PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Gdy pacjent opuszcza wizyty

smn
02-09-2016, 09:57
Gdy pacjent opuszcza wizyty Pacjent nie przychodzi w terminie - same straty (fot. pixabay)
Jaką strategię wybrać, by wychować niefrasobliwego pacjenta, radzi Roger P. Levin, właściciel amerykańskiej firmy konsultanckiej w dziedzinie stomatologii.

Pacjenci, którzy bez uprzedzenia nie pojawiają się na umówioną wizytę to powszechny problem. Dziury w grafiku, których nie sposób "załatać", powodują straty w czasie i w dochodach. Jeszcze parę lat temu takiego beztroskiego pacjenta odsyłąno do konkurencji. Jednak w obecnej sytuacji, może lepiej, zamiast bezpowrotnie tracić niesforną osobę, spróbować ją zmienić?

Co robić
Uświadom pacjentowi wartość wizyty. Gdy się spóźnia, natychmiast dzwoń na jego komórkę i pytaj czy wszystko w porządku. Jeśli się nie pojawi, wyjaśnij że spowodował straty finansowe i będzie musiał czekać kilka tygodni na nowy termin wizyty (mimo to potem możesz się z nim skontaktować proponując wcześniejszy termin). Recydywiście oświadcz, że absolutnie jedynym i najlepszym wyjściem w takiej sytuacji jest wpisanie go na listę pacjentów rezerwowych. Rozważyć można wprowadzenie systemu opłat za niesubordynację.

Czego nie robić
Nie pozwól mu zapomnieć o wpadce. Nie możesz przejść do porządku dziennego nad nieobecnością (spóźnieniem) pacjenta. Brak reakcji pozwala leczącej się osobie na swobodne traktowanie obowiązku stawienia się na wizyty. 

Na co zwracać uwagę 
W bardzo kategoryczny sposób musisz zademonstrować, jak traktujesz nieusprawiedliwione nieobecności. Sprawdź swój system potwierdzania wizyt, unowocześnij go o najnowsze techniki, takie jak program do automatycznego wysyłania przypomnieniowych sms-ów, maili. 

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.