• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Henryk Mruk: rosnące znaczenie targów wynika z komplikacji technologicznej urządzeń

ŁS
10-03-2014, 07:47
Henryk Mruk: rosnące znaczenie targów wynika z komplikacji technologicznej urządzeń Henryk Mruk: rosnące znaczenie targów wynika z komplikacji technologicznej urządzeń (Fot. archiwum prywatne)
Z odpowiedzi na pytanie postawione w ankiecie „Pierwszy krok w biznesie”, w jaki sposób młodzi lekarze dentyści planują zakup sprzętu do gabinetu, zadowoleni będą przede wszystkim organizatorzy branżowych targów oraz dystrybutorzy aktywnie w nich uczestniczący. Prawie 40 proc. respondentów uznało wystawy za najodpowiedniejsze miejsce do wyposażania praktyki w sprzęt i materiały.
Targi branżowe odgrywają edukacyjną rolę dla młodych dentystów. Tylko co dziesiąty respondent (9,89 proc.) przyznał, że wiedza uzyskana w czasie wystaw stomatologicznych ma dla niego marginalne znaczenie. Dlaczego model „przyjść, zobaczyć, dotknąć, kupić" w stomatologii ma - i pewnie długie lata mieć będzie - duże znaczenie, zapytaliśmy prof. dr hab. Henryka Mruka, z Katedry Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

- Jedna z hipotez na temat przyszłości targów mówi, że wzrastające ich znaczenie wynika z coraz większej komplikacji technologicznej urządzeń. Nabywca będzie zainteresowany bezpośrednią rozmową ze sprzedającym, aby ten pokazał, wyjaśnił wszelkie funkcje i działania sprzętu. Przy takiej złożoności technicznej urządzeń, trudno posługiwać się instrukcjami słownymi. Język jest zbyt ubogi dla oddania niuansów technologicznych - uważa prof. Henryk Mruk. 

Kolejna kwestia to doświadczenie. - W marketingu ma ono znaczenie podstawowe. Ważne jest zaznajomienie się z produktem, z marką, z firmą. Przykład? Osoby z cukrzycą, w 97 proc. kupują pompę insulinową, jeśli firma udostępni im urządzenie na próbę np. na miesiąc - zwraca uwagę prof. Henryk Mruk.

Mając dostęp do urządzenień na tragach, również łatwiej i bezpieczniej się podejmuje decyzje.

- Byłem kiedyś w radzie nadzorczej firmy, która kupowała urządzenia na targach - zawsze z powodu rabatów. Dostawca miał do wyboru: nie sprzedać produktu, co wiązało by się z demontażem urządzenia i przewiezieniem go z powrotem do Niemiec, albo pozostawienie na miejscu, w Poznaniu, czyli sprzedaż z rabatem. Wybierał to drugie. Pamiętajmy, że na tragach zawsze można negocjować dobre dla obydwu stron warunki - dodaje prof. Mruk. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.