• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dlaczego pacjent kupuje najnowszego iPhona, a nie dobrą stomatologiczną usługę?

en
18-04-2018, 08:45
Dlaczego pacjent kupuje najnowszego iPhona, a nie  dobrą stomatologiczną usługę? Budżet do podziału - nowoczesny gadżet czy leczenie u dentysty (fot. pixabay)
Dlaczego pacjenci wolą kupić lepszy telefon niż zainwestować na przykład w implanty stomatologiczne? Jak skutecznie przekonywać do kosztownego leczenia, radzi Chris Moriarity, ekspert  z dziedziny przedsiębiorczości w amerykańskiej firmie konsultingowej Productive Dentist Academy.

Jednym z najszybszych sposobów na zwiększenie produktywności gabinetu jest przeprowadzenie rozmowy z pacjentem na temat kosztów leczenia. Skutecznej rozmowy!

Niestety, prawda jest taka, że jeśli ludzie czują się źle skonfrontowani z obcą, niezrozumiałą dla nich kwestią, a do takich należy zaawansowana technologicznie terapia stomatologiczna, ich opór gwałtownie rośnie. Nie ma znaczenia kim jest pacjent, czy będzie to mechanik samochodowy czy prawnik, reakcja na wysoką cenę usługi stomatologicznej będzie podobna, czyli negatywna.

Ten sam człowiek bez oporu wyda znaczącą sumę na zagraniczne wakacje, nie będzie też miał problemu z nabyciem kosztownego samochodu. Ale pewnie już zawaha się, gdy będzie miał kupić nowe opony, mimo że od tych opon zależy jego bezpieczeństwo i życie.

Uzupełnienie brakującego zęba, nawet jeśli miałby mu służyć do końca życia, najczęściej nie jest uznawana za wydatek konieczny. I tu wszystko w rękach dentysty, bo od sposobu w jaki będzie rozmawiał o kosztach i przekonywał, że warto je ponieść, zależy sukces leczenia, twierdzi Chris Moriarity z firmy konsultingowej Productive Dentist Academy.

Jak więc taką rozmowę przeprowadzić?
Należy poinformować pacjenta jakie ma opcje do wyboru. Bardzo liczy się sposób, w jaki dentysta  mówi, ma mówić entuzjastycznie o cenach różnych opcji leczenia (bo przecież jest entuzjastą jakości własnej pracy, zgodnej z najlepszymi standardami w stomatologii).

Pomaga  wartościujący język  i pewność siebie wynikająca z faktu, że proponowane zabiegi są  dokładnie tym czego pacjent potrzebuje. Personel gabinetu także powinien sobie przyswoić ten sposób mówienia.  Wprawa wymaga ćwiczeń (jak we wszystkim), więc przydają się warsztaty, na których będzie się można takiego sposobu rozmowy nauczyć. Czyli jakich konkretnie wyrażeń najlepiej używać i w jaki sposób wyjaśniać wątpliwości.

Pomaga  formularz przedstawiający opcje finansowania leczenia. Im prostszy, tym lepiej. Na przykład dokument w Excelu, wyliczający wszystkie zalecane i dostępne w gabinecie elementy terapii, świetnie się do tego celu nadaje. Wystarczy wprowadzić kilka liczb, a program zrobi resztę i szybko wygeneruje informacje, bez których  trudno prowadzić rozmowy na temat kosztów z dużą pewnością siebie.

Rozmowa powinna kończyć się pytaniem: Która z tych opcji odpowiada Pani/Panu najbardziej?
Pomaga, jeśli pacjent może część kosztów zapłacić na początku leczenia, a część zostanie na przykład rozłożona na miesięczne raty, podkreśla Chris Moriarity.

Więcej: dentistytoday.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjent   Reklama i marketing   plan leczenia  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.