PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak dobrze połączyć rolę przedsiębiorcy i stomatologa

kan
05-07-2017, 09:01
Jak dobrze połączyć rolę przedsiębiorcy i stomatologa Dr n. med. Szymon Frank
Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia. O swoich doświadczeniach zawodowych mówi dr n. med. Szymon Frank, właściciel Dr Frank Autorskiej Kliniki Stomatologicznej w rozmowie z czasopismem Tygrysy Biznesu.

Zanim powstała klinika Dr Frank Autorska Klinika Stomatologiczna jej właściciel  przez kilkanaście lat zbierał doświadczenia pracując w różnych klinikach w Warszawie. Odbył wiele międzynarodowych kursów, ale także prowadził badania naukowe na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.  Mimo że ma własną praktykę, nadal jest wykładowcą w Zakładzie Chirurgii Stomatologicznej WUM. Te wszystkie doświadczenia pozwoliły mi wprowadzić autorskie metody leczenia do własnej praktyki. Jak przyznaje dr Szymon Frank jego celem jest jednak nie tylko efektywne leczenie, ale także uruchomienie miejsca przyjaznego dla pacjentów.

Największym wyzwaniem na drodze do własnej kliniki  było - w jego opinii - stworzenie dobrego biznesplanu, marketingu i strategii działania. A to niestety rzeczy, których się trzeba nauczyć od zera, ponieważ na studiach stomatologicznych nie szkolą jak prowadzić biznes.

Pytany o receptę na sukces i wyróżnienie  na tle konkurencji wskazuje na umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością, jak z własnej. - Zawsze staram się postawić siebie w roli pacjentów i leczę tak, jak sam chciałbym być leczony. Często nie uznaję kompromisów, wszystko ma być na najwyższym poziomie. Zadowolenie moich pacjentów daje mi dużą satysfakcję i radość, bo szczęśliwy pacjent to szczęśliwy doktor. Staram się być szczerym, empatycznym i słuchać potrzeb pacjentów. Spełnianie czyichś pragnień jest też niesamowicie satysfakcjonujące. Planując jakiekolwiek działania, warto więc postawić odbiorcę w ich centrum, radzi Szymon Frank.

Zaś dentystom na początku kariery zaleca konsekwencję w działaniu - realizowanie pomysłów i celów, zdanie się na własną intuicję. - Każdy biznes jest trudny – niezależnie od tego, czy prowadzimy salon fryzjerski czy tworzymy aplikację, czy jesteśmy właścicielami kliniki stomatologicznej. Wszędzie jest duża konkurencja, a jeśli nie, oznacza to, że trzeba dopiero budować rynek i świadomość konsumenta,  co też nie jest łatwym zadaniem.

Skakanie z kwiatka na kwiatek w niczym nie pomoże, jeśli nie nauczymy się doprowadzać rzeczy do końca. Jeśli coś nie wychodzi, warto zastanowić się nad tym, gdzie można wprowadzić zmiany, ale nie powinniśmy się poddawać przy pierwszych trudnościach, podsumowuje dr Frank.

Więcej: tygrysybiznesu.com.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
klinika stomatologiczna Warszawa   dentysta  

POLECAMY W SERWISACH