• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – wartości firmy

Dorota Rybak
22-01-2014, 08:10
Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – wartości firmy Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – wartości firmy (Fot. archiwum prywatne)
Wiemy już, że działania marketingowe każdego gabinetu są istotne, ale najpierw trzeba uporządkować sprawy podstawowe naszych praktyk. Jeśli zadbamy o kulturę naszej firmy, opracujemy strategię działań - to będzie to niezwykle ważny krok. Wiemy też, że wizja naszej praktyki powinna być sformułowana w sposób przejrzysty, obrazowy. Ma być realistyczna i ambitna. A czym są wartości firmy – zastanawia się Dorota Rybak, lekarz dentysta, psycholog, trener. To trzecia część cyklu poświęconego budowaniu dobrych praktyk.

W poprzednich odcinkach:

Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki - kultura i misja

Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki - wizja

Wartości firmy są sformułowaniami dotyczącymi zachowań wszystkich członków zespołu: określeniem warunków brzegowych, jakie zachowania są dopuszczalne, a jakie niedozwolone. Opisaniem, co jest dla nas wszystkich ważne. 

Istotne jest, aby w procesie formułowania wartości firmy wypowiedzieli się wszyscy członkowie zespołu, bo tylko wtedy będą te wartości respektowane przez wszystkich.

Wartości firmy zazwyczaj ustalamy podczas 1 - 2 spotkań całego zespołu. Mają one określać jak będziemy traktować ludzi, którzy do nas przychodzą oraz jak będziemy traktować siebie nawzajem.

Jeśli przyjmiemy na przykład, że jedną z naszych wartości jest troska o budowanie długoczasowych relacji z naszymi pacjentami w różnych sytuacjach - będziemy mieli wskazówkę czym się kierować w relacji z pacjentem, na co sobie nie możemy pozwolić, a jakie zachowanie jest pożądane i co jest w danej sytuacji priorytetem.

Inne przykłady: dbanie o przyjazną atmosferę i wzajemną wyrozumiałość, czy angażowanie się w podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych. Każdy zespół wypracowuje własny zestaw. Zazwyczaj nasze wartości zapisujemy w postaci kilku stwierdzeń i jest to forma pewnego kodeksu kulturowego obowiązującego na terenie naszej kliniki. Nieprzestrzeganie przez jakąś osobę wspólnych wartości oznacza, że nie może ona być członkiem tego zespołu. 

Dorota Rybak - lekarz, psycholog, trener.
Dentystka z siedemnastoletnim stażem i własną praktyką lekarską. Trener komunikacji, zafascynowana od wielu lat komunikowaniem i budowaniem relacji w procesie leczenia. Pomaga lekarzom w poszukiwaniu dobrych rozwiązań dla ich praktyk. Przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu komunikacji medycznej , budowania relacji oraz wspierania rozwoju firm medycznych. Kieruje własną praktyką lekarską, obserwuje i bada problemy współczesnych lekarzy. Autorka pracy badawczej na temat presji pracy współczesnych lekarzy dentystów i związanym z nią konfliktem praca - rodzina. Psycholog specjalizująca się w psychologii komunikacji społecznej oraz w psychologii organizacji i zarządzania, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, w której ukończyła magisterskie studia psychologiczne oraz podyplomowe studia trenerskie. Mediator. Wspomaga ludzi w rozwiązywaniu konfliktów.
 

W kolejnych odcinkach:
Jak budować dobre praktyki: struktura firmy/stworzenie profili kompetencyjnych
Jak budować dobre praktyki: opis stanowiska pracy
Jak budować dobre praktyki: ocena okresowa

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
zarządzanie gabinetem   dobre praktyki   Dorota Rybak  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.