• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dentysta z konieczności często bywa bossem

ms
03-11-2016, 11:10
Dentysta z konieczności często bywa bossem Zalecenia dla dentysty menedżera (foto: pixabay)
Prowadzi klinikę dentystyczną od 32 lat, teraz spisał swoje doświadczenie nie tyle dentysty (z wyboru i zamiłowania), co szefa lecznicy (z konieczności). Autor zaleceń - dr Bobby Haney z Waxahachie (Teksas) zastrzega, że jego spostrzeżenia mogą wydać się oczywiste, ale tylko konsekwentna ich realizacja przyniosła - w jego przypadku - pożądany efekt. Nie było łatwo.

1. Zadbaj, aby każdy z pracowników lecznicy wiedział za co jest odpowiedzialny. Zakres takiej odpowiedzialności powinien być wyspecyfikowany na papierze i przekazany załodze.

2. Okresowo prześledź z każdym pracownikiem z osobna czy zadania, za które jest odpowiedzialny – są należycie wykonywane, a jeśli nie – to dlaczego.

2. W przypadku problemów, unikaj krytyki.  Staraj się natomiast zasugerować pracownikowi co powinien zmienić w podejściu do codziennych obowiązków.

3. Wyszczególniaj cele operacyjne na papierze i sprawdzaj regularnie czy zostały zrealizowane.

4. Staraj się zapobiegać konfliktom, pamiętaj, że złe emocje powstają zawsze, nawet wówczas, gdy warunki pracy są idealne. Pytaj pracowników, co utrudnia im wykonywanie codziennych obowiązków.

5. Próbuj wykorzystywać zapał i zaangażowanie pracowników. Czas przeznaczony na analizę pomysłów, zgłoszonych przez pracowników, nigdy nie będzie stracony. Zaangażuj się w pomysły, które uważasz za wartościowe. Cierpliwie wytłumacz dlaczego niektóre odrzucasz.  

6. Nie ukrywaj tego, że określony projekt nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. O ile to możliwe, dokonaj stosownych korekt i wytłumacz załodze przyczyny zmian.

7. Nie poddawaj się.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
zarządzanie gabinetem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.