PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Gdy pacjent opuszcza wizyty

smn
02-09-2016, 09:57
Gdy pacjent opuszcza wizyty Pacjent nie przychodzi w terminie - same straty (fot. pixabay)
Jaką strategię wybrać, by wychować niefrasobliwego pacjenta, radzi Roger P. Levin, właściciel amerykańskiej firmy konsultanckiej w dziedzinie stomatologii.

Pacjenci, którzy bez uprzedzenia nie pojawiają się na umówioną wizytę to powszechny problem. Dziury w grafiku, których nie sposób "załatać", powodują straty w czasie i w dochodach. Jeszcze parę lat temu takiego beztroskiego pacjenta odsyłąno do konkurencji. Jednak w obecnej sytuacji, może lepiej, zamiast bezpowrotnie tracić niesforną osobę, spróbować ją zmienić?

Co robić
Uświadom pacjentowi wartość wizyty. Gdy się spóźnia, natychmiast dzwoń na jego komórkę i pytaj czy wszystko w porządku. Jeśli się nie pojawi, wyjaśnij że spowodował straty finansowe i będzie musiał czekać kilka tygodni na nowy termin wizyty (mimo to potem możesz się z nim skontaktować proponując wcześniejszy termin). Recydywiście oświadcz, że absolutnie jedynym i najlepszym wyjściem w takiej sytuacji jest wpisanie go na listę pacjentów rezerwowych. Rozważyć można wprowadzenie systemu opłat za niesubordynację.

Czego nie robić
Nie pozwól mu zapomnieć o wpadce. Nie możesz przejść do porządku dziennego nad nieobecnością (spóźnieniem) pacjenta. Brak reakcji pozwala leczącej się osobie na swobodne traktowanie obowiązku stawienia się na wizyty. 

Na co zwracać uwagę 
W bardzo kategoryczny sposób musisz zademonstrować, jak traktujesz nieusprawiedliwione nieobecności. Sprawdź swój system potwierdzania wizyt, unowocześnij go o najnowsze techniki, takie jak program do automatycznego wysyłania przypomnieniowych sms-ów, maili. 

Więcej: drbicuspid.com

POLECAMY W SERWISACH