PARTNER PORTALU
partner portalu

Dentysto postaw na SMS-y

smn
31-08-2017, 12:28
Dentysto postaw na SMS-y Pacjenci dobrze reagują na sms-y (fot. pixabay)

Ankieta, w której badano w jaki sposób pacjenci wolą komunikować się ze swoim dentystą, ujawniła, że zdecydowanie preferują sms-y. To wygodniejsza forma wymiany informacji, która zmniejsza liczbę opuszczanych przez pacjentów wizyt.

Badanie przeprowadzono z rozmachem, bo na terenie całych Stanów Zjednoczonych i płyną z niego dość istotne dla funkcjonowania praktyki stomatologicznej wnioski. Otóż w godzinach pracy, aż 82 proc. respondentów czyta SMS-y w ciągu 5 minut od ich otrzymania, podczas gdy wiadomości przesyłane mailem zaledwie 25 proc.

Blisko połowa uczestników badania oświadczyła, że reaguje negatywnie na informację, że placówka medyczna nie zapewnia SMS-ów jako kanału komunikacyjnego. Nic więc dziwnego, że amerykańskie kliniki stomatologiczne coraz częściej posługują się wiadomościami tekstowymi do wymiany informacji z pacjentem.

W USA pacjenci opuszczają średnio co dziesiątą umówioną wizytę, ale gabinety stomatologiczne, które mają dobrze wypracowany system przypominania o terminach leczenia, ograniczają tę liczbę o jedną piątą.

Dopinanie grafika
SMS-y pomagają dentyście unikać przestojów. W tych gabinetach, gdzie tworzy się lista oczekujących na wolny termin, można szybko powiadamiać pacjenta o powstałym okienku. SMS-y są wygodniejszą drogą, gdyż powiadamianie pacjenta trwa średnio 90 sekund, podczas gdy wysłanie wiadomości tekstowej zaledwie 13 sek, ujawnia badanie. A to daje 12 godzin oszczędzonego czasu w miesiącu.

Kontakt między wizytami
SMS-y to także wygodny sposób na utrzymywanie kontaktu z pacjentem i przypominaniu mu nie tylko o zbliżającej się wizycie, ale także o właściwym dbaniu o higienę jamy ustnej (na przykład o nitkowaniu), czy potrzebie regularnego usuwania kamienia nazębnego.

Więcej:  dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH