PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak być lubianym przez pacjentów

en
07-09-2016, 10:00
Jak być lubianym przez pacjentów Pierwsza zasada dentysty - otwarta, przyjacielska rozmowa z pacjentem
Im lepsza relacja dentysta – pacjent, tym większe prawdopodobieństwo, że pacjent nie zmieni gabinetu, nie będzie zapominał o wizytach kontrolnych i będzie przestrzegał zaleceń lekarza. Aby sobie to zapewnić, wystarczy przestrzegać reguły "złotej dziesiątki".

Główna przeszkoda w nawiązywaniu bliższych relacji z pacjentem jest oczywiście brak czasu. Poza tym pacjent z dobrym stanem uzębienia bywa w gabinecie raz do roku.

Jednak istnieje skuteczna technika zwana „złotą dziesiątką”, którą propaguje  Roger P. Levin, założyciel konsultanckiej firmy Levin Group, specjalizującej się w problematyce stomatologicznej. W celu zadzierzgnięcia mocnych relacji wystarczy, by dentysta i jego personel poznał przynajmniej 10 faktów z życia pacjenta.

Należy okazać zainteresowanie życiem pacjenta, ale nie tylko. W tym samym czasie trzeba dzielić się informacjami o sobie. Ludzie zbliżają się do siebie wiedząc o sobie więcej. Warto więc poświęcić kilka minut na luźną rozmowę przed rozpoczęciem leczenia, by zapytać o zainteresowania, pracę, rodzinę etc. Cel zawsze ten sam – zdobycie 10 informacji.

Kolejna rada - tymi informacjami trzeba się dzielić z personelem. Najlepiej zapisać je, by później szybko przerzucając notatki przed kolejną wizytą  pacjenta, móc sobie przypomnieć poprzednią rozmowę. Proste!

Więcej:  drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
zarządzanie gabinetem   relacja   pacjent_w_gabinecie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.