• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Gdy nowy pracownik nie jest produktywny

en
13-07-2016, 10:07
Gdy nowy pracownik nie jest produktywny Jak ustalić dobre warunki współpracy (foto: pixabay)
Zatrudniasz nowego pracownika w nadziei, że będzie równie pracowity jak ty. Ale szybko okazuje się, że na próżno marzysz o wcześniejszym wychodzeniu z pracy. Twój zastępca nie jest aż tak wydajny. Trzy przyczyny takiej sytuacji podaje Corinne Jameson-Kuehl, amerykańska konsultant do spraw prowadzenia praktyki stomatologicznej.

Brak instruktażu
Większość praktyk ma własne protokoły i systemy wyznaczające standardy świadczonych usług stomatologicznych. Najprawdopodobniej obowiązujący w twoim gabinecie system zarządzania powstawał przez wiele lat, a nowy współpracownik może  nie mieć tak dużego doświadczenia i potrzebuje pomocy mentora, czyli twojej.

Najlepszym egzaminem w miejscu pracy jest nowy pacjent. Trzeba stworzyć kompletną historię medyczną, zrobić odpowiednie zdjęcia wewnątrz- i zewnątrzustne, pantomogram i całościową ocenę rekomendowanego leczenia.

Zaczynasz zauważać, że badanie nowego pacjenta nie prowadzi do usług stomatologicznych, które zwykle w podobnych wypadkach są świadczone. Kiedy analizujesz zgromadzoną dokumentację, widzisz niedociągnięcia, brakujące szczegóły. Poświęć więc czas na wprowadzenie nowego pracownika krok po kroku w systemy i protokoły obowiązujące w twojej placówce.

Brak pewności
Z powodu braku doświadczenia i wykształcenia, nowemu pracownikowi może brakować pewności by wykonywać procedury, które dla ciebie są na porządku dziennym. Pozwól mu nie tylko asystować ci przy pracy, ale także daj sposobność wykonania prostych ekstrakcji lub nieskomplikowanego leczenia kanałowego, by nowy pracownik mógł nabrać doświadczenia w wykonywaniu droższych procedur. Proponuj udział w praktycznych szkoleniach, podczas których zdobędzie potrzebne kwalifikacje.  

Brak motywacji
Badania dowodzą, że pracownik najlepiej wypada podczas pierwszych 30 dni w nowym miejscu pracy, stąd 3-miesięczny okres próbny. Zapewne wybór właśnie tego kandydata nie był całkiem przypadkowy. Jednak teraz okazuje się, że nowy pracownik nie do końca spełnia wszystkie wymagania, o których rozmawialiście. Może nowy dentysta zaniża ceny zabiegów, albo nie współpracuje dobrze z zespołem? Wydaje się bardziej sfrustrowany i znudzony niż zaangażowany i podekscytowany byciem członkiem twojego zespołu.
Po trzech miesiącach próbnych jest jeszcze czas, aby się rozejść. Pamiętaj, że jeśli szukasz produktywnego współpracownika, cechy osobowości także powinny być brane pod uwagę.

Tylko  zapewnienie nowemu pracownikowi szansy na osiąganie sukcesów pozwoli ci wreszcie zwolnić tempo pracy.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   zarządzanie gabinetem   pracownik  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.