PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – ocena okresowa

Dorota Rybak
27-02-2014, 07:54
Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – ocena okresowa Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – ocena okresowa (Fot. archiwum prywatne)
Kiedy mówię w klinikach o wprowadzeniu oceny okresowej, miny zazwyczaj robią się niepewne: bo to przecież ocena, co się stanie jak źle wypadnę, a może stracę pracę? Przekonuję wtedy, że jeśli ktoś kiepsko pracuje, nie potrzebna jest ocena okresowa, żeby to zauważyć - informuje Dorota Rybak, lekarz dentysta, psycholog, trener.

To szósta, ostatnia część cyklu poświęconego budowaniu dobrych praktyk. Tym razem skupimy się ocenie okresowej.

Ocena okresowa to narzędzie, które dzięki sformułowanej informacji zwrotnej na temat czyjejś pracy, pozwala mu się rozwijać we właściwym kierunku. Dzięki informacjom uzyskanym podczas omawiania oceny okresowej, każdy członek zespołu może świadomie wpływać na swój rozwój i swoją karierę. Może na przykład wybierać potrzebne mu szkolenia, takie, które podwyższą jego kompetencje w konkretnych, nieprzypadkowych obszarach

Tak, ocena okresowa wymaga zaangażowania od przełożonego (także doskonalenia kompetencji w tym obszarze), ale naprawdę warto. Dzięki niej mamy świadomy mocnych stron i świadomy obszarów do rozwoju zespół. Będąc osobami odpowiedzialnymi za zespół i za jego rozwój wiemy jakie zasoby posiadają nasi współpracownicy, dokąd zmierzamy i ... wydajemy pieniądze tylko na te wydarzenia, które są potrzebne.

PODSUMOWANIE CYKLU:
Tak oto przedstawiłam Państwu pierwszy, podstawowy i kluczowy etap budowania naszych dobrych praktyk. Warto przez niego przejść, warto zbudować podstawy kultury naszych firm. Warto opisać strukturę naszej kliniki, opracować modele kompetencyjne i opisy stanowisk pracy i wreszcie wprowadzić ocenę okresową. To wszystko jest czaso- i energochłonne. Ale można to zrobić i warto to zrobić, żeby chciało się nam wszystkim przychodzić codziennie do pracy, żebyśmy mieli swoich stałych i wciąż nowych pacjentów i żebyśmy mogli nasze zasoby przeznaczać na pracę z pacjentami, rozwój, a nie na nieustające gaszenie pożarów. Jeśli myślimy odpowiedzialnie o przyszłości naszych praktyk - gabinetów i klinik - nawet jeśli teraz wszystko pracuje dobrze, wato jest zadbać o mocne fundamenty. By potem móc sięgać po kolejne narzędzia.

Wszystkich odcinków cyklu szukaj tutaj

Dorota Rybak - lekarz, psycholog, trener.
Dentystka z siedemnastoletnim stażem i własną praktyką lekarską. Trener komunikacji, zafascynowana od wielu lat komunikowaniem i budowaniem relacji w procesie leczenia. Pomaga lekarzom w poszukiwaniu dobrych rozwiązań dla ich praktyk. Przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu komunikacji medycznej , budowania relacji oraz wspierania rozwoju firm medycznych. Kieruje własną praktyką lekarską, obserwuje i bada problemy współczesnych lekarzy. Autorka pracy badawczej na temat presji pracy współczesnych lekarzy dentystów i związanym z nią konfliktem praca - rodzina. Psycholog specjalizująca się w psychologii komunikacji społecznej oraz w psychologii organizacji i zarządzania, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, w której ukończyła magisterskie studia psychologiczne oraz podyplomowe studia trenerskie. Mediator. Wspomaga ludzi w rozwiązywaniu konfliktów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dobre praktyki   Dorota Rybak   ocena okresowa  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.