• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Gabinet w wersji lajt

18-10-2012, 04:26
Gabinet w wersji lajt (źródło: sxc.hu)
Gabinet w wersji lajt (źródło: sxc.hu)
Tradycyjne strony gabinetów stomatologicznych w większości przypadków nie nadają się dla użytkowników telefonów komórkowych. Nie wyświetlają się dobrze, ponieważ wielkość wyświetlacza urządzenia mobilnego różni się od przekątnej monitora. Należy również pamiętać, że im nasza witryna jest bogatsza w zdjęcia, multimedia i aplikacje, tym dłużej będzie ładować.

Jak wynika z badań Customer Connection System, co piąty Polak łączy się z siecią za pomocą telefonu komórkowego. Trend wzmacniają atrakcyjna cenowo oferty większości operatorów oraz bogata linia smartfonów. Specjaliści przewidują, że to dopiero początek rewolucji, a 20 proc. firm europejskich już zaopatrzyło swoje strony i serwisy w wersje lajt.

Dlaczego wersja lajt?

O mobilnych pacjentach powinni pomyśleć także właściciele gabinetów stomatologicznych. Korzyści, które firma może uzyskać dzięki stworzeniu strony na urządzenia mobilne należy rozpatrywać z punktu widzenia satysfakcji klienta, a ta jak wiadomo jest bezcenna. Nie do przecenienia jest również fakt wyróżnienia się firmy na tle konkurencji.

Decyzję o zleceniu wykonania wersji lajt strony powinny jednak przede wszystkim wspierać argumenty praktyczne. Nikt nie lubi czekać na załadowanie się strony nawet przed komputerem czy laptopem, a oczekiwanie przed telefonem jest zdecydowanie mniej komfortowe. Poza tym pacjentowi, który chce jedynie sprawdzić ceny naszych usług, godziny otwarcia, numer telefonu czy adres, nie są potrzebne aplikacje flash, ścieżka dźwiękowa czy ogromne galerie wnętrz lub prezentacje naszego sprzętu.

Jeśli okaże się, że użytkownik napotka trudności w przeglądaniu oferty jakiejkolwiek firmy na swoim telefonie komórkowym, raczej nie będzie chciał tego doświadczenia powtarzać, a już na pewno nie będzie skłonny polecać tego swoim znajomym. I niemal na pewno zainteresuje się ofertą konkurencyjną, podaną w bardziej strawnej formie.

Czytaj także:
Gabinet w YouTube czas na zmiany?
Help! Czym jest Yelp?
7 grzechów głównych stron internetowych gabinetów
Jakie cechy powinna mieć strona mobilna gabinetu?

Podstawowe dwa warunki to: szybkość ukazywania informacji oraz sprawna komunikacja. Witryna powinna być zaprojektowana w taki sposób, by zapewnić czytelność najważniejszych informacji, prezentując je na topie. Co jeszcze?

- jej zawartość musi być usystematyzowana tak, by użytkownik w miarę szybko mógł się po niej poruszać, bez konieczności częstych zmian widoku ekranu,

- podstawowe informacje w przypadku stron firmowych stanowią: oferta, dane kontaktowe, mapa oraz misja firmy,

- powinna ściągać minimalne ilości danych, tak by niepotrzebnie nie obciążać transferu.

Mniej ale nie ubogo

Warto pamiętać aby nie zapędzić się w minimalizmie. Współczesne mobilne strony www nie muszą już być tak ubogie jak kilka lat temu. Większość nowych telefonów komórkowych ma wbudowane niezłe i wydajne procesory, które radzą sobie z JavaScript czy Flash`em. To znacznie poprawia wygląd i ich funkcjonalność.

 

Jak to robią najwięksi?
Za najlepsze strony mobilne uważa się między innymi m.allegro.pl i m.interia.pl.Ich najważniejsze cechy to: brak zbędnych grafik, płynna szerokość, font bezszeryfowy i rezygnacja z nadmiernego stylowania.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   promocja gabinetu   www gabinetu   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH