PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Efekt po pierwszej wizycie „To najlepszy dentysta mojego życia”

ms
13-04-2016, 08:04
Efekt po pierwszej wizycie „To najlepszy dentysta mojego życia” Doceń stałego pacjenta
Pozyskanie nowego pacjenta jest kilka razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Nie istnieje gabinet, który przetrwałby na rynku bez lojalnej i zaufanej bazy pacjentów.

Wybór dentysty to złożony proces. Za każdą, nawet najprostszą decyzją stoi szereg podświadomych mechanizmów, które mają wpływ na to czy pacjent się do Ciebie zapisze.

Co musi się stać, aby pacjent po wizycie powiedział „ten dentysta jest najlepszym lekarzem w moim życiu i będę z nim do końca życia i jeszcze jeden dzień dłużej”?

1. Co pacjent musi o wiedzieć o Tobie?
Im więcej pacjent o Tobie wie, tym bardziej Cię szanuje i jest przywiązany do Twojej osoby. Dobrym momentem na nawiązywanie relacji jest spokojna chwila przed rozpoczęciem leczenia podczas pierwszej rozmowy przy biurku.

Zaraz po zapoznaniu się z pacjentem zapytaj z jakim problemem do Ciebie przyszedł. Następnie powiedz kilka słów o sobie – kim jesteś, czym się zajmujesz i jak będzie wyglądała wizyta. Możesz wspomnieć o swoich kwalifikacjach, sprzęcie i udogodnieniach jakim dysponujesz. Zapewnij o wysokiej staranności, podejściu do ludzi i priorytetach w leczeniu. To da pacjentom poczucie, że wiesz co robisz i bardzo wzmocni pozytywne wrażenie.

2. Przekonania warte uwagi
Zastanów się jakie przekonania na Twój temat powinien mieć Twój pacjent, a następnie wymyśl sposoby, żeby wdrożyć je w życie. Skup się na najmniejszych szczegółach. „Jestem przekonany do tego lekarza” – każdy z nas chciałby to słyszeć od pacjentów. Jest wiele innych przekonań, które warto budować.

„Ten lekarz o mnie dba” – to bardzo przydatne przekonanie. Niech Twoja recepcjonistka wyślę nowemu umówionemu pacjentowi maila z wizytówką gabinetu i informacjami o dojeździe, zaproponowanych udogodnieniach, oraz o tym jak ma się przygotować do wizyty.

W trakcie wizyty postaraj się  o komfort – możesz zapewnić wygodne krzesło dla pacjenta, dać próbkę pasty. Dużo rozmawiaj o rozwiązaniach medycznych. Po wizycie możesz wysyłać maila z podziękowaniem.

„Ten lekarz to profesjonalista, perfekcjonista, mistrz, wspaniały człowiek” – zastanów się jak zbudować każde z tych przekonań.

3. Wspomnienia – przyjść, czy uciekać
Według badań aż 56 proc. osób przyznaje, że nie chodzi do dentysty ze względu na negatywne doświadczenia z wizyt.

„Wiercenie”, „zastrzyki”, „rwanie”, „ból” to słowa blisko skojarzone z dentystą. Obalenie tych mitów to Twoje zadanie. Podczas leczenia nie używaj metalowych tacek, które hałasują rzucając na nie narzędzia. Trzeba zminimalizować zapach i odgłosy mikrosilnika.

Pozytywne doświadczenia buduje oczywiście precyzja zabiegów, stosowane leki, metody szycia i manualne zdolności. Warto nauczyć się nowych procedur chirurgicznych i pracy pod mikroskopem minimalizującej nieprzyjemne odczucia. Im mniejszy dyskomfort po wizycie odczuwa pacjent, tym szybciej do Ciebie wróci.

SŁOWA KLUCZOWE
pacjenci   Kamil Kuczewski   DentalWay  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.