PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak dobrze zrobić film reklamujący praktykę na YouTube

en
08-02-2018, 13:01
Jak dobrze zrobić film reklamujący praktykę na YouTube Zasady tworzenia krótkiego filmu reklamowego (fot. pixabay)
Wideo marketing może pomóc w rozwoju praktyki, można więc go włączyć do planowanych działań reklamowych. Kilka rad dla dentysty, który nosi się z zamiarem zrobienia takiego filmu.

Nawet najkrótszy film umieszczony na stronie internetowej gabinetu stomatologicznego może pomóc w jego promocji.  Nie wystarczy jednak chwycić za telefon komórkowy, nakręcić film i umieścić go w internecie. Trzeba to przemyśleć, bo dobrze zrobiony film pozwoli wyróżnić się wśród innych lekarzy. 

Nie każdy czuje się dobrze przed kamerą, tym bardziej, że film będzie ogólnie dostępny w sieci.  Są jednak metody alternatywne, by przekazać odpowiednie treści - można na przykład wynająć aktora, który będzie mówił odpowiedni tekst na tle białego ekranu.

W tytule filmu powinno wystąpić słowo klucz, czyli nazwa gabinetu. Ponadto dobrze zaopatrzyć go w te same tagi, co stronę internetową gabinetu.

Podgląd w postaci miniatury 
Tworząc miniaturkę filmu warto pamiętać, że należy wykorzystać kadr z filmu. Na tak przygotowanym zdjęciu należy dużymi literami nanieść tytuł, by był łatwy do przeczytania na pierwszy rzut oka. Dobra miniaturka pomaga odróżnić się od konkurencji. Bardzo wygodne, proste (i co nie bez znaczenia darmowe) do projektowania miniaturek jest oprogramowanie Canva. Wystarczy wypełnić gotowy szablon zdjęciem i tekstem. 

Branding
Logo, numer telefonu i adres strony internetowej gabinetu powinny być widoczne od pierwszego ujęcia do ostatniego.  Potencjalny pacjent oglądający film robi to w  jednym celu: szuka rozwiązania swoich problemów zdrowotnych. Taki zabieg pozwoli nie tylko budować zaufanie do gabinetu, ale kluczem jest także liczba powtórzeń - im częściej pacjent widzi logo gabinetu, tym lepiej zapada ono w pamięć i tym łatwiej osobie oglądającej  skontaktować się z dentystą.

Opis filmu
W paru słowach warto powiedzieć pacjentowi o czym jest film i czego może się spodziewać, by miał pewność, że ogląda właściwy film. Tak więc w pierwszym paragrafie powinno nastąpić streszczenie filmu, w drugim natomiast należy podać skrótowe informacje o praktyce, czyli lokalizację, listę oferowanych świadczeń, dane kontaktowe.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH