• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dentysto, nie oszukuj się!

23-08-2013, 01:43
Dentysto, nie oszukuj się! (foto: sxc.hu)
Dentysto, nie oszukuj się! (foto: sxc.hu)
Lubimy wierzyć w rzeczy, które nam pasują, nawet jeśli nie są prawdziwe. Ta, na pozór nieszkodliwa przypadłość, w rzeczywistości może być bardzo kosztowna dla praktyki zawodowej. Dentysto, nie oszukuj się!

Theodore C. Schumann, certyfikowany amerykański doradca podatkowy i finansowy (CPA, CFP) uzmysławia dentystom stereotypy, w istnienie których najczęściej lekarze wierzą, ale wiara ta staje się niebezpieczna dla  prowadzonej przez nich praktyki zawodowej.

1. Jestem lekarzem, a nie właścicielem firmy. Takie podejście da mi sukces.

Wielu dentystów zmaga się z wyzwaniami jakie niesie ze sobą prowadzenie własnej firmy. Większość lubi mówić, że nie zostali dentystami dla osiągnięcia zysku, ale raczej po to, aby pomagać ludziom. Oczywiście sukces finansowy dentysty i bycie dobrym lekarzem nie wykluczają się. W rzeczywistości jednak, aby móc leczyć pacjentów, lekarz musi zarobić. W dzisiejszym świecie, trzeba poświęcić czas także na stronę biznesową praktyki.

2. Kreowanie budżetów jest stratą czasu. Wystarczy po prostu sprawdzić, czy idę do przodu w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Słowo "budżet" brzmi ograniczająco, a przecież wszyscy lubimy być niezależni. Tymczasem tworzenie budżetu jest bardzo pożyteczne i zapewnia dentyście znaczące korzyści:

- określa dochody i cele wydatków (badania wykazały, że osiągnięcie celu jest bardziej prawdopodobne jeśli jest on zapisywany i zaplanowany, w porównaniu z sytuacją, gdy takich planów nie ma);

- zapewnia efektywne wykorzystanie zasobów (określenie celów sprawia, że lepiej zarządza się gotówką konieczną do zrealizowania wszystkich zobowiązań), gdy wydatki są zaplanowane postępujemy mniej impulsywnie.

3. Planowanie jest efektywne

Jednym z najpoważniejszych ulepszeń jest nauczenie się planowania czasu pracy. Często dentysta myśli "jestem zajęty, a więc jestem dobrze zorganizowany". Każdy właściciel firmy powinien zadbać o program zarządzania czasem. Dobry system planowania maksymalizuje bowiem efektywne wykorzystanie personelu. Dobrze zaplanowane działania mogą zmniejszyć stres pacjentów i pracowników, poprawić zadowolenie pacjentów i zmniejszyć czas jaki pacjent będzie musi spędzić na fotelu dentystycznym.

4. Mam ważniejsze rzeczy do roboty, niż planowanie zakupów sprzętu.

Wolę poczekać, aż sprzęt się zużyje i kupić to, co będzie wówczas "hot" w stomatologii. Tymczasem wskazane jest długoterminowe oszczędzanie na zakupy, a nie realizowanie inwestycji w oparciu o kredyt.

W warunkach amerykańskich przy zakupie sprzętu stomatologicznego za ok. 50 tys. USD można zaoszczędzić 8200 USD, gdy zrezygnuje się z kredytu.

5. Nie doceniam pracy personelu

Jedna z najważniejszych lekcji brzmi: lekarz musi się nauczyć, że każdy pracownik przyczynia się do jego sukcesu lub porażki. Badania wykazały, że 68 proc. pacjentów, spośród tych którzy rezygnują z leczenia się u określonego dentysty, robi to z powodu nieodpowiedniego (nieprofesjonalnego) traktowania przez personel. Dlatego tak ważne jest, aby wszyscy pracowali na wspólny sukces i się z nim utożsamiali.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.