PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentysto nigdy nie lekceważ narzekającego pacjenta

en
05-09-2017, 10:57
Dentysto nigdy nie lekceważ narzekającego pacjenta Jak traktować niezadowolonych pacjentów (fot. pixabay)
Lekceważenie pretensji pacjentów szkodzi praktyce stomatologicznej, i bynajmniej nie chodzi tylko o to, że znajdą innego dentystę.


Wielu dentystów nie traktuje serio zastrzeżeń w kwestii leczenia swoich pacjentów. Zwykle przypisują taką sytuację naturze pacjenta, uznając że trafił do nich człowiek dziwaczny czy nieracjonalny. Z chwilą, gdy kłopotliwa wizyta się kończy nie poświęcają jej więcej uwagi.

Jednak tak podejście do problemu jest krótkowzroczne sporo kosztuje, przestrzega ekspert od spraw zarządzania praktyką stomatologiczną Sally McKenzie. Ignorowanie skarg jest odczytywane przez pacjentów jako brak troski i nieliczenie się z ich opinią, czy odczuciami. Co gorsza jeśli jeden pacjent jest niezadowolony, to istnieje duża szansa, że pacjentów z zastrzeżeniami do poziomu opieki stomatologicznej jest znacznie więcej, ale nie wyrażają tego otwarcie.

I chociaż narzekania leczonych przez ciebie osób mogą być irytujące, jednak należy o nich zacząć myśleć jak o pozytywnym zdarzeniu.

Pacjenci chcą czuć, że personel medyczny się z nimi liczy. Jeśli odnoszą takie wrażenie to są lojalni i nie zmieniają dentysty. Należy pamiętać, że większość ludzi nie wyraża głośno swojego niezadowolenia. Oni po prostu nie umawiają się na kolejną wizytę. Za to ci, którzy mówią o zastrzeżeniach, nie chcą zmieniać dentysty, a jedynie pragną, by coś uległo zmianie na lepsze w gabinecie, który wybrali. Tyle że jeśli odniosą wrażenie, że nikt ich nie słucha, wtedy rzeczywiście poszukają innego miejsca.

Jak więc się zachować?
Gdy pacjent narzeka, należy go uważnie słuchać. Wyrazić wdzięczność za naświetlenie problemu, który w innym wypadku umknąłby uwadze prowadzącego praktykę. A następnie zapewnić, że zostaną podjęte starania, by problem rozwiązać. Dzięki takiemu zachowaniu zwiększają się szanse, że niezadowolony pacjent pozostanie lojalny swojemu dentyście. 

Poza tym, te skargi rzeczywiście mogą ujawniać problem, o którym dentysta nie wie. Na przykład, gdy pacjent X narzeka, że musiał czekać pół godziny na to, by zostać przyjętym, warto poprawić koordynację ustalania grafika, tak by stał się bardziej produktywny. Gdy pacjent Y narzeka, że rejestratorka potraktowała go źle, lepiej go za to zdarzenie przeprosić. W każdej praktyce przytrafiają się trudne dni, ale nie ma powodu, by cierpieli z tego powodu pacjenci, co także należy przedyskutować z personelem pomocniczym, podkreśla Sally McKenzie.

Więcej: dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.