• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – ocena okresowa

Dorota Rybak
27-02-2014, 07:54
Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – ocena okresowa Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki – ocena okresowa (Fot. archiwum prywatne)
Kiedy mówię w klinikach o wprowadzeniu oceny okresowej, miny zazwyczaj robią się niepewne: bo to przecież ocena, co się stanie jak źle wypadnę, a może stracę pracę? Przekonuję wtedy, że jeśli ktoś kiepsko pracuje, nie potrzebna jest ocena okresowa, żeby to zauważyć - informuje Dorota Rybak, lekarz dentysta, psycholog, trener.

To szósta, ostatnia część cyklu poświęconego budowaniu dobrych praktyk. Tym razem skupimy się ocenie okresowej.

Ocena okresowa to narzędzie, które dzięki sformułowanej informacji zwrotnej na temat czyjejś pracy, pozwala mu się rozwijać we właściwym kierunku. Dzięki informacjom uzyskanym podczas omawiania oceny okresowej, każdy członek zespołu może świadomie wpływać na swój rozwój i swoją karierę. Może na przykład wybierać potrzebne mu szkolenia, takie, które podwyższą jego kompetencje w konkretnych, nieprzypadkowych obszarach

Tak, ocena okresowa wymaga zaangażowania od przełożonego (także doskonalenia kompetencji w tym obszarze), ale naprawdę warto. Dzięki niej mamy świadomy mocnych stron i świadomy obszarów do rozwoju zespół. Będąc osobami odpowiedzialnymi za zespół i za jego rozwój wiemy jakie zasoby posiadają nasi współpracownicy, dokąd zmierzamy i ... wydajemy pieniądze tylko na te wydarzenia, które są potrzebne.

PODSUMOWANIE CYKLU:
Tak oto przedstawiłam Państwu pierwszy, podstawowy i kluczowy etap budowania naszych dobrych praktyk. Warto przez niego przejść, warto zbudować podstawy kultury naszych firm. Warto opisać strukturę naszej kliniki, opracować modele kompetencyjne i opisy stanowisk pracy i wreszcie wprowadzić ocenę okresową. To wszystko jest czaso- i energochłonne. Ale można to zrobić i warto to zrobić, żeby chciało się nam wszystkim przychodzić codziennie do pracy, żebyśmy mieli swoich stałych i wciąż nowych pacjentów i żebyśmy mogli nasze zasoby przeznaczać na pracę z pacjentami, rozwój, a nie na nieustające gaszenie pożarów. Jeśli myślimy odpowiedzialnie o przyszłości naszych praktyk - gabinetów i klinik - nawet jeśli teraz wszystko pracuje dobrze, wato jest zadbać o mocne fundamenty. By potem móc sięgać po kolejne narzędzia.

Wszystkich odcinków cyklu szukaj tutaj

Dorota Rybak - lekarz, psycholog, trener.
Dentystka z siedemnastoletnim stażem i własną praktyką lekarską. Trener komunikacji, zafascynowana od wielu lat komunikowaniem i budowaniem relacji w procesie leczenia. Pomaga lekarzom w poszukiwaniu dobrych rozwiązań dla ich praktyk. Przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu komunikacji medycznej , budowania relacji oraz wspierania rozwoju firm medycznych. Kieruje własną praktyką lekarską, obserwuje i bada problemy współczesnych lekarzy. Autorka pracy badawczej na temat presji pracy współczesnych lekarzy dentystów i związanym z nią konfliktem praca - rodzina. Psycholog specjalizująca się w psychologii komunikacji społecznej oraz w psychologii organizacji i zarządzania, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, w której ukończyła magisterskie studia psychologiczne oraz podyplomowe studia trenerskie. Mediator. Wspomaga ludzi w rozwiązywaniu konfliktów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dobre praktyki   Dorota Rybak   ocena okresowa  

POLECAMY W SERWISACH