PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Gabinet w internecie? Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami

15-08-2012, 09:10
Gabinet w internecie? Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami
Gabinet w internecie? Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami
Recenzje gabinetów i opinie o lekarzach on-line mogą być dobrym sposobem na budowanie marki i wzbudzanie zaufania do placówki. Dodatkowym efektem może być poprawa pozycjonowania internetowej strony gabinetu. Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami?

Czytaj także: Jak wypromować praktykę w internecie

Zachowuj się uprzejmie

Z reguły trudno przekonać do swoich racji niezadowolonego pacjenta. Nawet osoby, które z początku były niezadowolone, mogą powrócić. Odpowiedzi powinny być przydatne, jasne i uprzejme.

Nie wdawaj się w osobiste dyskusje. Unikaj potyczek osobistych

Pamiętaj, że opinia zazwyczaj dotyczy wrażeń pacjenta, a często nie jest skierowana do personelu medycznego. Zawsze warto oddzielić problem od osoby.

W przypadku komentarzy obraźliwych lub wulgarnych można zgłosić naruszenie zasad publikowania recenzji.

Doceń informację zwrotną

Zarówno dobre jak i złe opinie mogą być przydatne, pomocne w rozwijaniu praktyki. Pamiętaj, że pacjent, który napisał opinię poświęcił swój czas. Niektóre uwagi mogą być cenne do poprawy działania firmy.

Zachowaj zwięzły i miły styl

Riposta powinna być krótka. Zbyt dużo tekstu może zniechęcić do czytania i wywołać wrażenie, że tylko winny się tłumaczy.

Podziękuj za recenzję

Warto reagować na opinie zadowolonych pacjentów i utrzymywać z nimi wirtualny kontakt.

Zachowuj się jak lekarz, a nie sprzedawca

Osoby umieszczające recenzje są pacjentami i nie trzeba ich dodatkowo zachęcać i czegokolwiek reklamować.

 

Opracował lek. dent. Bartosz Stańczyk

źródło: Dental Heroes (http://www.dentalheroes.com/online-dental-reviews/)

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
internet   bizDENT   opinie pacjentów   wizerunek  
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.