PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Google Adwords - dobre narzędzie marketingu praktyki dentystycznej?

01-09-2012, 09:22
Strona internetowa gabinetu to od kilku lat standardowy sposób komunikacji z potencjalnymi pacjentami. Posiadanie strony www jest już tak oczywiste jak posiadanie numeru telefonu do praktyki. Sama strona to jednak za mało. Aby mogła zostać dostrzeżona przez pacjentów, musi zaistnieć w wyszukiwarkach internetowych - najlepiej wysoko w wynikach wyszukiwania.

 

W celu poprawienia pozycji w wyszukiwarce agencje reklamowe i interaktywne proponują często reklamę w wyszukiwarkach - np. Google Adwords. Systemy działają w systemie pay-per-click, co oznacza, że reklamodawca płaci tylko za kliknięcie i wejście na stronę przez internautę (nie płaci za samo wyświetlenie reklamy). Wydaje się to być dobrym sposobem, na reklamę strony. Jednak Shauna Duty z serwisu Modern Dental Marketing zauważa kilka wad takiego rozwiązania:

 

1. Reklamy w Adwords są drogie i nie zawsze przynoszą spodziewane przychody.

2. Bardzo często reklamy wyświetlają się przy wyszukiwaniach niezwiązanych z lokalizacją naszego gabinetu i usługami medycznymi, jakie świadczymy, co może generować niepotrzebne koszty.

3. Wielu internautów ma świadomość, że za reklamę Adwords gabinet  musi zapłacić - może to powodować, że taka osoba nie będzie nas postrzegała, jako profesjonalistów.

4. Jeśli przestaniemy korzystać z Adwords nasze reklamy po prostu przestaną się wyświetlać. Inne, bardziej czasochłonne metody pozycjonowania (blogi, mikrostrony) zapewniają trwały i działający nawet po zaprzestaniu finansowania pozytywny efekt.

5. Wysoka pozycja w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania (czyli niepłatnej, wypracowanej treścią pozycji) może być dodatkową wartością całej praktyki przy jej sprzedaży.

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   reklama   strony internetowe   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.