PARTNER PORTALU
partner portalu

Gabinet w internecie? Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami

15-08-2012, 09:10
Gabinet w internecie? Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami
Gabinet w internecie? Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami
Recenzje gabinetów i opinie o lekarzach on-line mogą być dobrym sposobem na budowanie marki i wzbudzanie zaufania do placówki. Dodatkowym efektem może być poprawa pozycjonowania internetowej strony gabinetu. Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami?

Czytaj także: Jak wypromować praktykę w internecie

Zachowuj się uprzejmie

Z reguły trudno przekonać do swoich racji niezadowolonego pacjenta. Nawet osoby, które z początku były niezadowolone, mogą powrócić. Odpowiedzi powinny być przydatne, jasne i uprzejme.

Nie wdawaj się w osobiste dyskusje. Unikaj potyczek osobistych

Pamiętaj, że opinia zazwyczaj dotyczy wrażeń pacjenta, a często nie jest skierowana do personelu medycznego. Zawsze warto oddzielić problem od osoby.

W przypadku komentarzy obraźliwych lub wulgarnych można zgłosić naruszenie zasad publikowania recenzji.

Doceń informację zwrotną

Zarówno dobre jak i złe opinie mogą być przydatne, pomocne w rozwijaniu praktyki. Pamiętaj, że pacjent, który napisał opinię poświęcił swój czas. Niektóre uwagi mogą być cenne do poprawy działania firmy.

Zachowaj zwięzły i miły styl

Riposta powinna być krótka. Zbyt dużo tekstu może zniechęcić do czytania i wywołać wrażenie, że tylko winny się tłumaczy.

Podziękuj za recenzję

Warto reagować na opinie zadowolonych pacjentów i utrzymywać z nimi wirtualny kontakt.

Zachowuj się jak lekarz, a nie sprzedawca

Osoby umieszczające recenzje są pacjentami i nie trzeba ich dodatkowo zachęcać i czegokolwiek reklamować.

 

Opracował lek. dent. Bartosz Stańczyk

źródło: Dental Heroes (http://www.dentalheroes.com/online-dental-reviews/)

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   internet   wizerunek   opinie pacjentów  

POLECAMY W SERWISACH