PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Gdy pacjent szkaluje w internecie

smn
09-03-2018, 08:44
Gdy pacjent szkaluje w internecie Niezbyt pochlebna opinia w interncie - czy warto się nią przejąć? (fot. pixabay)
Negatywna opinia w internecie może się przytrafić każdemu - nawet najlepszemu i najbardziej troskliwemu wobec pacjentów specjaliście. To może być wynik nieporozumienia: pacjent który omyłkowo "wziął na cel" niewłaściwego lekarza, pacjent z nierealnymi oczekiwaniami ... Jednak opinia zostaje umieszczona i każdy ją może przeczytać. Jak sobie w takiej sytuacji poradzić?

Niekiedy pacjenci specjalnie tworzą stronę internetową, służącą właśnie do publikowania doniesień o zaniedbaniach lub błędach wybranych lekarzy, czy przychodni. W Stanach Zjednoczonych istnieją już precedensy dotyczące dentystów lub całych korporacji stomatologicznych, które w sądzie wywalczyły usunięcie negatywnych opinii z internetu.

Prawo do wolności słowa umożliwia pacjentom wyrażanie w sposób otwarty oceny na temat opieki medycznej. Nawet jeśli w poszczególnych przypadkach wydaje się to nie "fair", to dentysta w własnej obronie niewiele może zdziałać.

Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie zgodnie z Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) pacjent może wyraźnie naruszyć poufność relacji lekarz - pacjent, jednak lekarz tego samego zrobić nie może. Kary za takie złamanie tajemnicy medycznej bywają bardzo dotkliwe. Nawet jeśli komentarz pacjenta jest krzywdzący i pozbawiony sensu, dentysta lepiej na tym wyjdzie, jeśli na taką opinię nie zareaguje, radzi stomatolog Michael Davis, prowadzący praktykę w  Santa Fe, w Stanach Zjednoczonych oraz prezes Santa Fe District Dental Society Peer Review.  

Niemniej jednak niekiedy dentyści odpowiadają na zarzuty online. Z jakim skutkiem? Często wydają się one zbyt trywialne i niejednoznaczne. Ale chyba nie mogą być inne, skoro lekarza obowiązuje zachowanie tajemnicy lekarskiej. Co więcej tylko dodatkowo skupiają uwagę pacjentów na krytyce.  Efekt wiec takiej obrony jest zupełnie przeciwny do zamierzonego.

Co więc można zrobić?

Najlepszym sposobem jest przeciwstawienie negatywnemu komentarzowi wielu pochlebnych opinii innych pacjentów.
I oczywiście świadczenie jak najlepszej opieki stomatologicznej o najwyższym standardzie, utrzymanie w porządku recepcji, poczekalni i toalet, przyjmowanie pacjentów bez opóźnień, dbanie o dobrej jakości komunikację, w której kluczowe jest wyczerpujące i przystępne wyjaśnianie opcji leczenia. 

Nie warto się przejmować kilkoma negatywnymi komentarzami w internecie, można nawet przyjąć, że nadają one autentyczności stronie gabinetu. Lepiej nie wikłać się w upublicznioną dyskusję z niezadowolonymi pacjentami. Lekarz nigdy w takim sporze nie wygra, podsumowuje Michael Davis.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjent   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.