PARTNER PORTALU
partner portalu

Google Adwords - dobre narzędzie marketingu praktyki dentystycznej?

01-09-2012, 09:22
Strona internetowa gabinetu to od kilku lat standardowy sposób komunikacji z potencjalnymi pacjentami. Posiadanie strony www jest już tak oczywiste jak posiadanie numeru telefonu do praktyki. Sama strona to jednak za mało. Aby mogła zostać dostrzeżona przez pacjentów, musi zaistnieć w wyszukiwarkach internetowych - najlepiej wysoko w wynikach wyszukiwania.

 

W celu poprawienia pozycji w wyszukiwarce agencje reklamowe i interaktywne proponują często reklamę w wyszukiwarkach - np. Google Adwords. Systemy działają w systemie pay-per-click, co oznacza, że reklamodawca płaci tylko za kliknięcie i wejście na stronę przez internautę (nie płaci za samo wyświetlenie reklamy). Wydaje się to być dobrym sposobem, na reklamę strony. Jednak Shauna Duty z serwisu Modern Dental Marketing zauważa kilka wad takiego rozwiązania:

 

1. Reklamy w Adwords są drogie i nie zawsze przynoszą spodziewane przychody.

2. Bardzo często reklamy wyświetlają się przy wyszukiwaniach niezwiązanych z lokalizacją naszego gabinetu i usługami medycznymi, jakie świadczymy, co może generować niepotrzebne koszty.

3. Wielu internautów ma świadomość, że za reklamę Adwords gabinet  musi zapłacić - może to powodować, że taka osoba nie będzie nas postrzegała, jako profesjonalistów.

4. Jeśli przestaniemy korzystać z Adwords nasze reklamy po prostu przestaną się wyświetlać. Inne, bardziej czasochłonne metody pozycjonowania (blogi, mikrostrony) zapewniają trwały i działający nawet po zaprzestaniu finansowania pozytywny efekt.

5. Wysoka pozycja w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania (czyli niepłatnej, wypracowanej treścią pozycji) może być dodatkową wartością całej praktyki przy jej sprzedaży.

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   reklama   strony internetowe   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH