PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dentysta z konieczności często bywa bossem

ms
03-11-2016, 11:10
Dentysta z konieczności często bywa bossem Zalecenia dla dentysty menedżera (foto: pixabay)
Prowadzi klinikę dentystyczną od 32 lat, teraz spisał swoje doświadczenie nie tyle dentysty (z wyboru i zamiłowania), co szefa lecznicy (z konieczności). Autor zaleceń - dr Bobby Haney z Waxahachie (Teksas) zastrzega, że jego spostrzeżenia mogą wydać się oczywiste, ale tylko konsekwentna ich realizacja przyniosła - w jego przypadku - pożądany efekt. Nie było łatwo.

1. Zadbaj, aby każdy z pracowników lecznicy wiedział za co jest odpowiedzialny. Zakres takiej odpowiedzialności powinien być wyspecyfikowany na papierze i przekazany załodze.

2. Okresowo prześledź z każdym pracownikiem z osobna czy zadania, za które jest odpowiedzialny – są należycie wykonywane, a jeśli nie – to dlaczego.

2. W przypadku problemów, unikaj krytyki.  Staraj się natomiast zasugerować pracownikowi co powinien zmienić w podejściu do codziennych obowiązków.

3. Wyszczególniaj cele operacyjne na papierze i sprawdzaj regularnie czy zostały zrealizowane.

4. Staraj się zapobiegać konfliktom, pamiętaj, że złe emocje powstają zawsze, nawet wówczas, gdy warunki pracy są idealne. Pytaj pracowników, co utrudnia im wykonywanie codziennych obowiązków.

5. Próbuj wykorzystywać zapał i zaangażowanie pracowników. Czas przeznaczony na analizę pomysłów, zgłoszonych przez pracowników, nigdy nie będzie stracony. Zaangażuj się w pomysły, które uważasz za wartościowe. Cierpliwie wytłumacz dlaczego niektóre odrzucasz.  

6. Nie ukrywaj tego, że określony projekt nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. O ile to możliwe, dokonaj stosownych korekt i wytłumacz załodze przyczyny zmian.

7. Nie poddawaj się.

SŁOWA KLUCZOWE
zarządzanie gabinetem  

POLECAMY W SERWISACH