PARTNER PORTALU
partner portalu

Dentysta na Facebooku: Pięć typów fanów, których potrzebuje

15-11-2012, 05:55
Dentysta na Facebooku: Pięć typów fanów, których potrzebuje (źróło: pixmac.pl)
Dentysta na Facebooku: Pięć typów fanów, których potrzebuje (źróło: pixmac.pl)
Serwis All Facebook, czyli nieoficjalny blog największego portalu społecznościowego na świecie, wyliczył pięć typów facebookowych fanów. Potrzebuje ich każdy biznes. Niektórych zwolenników dentysta może mieć tak po prostu, inni są nieco trudniejsi do zdobycia.

Pochlebcy: pracownicy, rodzina, przyjaciele

Dentysta musi wiedzieć, że tak rozkręca się większość fanpageów. Aby móc pochwalić się krótką nazwą użytkownika w URL, trzeba zdobyć 25 fanów. Najprostszą metodą jest aktywacja znajomych, rodziny i pracowników gabinetu.
Warto ich namówić, aby od czasu do czasu kliknęli na fanpageu gabinetu Like lub skomentowali wpis na Tablicy. To najprostszy sposób na poszerzenie audytorium. O stronie dowiedzą się w konsekwencji ich znajomi.
Obecni klienci
Zadowoleni pacjenci to ważny typ fanów. Warto przekonać ich do polubienia fanpageu. Nie będzie to proste zadanie. W przypadku zaproszenia pacjentów poprzez wysyłkę wiadomości ze strony facebook gabinetu, trzeba liczyć się z tym, że na zaproszenie takie zwróci uwagę nie więcej niż 30 proc. powiadomionych.
Tym bardziej nie warto lekceważyć urządzeń, które już teraz wielu dentystów oferuje swoim pacjentom w poczekalni (tablety, laptop). Jeżeli recepcjonistka widzi, że pacjenci z nich korzystają (lub z urządzeń prywatnych pacjenta: smartfony, tablety) warto, aby z uśmiechem przekonała ich do polubienia strony.
Potencjalni klienci
Dentysta powinien zadbać o to, żeby fanpage polubili też potencjalni klienci. All Facebook podpowiada jeden ze sposobów: reklama na Facebooku. Nie jest droga i pozwala dokładnie określić grupę docelową. Ze stworzeniem pierwszej kampanii nie będzie miał problemu żaden dentysta.
Amerykanie szacują, że zdobycie jednego "fana" kosztuje 1,08 USD, ale za to jest on wart aż 8 USD. 700 proc. zwrot z inwestycji brzmi zachęcająco.
Przedstawiciele mediów i blogerzy
Dobrze, żeby o fanpageu gabinetu wiedzieli dziennikarze medyczni i blogerzy. Jeśli na Tablicy pojawi się coś ciekawego jest szansa, że media to wykorzystają. Dlatego warto dbać o to, że internauci mieli powody Cię lubić.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   dentysta na Facebooku   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH