• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Grzegorz Kordeczka: Dentysty sposób na Google? Zintegrowane działania marketingowe

ŁS
29-01-2014, 07:54
Grzegorz Kordeczka: Dentysty sposób na Google? Zintegrowane działania marketingowe Grzegorz Kordeczka: Dentysty sposób na Google? Zintegrowane działania marketingowe (Fot. archiwum prywatne)
Walka o dobre miejsce w wyszukiwarkach internetowych przypomina rywalizację w Pucharze Świata w skokach narciarskich. Startuje wielu zawodników – mówi się przede wszystkim o czołówce, najczęściej pierwszej „10”. Chcąc czy nie, w podobne szranki stają lekarze dentyści. Cóż bowiem im po przykuwającej oko i dobrej merytorycznie stronie internetowej, skoro nikt nie będzie jej odwiedzał? O tym, jak wysoko wypozycjonować witrynę w Google, rozmawiamy z Grzegorzem Kordeczką, prezesem zarządu w firmie WebDoctor sp. z o.o..

Łukasz Sowa, infoDENT24.pl: Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization - SEO) lub po prostu - pozycjonowanie, to nie jest świat lekarzy dentystów. Niby wiadomo, że mowa o działaniach promujących serwisy internetowe, czyli np. stronę gabinetu dentystycznego, ale jak właściwie rozumieć to technologiczne narzędzie.

Grzegorz Kordeczka, WebDoctor, www.webdoctor.pl: Każdego dnia w Google setki osób poszukuje gabinetów stomatologicznych, używając takich fraz jak np. „dentysta Warszawa", „stomatolog Poznań", itp., lub poszukując informacji na temat konkretnych zabiegów, wpisując w pole wyszukiwania np. „wybielanie zębów", "implanty zębowe" itp.  Z roku na rok, takich internautów jest coraz więcej. Osoby te, nazwijmy je potencjalnymi pacjentami, najczęściej odwiedzają strony tych gabinetów stomatologicznych, które są najbardziej widoczne we wspomnianej wyszukiwarce.

Niestety, sam fakt posiadania strony internetowej nie wystarczy, aby zdobyła ona czołowe miejsca w Google i tym samym, aby odwiedziło ją wielu potencjalnych pacjentów. Aby tego dokonać potrzebne jest SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. To nic innego jak szereg działań z zakresu e-marketingu, których celem jest wypromowanie strony internetowej gabinetu stomatologicznego w wyszukiwarce Google.

infoDENT24.pl: Dentysta nie posiada kwalifikacji ani czasu, aby zajmować się SEO osobiście. Do pomocy może wykorzystać agencje marketingowe. Czy faktycznie to konieczne do tego, aby odnieść sukces w sieci?

Grzegorz Kordeczka: Myślę, że zlecenie agencji działań marketingu internetowego jest dobrym rozwiązaniem . Dzięki temu nie tylko zyskamy oszczędność czasu, ale także profesjonalne wsparcie oparte na doświadczeniach osób, które zajmują się e-marketingiem od lat i wiedzą jak robić to skutecznie dla swoich klientów.Jak już wspominałem, liczba osób szukających dentysty w internecie rośnie i to jest chyba najlepszy argument dla właścicieli praktyk , że pozycjonowanie to niebywale skuteczna forma reklamy.

infoDENT24.pl: Kto właściwie decyduje czy strona internetowa gabinetu będzie łatwo „wyszukiwać się" w sieci przez potencjalnych pacjentów?

Grzegorz Kordeczka: Zasady te ustala sama wyszukiwarka. Posiada ona matematyczny zbiór reguł (algorytm). Na tej podstawie określa , który serwis internetowy jest najbardziej wartościowy dla jej użytkowników i tym samym powinien być najbardziej widoczny.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.