• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak budować zaufanie zespołu

ms
13-04-2017, 11:22
Jak budować zaufanie zespołu Nieformalna dyskusja poza pracą wiele może pomóc
Twój sukces w dużej mierze zależy od twojego zespołu, który tworzy wizerunek twojej praktyki. Jeśli umiesz budować zespół, który ci ufa, rozumie twoje przywództwo, zna cele i oczekiwania - to na pewno twój biznes rozwija się dobrze. Twoje recepcjonistki i asystentki częściej polecają lekarzy, lekarze skuteczniej motywują pacjentów do leczenia, a kolejki są coraz dłuższe.

Budowanie zespołu zaczyna się od zaufania – to fundament każdej relacji międzyludzkiej. Pacjent może od ciebie odejść, ale zespół to twój trzon i bez niego sam długo nie przetrwasz.

Bądź przykładem dla innych
Jeśli chcesz budować zaufanie w swoim zespole, bądź przykładem i pokaż swoim ludziom, że ufasz innym. Nigdy nie zapominaj, że członkowie zespołu zawsze widzą co robisz i przyjmują od ciebie sygnały - skorzystaj z okazji, aby pokazać im, jak naprawdę wygląda zaufanie do innych. Możesz powierzyć ważne zadanie recepcjonistce – kiedy uzna, że to zbyt trudne. Powiedz, że ufasz, iż zrobi to najlepiej jak potrafi. W spotkaniach z lekarzami mów otwarcie o tym, że każdy ma swoją rolę i zaznacz przy wszystkich, że polegasz na wiedzy protetyka, chirurga, ortodonty. Skłaniaj ludzi do przyjmowania na siebie odpowiedzialności.

Wprowadź otwartą komunikację
Otwarta komunikacja ma podstawowe znaczenie przy budowaniu zaufania. Trzeba dążyć do stanu, w którym wszyscy w zespole rozmawiają ze sobą w sposób uczciwy.

Po pierwsze, stwórz „kartę zespołu” i zdefiniuj cele grupy, a także rolę każdej osoby. Przedstaw te karty podczas spotkania, zachęcając każdego członka zespołu do zadawania pytań i omawiaj jego oczekiwania. Niech każda osoba ma jasno zdefiniowane zadania i cele.

Możesz też zrobić szkolenie, które będzie ćwiczeniem pracy zespołowej. Takie szkolenia pomagają przełamać lody, wyznaczyć naturalnych przywódców i nauczyć rozwiązywać problemy. Pomocne jest, aby twoi ludzie zrozumieli, że podejście innych osób i ich poglądy mogą być tak samo ważne, jak ich własne. Instrumenty psychometryczne, takie jak testy osobowości Myersa-Briggsa lub profil zarządzania zespołem Margerison-McCanna mogą pomóc ludziom zrozumieć i docenić innych, z którymi współpracują, nawet wtedy, gdy partnerzy mają różne podejścia do problemu.

Poznawajmy siebie nawzajem
Jednym ze sposobów na budowanie zaufania jest zachęcanie członków zespołu do zobaczenia swoich kolegów jako ludzi funkcjonujących poza pracą. Zastanów się nad stworzeniem sytuacji, które pomogą im dzielić się osobistymi historiami i więzami – może to być spotkanie w restauracji po pracy. Na takich spotkaniach próbuj poznawać ludzi. Zacznij od dzielenia się niektórymi informacjami o sobie, a następnie poproś kogoś o przedstawienie jego hobby. Dobrym tematem jest rozmowa o zainteresowaniach muzycznych.

Nie obwiniaj ludzi tylko ucz się na błędach
Kiedy ludzie pracują razem, błędy i rozczarowania zdarzają się i łatwo obwinić kogoś, kto je powoduje. Gdy jednak wszyscy zaczynają wytykać uchybienia palcami, nieprzyjemna atmosfera może szybko się rozwinąć. To obniża morale, podważa zaufanie i jest bezproduktywne.

SŁOWA KLUCZOWE
Kamil Kuczewski   DentalWay  

POLECAMY W SERWISACH