• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Dentysto, nie oszukuj się!

23-08-2013, 01:43
Dentysto, nie oszukuj się! (foto: sxc.hu)
Dentysto, nie oszukuj się! (foto: sxc.hu)
Lubimy wierzyć w rzeczy, które nam pasują, nawet jeśli nie są prawdziwe. Ta, na pozór nieszkodliwa przypadłość, w rzeczywistości może być bardzo kosztowna dla praktyki zawodowej. Dentysto, nie oszukuj się!

Theodore C. Schumann, certyfikowany amerykański doradca podatkowy i finansowy (CPA, CFP) uzmysławia dentystom stereotypy, w istnienie których najczęściej lekarze wierzą, ale wiara ta staje się niebezpieczna dla  prowadzonej przez nich praktyki zawodowej.

1. Jestem lekarzem, a nie właścicielem firmy. Takie podejście da mi sukces.

Wielu dentystów zmaga się z wyzwaniami jakie niesie ze sobą prowadzenie własnej firmy. Większość lubi mówić, że nie zostali dentystami dla osiągnięcia zysku, ale raczej po to, aby pomagać ludziom. Oczywiście sukces finansowy dentysty i bycie dobrym lekarzem nie wykluczają się. W rzeczywistości jednak, aby móc leczyć pacjentów, lekarz musi zarobić. W dzisiejszym świecie, trzeba poświęcić czas także na stronę biznesową praktyki.

2. Kreowanie budżetów jest stratą czasu. Wystarczy po prostu sprawdzić, czy idę do przodu w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Słowo "budżet" brzmi ograniczająco, a przecież wszyscy lubimy być niezależni. Tymczasem tworzenie budżetu jest bardzo pożyteczne i zapewnia dentyście znaczące korzyści:

- określa dochody i cele wydatków (badania wykazały, że osiągnięcie celu jest bardziej prawdopodobne jeśli jest on zapisywany i zaplanowany, w porównaniu z sytuacją, gdy takich planów nie ma);

- zapewnia efektywne wykorzystanie zasobów (określenie celów sprawia, że lepiej zarządza się gotówką konieczną do zrealizowania wszystkich zobowiązań), gdy wydatki są zaplanowane postępujemy mniej impulsywnie.

3. Planowanie jest efektywne

Jednym z najpoważniejszych ulepszeń jest nauczenie się planowania czasu pracy. Często dentysta myśli "jestem zajęty, a więc jestem dobrze zorganizowany". Każdy właściciel firmy powinien zadbać o program zarządzania czasem. Dobry system planowania maksymalizuje bowiem efektywne wykorzystanie personelu. Dobrze zaplanowane działania mogą zmniejszyć stres pacjentów i pracowników, poprawić zadowolenie pacjentów i zmniejszyć czas jaki pacjent będzie musi spędzić na fotelu dentystycznym.

4. Mam ważniejsze rzeczy do roboty, niż planowanie zakupów sprzętu.

Wolę poczekać, aż sprzęt się zużyje i kupić to, co będzie wówczas "hot" w stomatologii. Tymczasem wskazane jest długoterminowe oszczędzanie na zakupy, a nie realizowanie inwestycji w oparciu o kredyt.

W warunkach amerykańskich przy zakupie sprzętu stomatologicznego za ok. 50 tys. USD można zaoszczędzić 8200 USD, gdy zrezygnuje się z kredytu.

5. Nie doceniam pracy personelu

Jedna z najważniejszych lekcji brzmi: lekarz musi się nauczyć, że każdy pracownik przyczynia się do jego sukcesu lub porażki. Badania wykazały, że 68 proc. pacjentów, spośród tych którzy rezygnują z leczenia się u określonego dentysty, robi to z powodu nieodpowiedniego (nieprofesjonalnego) traktowania przez personel. Dlatego tak ważne jest, aby wszyscy pracowali na wspólny sukces i się z nim utożsamiali.

POLECAMY W SERWISACH