PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak być lubianym przez pacjentów

en
07-09-2016, 10:00
Jak być lubianym przez pacjentów Pierwsza zasada dentysty - otwarta, przyjacielska rozmowa z pacjentem
Im lepsza relacja dentysta – pacjent, tym większe prawdopodobieństwo, że pacjent nie zmieni gabinetu, nie będzie zapominał o wizytach kontrolnych i będzie przestrzegał zaleceń lekarza. Aby sobie to zapewnić, wystarczy przestrzegać reguły "złotej dziesiątki".

Główna przeszkoda w nawiązywaniu bliższych relacji z pacjentem jest oczywiście brak czasu. Poza tym pacjent z dobrym stanem uzębienia bywa w gabinecie raz do roku.

Jednak istnieje skuteczna technika zwana „złotą dziesiątką”, którą propaguje  Roger P. Levin, założyciel konsultanckiej firmy Levin Group, specjalizującej się w problematyce stomatologicznej. W celu zadzierzgnięcia mocnych relacji wystarczy, by dentysta i jego personel poznał przynajmniej 10 faktów z życia pacjenta.

Należy okazać zainteresowanie życiem pacjenta, ale nie tylko. W tym samym czasie trzeba dzielić się informacjami o sobie. Ludzie zbliżają się do siebie wiedząc o sobie więcej. Warto więc poświęcić kilka minut na luźną rozmowę przed rozpoczęciem leczenia, by zapytać o zainteresowania, pracę, rodzinę etc. Cel zawsze ten sam – zdobycie 10 informacji.

Kolejna rada - tymi informacjami trzeba się dzielić z personelem. Najlepiej zapisać je, by później szybko przerzucając notatki przed kolejną wizytą  pacjenta, móc sobie przypomnieć poprzednią rozmowę. Proste!

Więcej:  drbicuspid.com

SŁOWA KLUCZOWE
relacja   pacjent_w_gabinecie   zarządzanie gabinetem  

POLECAMY W SERWISACH