora.

Ceny specjalnie dla seniorów
Można stworzyć program zniżek przeznaczony tylko dla pacjentów w starszym wieku. Może to być jednokrotna niższa cena na pierwszą wizytę lub korzystniejsza cena za regularne wykonywane zabiegi czyszczenia. Z pewnością zachęci do poddania się zabiegom higienizacji. Warto pojawiać się na imprezach dla seniorów (na przykład przy okazji zajęć na Uniwersytecie Trzeciego Wieku). Umożliwienie zapisów na badanie stomatologiczne czy czyszczenie zębów podczas takiej imprezy sprawi, że nie będą musieli dodatkowo dzwonić i umawiać się na wizytę, takie ułatwienie bardzo pomaga. 

 Wysyłanie przypomnień
Nie można też zapominać o seniorach, które już są pacjentami twojego gabinetu. Warto wysyłać im kartki przypominające o wizycie, powinny być wypełnione dużym drukiem, a nie pisanie odręcznie i koniecznie czarnym lub granatowym tuszem. Jeśli tekst wchodzi na zdjęcie, należy się upewnić, że litery są dobrze na jego tle widoczne. Pomaga też dodatkowy przypominający telefon.

Więcej: dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.