PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentysto, nigdy nie mów pacjentom "nie"

en
21-06-2017, 13:04
Dentysto, nigdy nie mów pacjentom Prosty sposób na dobrą relację z pacjentem (fot. pixabay)
Wizyta u dentysty nie należy do ulubionego sposobu spędzania czasu. Jednak dentysta może znacznie wpłynąć na wrażenia z wizyty, jakie  pacjent wynosi z gabinetu. W jaki sposób?

- Wystarczy właściwie dobierać słowa i wypowiadać je w odpowiednich momentach, by negatywne wrażenia zmieniły się w pozytywne, radzi Roger Levin, założyciel i dyrektor Levin Group, wiodącej firmy konsultingowej dla stomatologów na rynku amerykańskim.
Trzeba właściwie dobierać słowa i wypowiadać je w odpowiednich momentach, by negatywne wrażenia zmieniły się w pozytywne, twierdzi Roger Levin.

Pacjent tym bardziej doceni praktykę, im częściej dentysta i na więcej sposobów będzie mówił "tak". Warto więc odpowiadać pozytywnie na wszystkie pytania. I choć to na początku wydaje się niemożliwe, da się przeprowadzić, zapewnia Roger Levin. 

Na przykład, gdy pacjent prosi o ustalenie terminu następnej wizyty na środę rano, a w grafiku nie ma o tej porze wolnego okienka.  Nie należy odpowiadać:  niestety nie mamy takiej możliwości, wszystkie terminy są już zajęte.
Dużo lepiej pacjent odbierze tak podaną informację: - sprawdźmy...mam wolny termin w czwartek o 10.00 i w piątek o 11.00. Który z tych terminów jest lepszy?
Alternatywa, możliwość wyboru  brzmi w takiej sytuacji zdecydowanie lepiej niż kategoryczne "nie".

Warto też popracować nad sobą i personelem praktyki, aby wyeliminować z rozmów wszystkie negacje - słowa "nie", "nie wolno", "nie będzie", "nie działa" etc. 

Pozytywna komunikacja tworzy pozytywne wrażenie, a o nie przecież chodzi przede wszystkim.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.