PARTNER PORTALU
partner portalu

Dentysto, nigdy nie mów pacjentom "nie"

en
21-06-2017, 13:04
Dentysto, nigdy nie mów pacjentom Prosty sposób na dobrą relację z pacjentem (fot. pixabay)
Wizyta u dentysty nie należy do ulubionego sposobu spędzania czasu. Jednak dentysta może znacznie wpłynąć na wrażenia z wizyty, jakie  pacjent wynosi z gabinetu. W jaki sposób?

- Wystarczy właściwie dobierać słowa i wypowiadać je w odpowiednich momentach, by negatywne wrażenia zmieniły się w pozytywne, radzi Roger Levin, założyciel i dyrektor Levin Group, wiodącej firmy konsultingowej dla stomatologów na rynku amerykańskim.
Trzeba właściwie dobierać słowa i wypowiadać je w odpowiednich momentach, by negatywne wrażenia zmieniły się w pozytywne, twierdzi Roger Levin.

Pacjent tym bardziej doceni praktykę, im częściej dentysta i na więcej sposobów będzie mówił "tak". Warto więc odpowiadać pozytywnie na wszystkie pytania. I choć to na początku wydaje się niemożliwe, da się przeprowadzić, zapewnia Roger Levin. 

Na przykład, gdy pacjent prosi o ustalenie terminu następnej wizyty na środę rano, a w grafiku nie ma o tej porze wolnego okienka.  Nie należy odpowiadać:  niestety nie mamy takiej możliwości, wszystkie terminy są już zajęte.
Dużo lepiej pacjent odbierze tak podaną informację: - sprawdźmy...mam wolny termin w czwartek o 10.00 i w piątek o 11.00. Który z tych terminów jest lepszy?
Alternatywa, możliwość wyboru  brzmi w takiej sytuacji zdecydowanie lepiej niż kategoryczne "nie".

Warto też popracować nad sobą i personelem praktyki, aby wyeliminować z rozmów wszystkie negacje - słowa "nie", "nie wolno", "nie będzie", "nie działa" etc. 

Pozytywna komunikacja tworzy pozytywne wrażenie, a o nie przecież chodzi przede wszystkim.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH