PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentyści pytają o prowadzenie list oczekujących

wildent.org.pl/szaft
26-03-2015, 14:10
Dentyści pytają o prowadzenie list oczekujących Coraz dłuższa lista pytań o listy oczekujących (fot. PTWP)
Komisja Stomatologiczna Wielkopolskiej Izby Lekarskiej uruchomiła skrypt internetowy umożliwiający gromadzenie pytań i udzielanie odpowiedzi dotyczących zasad prowadzenia list oczekujących. Pierwsze wątpliwości dentystów zostały przekazane do Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.

- Do dzisiaj (26 marca - przyp. red.) sprawozdawanie zarówno stanu kolejek, jak i pierwszego wolnego terminu przyjęcia jest możliwe jedynie w stosunku do komórki organizacyjnej, a więc w ramach jednolitej listy oczekujących. Brak więc możliwości wyodrębnienia powyższych danych w stosunku do procedur ortodontycznych lub protetycznych - wyjaśnia lek. dent. Andrzej Cisło, przewodniczący KS WIL.

Jest tak chociażby z uwagi na zakres procedur, jaki NFZ określił w słowniku świadczeń. KS WIL chce wiedzieć, kiedy ten słownik będzie uzupełniony.  

Czytaj także:

Kolejki oczekujących - od stycznia sprawozdania dla NFZ po nowemu 

Kolejki oczekujących: dlaczego trzeba je zgłaszać 

Lista pytań jest dłuższa:

1. Czy w stosunku do listy oczekujących na wykonanie procedur opisanych w cz. III załącznika nr 11 (trzy procedury ortodontyczne i cztery protetyczne) obowiązywał będzie od I kwietnia br. wymóg sprawozdania co tydzień osobno pierwszego wolnego terminu?

2. Czy na wykonanie takich procedur jak naprawa lub podścielenie protezy (typowo protetyczne) pacjenci oczekiwać mają na ogólnej liście (przypisanej do komórki organizacyjnej)?

3. Kiedy powinno nastąpić skreślenie pacjenta z listy oczekujących na wykonanie świadczenia ortodontycznego lub protetycznego- w momencie pobrania wycisków, czy w momencie osadzenia protezy/aparatu?

4. Jak precyzyjnie określić termin wykonania świadczenia protetycznego z terminem oczekiwania np. ok. 2 lat?

5. Czy zgłaszając przerwę w wykonywaniu świadczeń obejmującą jeden z pierwszych dni roboczych tygodnia świadczeniodawca zobowiązany jest zgłaszać w tym dniu (objętym przerwą) pierwszy wolny termin, skoro przed planowaną przerwą sprawozdał pierwszy wolny termin przypadający już po przerwie ? (zakładając, że podczas przerwy nic się w tej materii nie zmieniło)

6. Co ma zrobić prowadzący listę oczekujących, jeśli przypadający według kolejności wpisu pierwszy wolny termin nie pasuje pacjentowi? Pytanie zmierza do ustalenia czy zdaniem NFZ uzgodnienie z pacjentem późniejszego, ale wygodniejszego dla pacjenta terminu, w jakimkolwiek stopniu narusza zasady prowadzenia list oczekujących

7. Czy zdaniem NFZ system informatyczny nie będzie wykazywał jakiejkolwiek niezgodności, jeśli dwóch pacjentów zapisanych na liście zamieni się terminami wizyt?

8. Czy zdaniem WOW pacjent, który uprzedził lekarza o niemożności stawienia się na wizycie może być przepisany na termin za kilka dni? (bez zapisywania go od nowa na liście)

Źródło: wildent.org.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.