PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dochodowość stomatologii spada od 2010 r.

en
05-01-2018, 09:13
Dochodowość stomatologii spada od 2010 r. W amerykańskiej stomatologii spadki w przychodzie (fot. pixabay)
Na szczęście obniżka dochodowości występuje w Stanach Zjednoczonych. Tam wartość przychodu brutto w przeliczeniu "na fotel stomatologiczny na godzinę" od 2010 roku systematycznie spada.

W badaniu zebrano dane finansowe z 12,5 tys. gabinetów stomatologicznych na terenie Stanów Zjednoczonych. 

Z ich zestawienia jasno wynika, że przynajmniej na razie, amerykańska stomatologia najlepszy czas ma już za sobą. Najwyższe dochody dentyści osiągali w 201o r., kiedy wartość przychodu brutto na fotel stomatologiczny na godzinę wynosiła 88 USD. Niestety od tego czasu wartość ta systematycznie spada, na przykład w 2016 r. wynosiła 57,73 USD, zaś w 2015 r. - 59,03 USD.

Co ten trend oznacza dla jednostkowej praktyki stomatologicznej?

Sytuacja ta wymaga większej mobilizacji od personelu pomocniczego podczas ustalania grafiku pracy lekarza dentysty, by maksymalizować przychód. Wydłużenie godzin pracy gabinetu i przyjmowanie większej liczby pacjentów nie zwiększy wartości przychodu na godzinę na fotel - radzi konsultant Dayna Johnson, z firmy Rae Dental Management, która pracowała w klinice stomatologicznej  jeszcze dwadzieścia lat temu, gdy płacenie rachunków za leczenie nie było tak wielkim obciążeniem dla Amerykanów jak obecnie.

Skutecznym rozwiązaniem będzie zatem stworzenie  wzorca harmonogramu pracy gabinetu, którym - mając na celu zwiększenie przychodu - rejestratorka będzie się kierować podczas ustalania grafiku dentysty. 

Jedną z przyczyn spadku przychodu jest kryzys gospodarczy, amerykańskie firmy ubezpieczeniowe coraz bardziej szczegółowo regulują kwestie wyceniania procedur przez stomatologów.

- Jednak warto wiedzieć, jak przychód na godzinę pracy fotela wygląda w każdej praktyce, to ważna informacja, bo pozwala ustalić cele strategii w zarządzaniu kliniką - radzi  Johnson.

- Liczby pokazują wszystko czarno na białym, a większość właścicieli praktyk nie potrafi powiedzieć jak ich przychód wypada na tle średniej krajowej, ani nawet nie potrafią porównać różnych okresów funkcjonowania własnego gabinetu - krytykuje konsultantka i radzi, by wykorzystywać ten wskaźnik dla własnego dobra.

Bez danych na temat przychodu "na godzinę na fotel stomatologiczny" trudno oceniać rzeczywistą kondycję praktyki, można jedynie zgadywać, na ile dobrze sobie radzi.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.