PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentysta w social mediach być musi. Dlaczego?

ms
01-08-2017, 09:50
Dentysta w social mediach być musi. Dlaczego? Monika Czaplicka, specjalistka z zakresu social media
Social media z pewnością nie są wytrychem służącym zapewnieniu praktyce stomatologicznej satysfakcjonującej grupy pacjentów. Social media, optymalnie wykorzystywane, mogą jednak komercyjny sukces mocno przybliżyć. Mówi o tym Monika Czaplicka*, specjalistka z zakresu social media, jedna z prelegentek sesji "Wokół gabinetu" podczas Kongresu Unii Stomatologii Polskiej (CEDE 2017, 14-16 września).

infoDENT24.pl: Kogo przekonujemy, że aktywna obecność w social mediach jest podstawą efektywnie działającego gabinetu dentystycznego? Zdecydowana większość aktywnych zawodowo dentystów prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. W takich przypadkach podstawowy algorytm kontaktu z pacjentem wciąż oparty jest o rozmowę telefoniczną. Tutaj marketing szeptany ma zdecydowanie palmę pierwszeństwa.
Monika Czaplicka:
Klienci wybierają telefon, ponieważ nie mają innego kontaktu. Znam wiele praktyk, które dobrze funkcjonują online i korzystają z tego kanału - zarówno do pozyskiwania klientów, jak i obsługi ich. Mogę doradzić, aby kilkoro znajomych (może być dentystów) połączyło siły i zatrudniły osobę od prowadzenia mediów społecznościowych. W ten sposób można obniżyć koszty i nie martwić się o prowadzenie samodzielnie.

Załóżmy, że lekarz dentysta widzi sens promowania swoich usług poprzez social media, załóżmy, że wie co to jest Facebook (któż nie wie), że posiada konto na Instagramie, Google+, Twitterze, że ma wgrane aplikacje Snapchat oraz WhatsApp. To tylko niektóre z ostatnio lansowanych narzędzi. Nic z tego nie wynika, bo zarządzanie tymi kontami jest nierealne dla kogoś kto pracuje po 8 godzin dziennie, zawiaduje zakupami materiałów, co i rusz ma wiele skomplikowanych relacji z urzędnikami różnych szczebli. Sprawne zarządzenie social mediami to wymóg zatrudnienia osoby na pewną część etatu. Jeśli już - to w pierwszej kolejności myśl się o pomocy stomatologicznej.
Nie trzeba mieć 5 kont. Wystarczy jedno. Ja planuję posty na cały tydzień w weekend, zajmuje mi to około godziny. Zakładając, że początkowo nie będziemy mieli bardzo dużo pytań, komentarzy itd. - nie będziemy mieli więcej pracy.

Zasięg w social mediach jest mocno ograniczany, a to ze względu na fakt, że ich właściciele, chcą zmusić użytkowników do korzystania z płatnej reklamy. Wpisy, które generowałyby ruch w sieci (w efekcie implikowałyby większy zasięg), muszą zawierać treści dość odległe od informacji, które powinny generować gabinety dentystyczne. Mówiąc szczerze zawartość intelektualna takich wpisów działa według zasady Kopernika: lepszy pieniądz jest wypierany przez gorszy.
To typowe błędne myślenie osób, które nie znają się na marketingu online. Reklamy nie są potrzebne. Wręcz płacenie Facebookowi za bycie na Facebooku jest bez sensu. Można oczywiście wykorzystać to do sprzedaży przez reklamę - w ten sposób można pozyskać leady.

Sztuka polega na tworzeniu treści, które są interesujące dla odbiorców, ale nie są marnej jakości. Dlatego nie każdy może to robić i dlatego to takie trudne. Ale skuteczne, kiedy robione dobrze.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.