• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dental Tree: to drzewo daje interesujące owoce

ms
20-12-2018, 13:49
Dental Tree: to drzewo daje interesujące owoce Dental Tree: strefa niskich cen i niezawodnej jakości
Firma, o której jeszcze kilka lat temu praktycznie nikt nie słyszał, teraz w zasadzie rozdaje karty wśród dostawców materiałów stomatologicznych. Jak mocne są te karty i czy w talii Dental Tree znajdują się walory, którymi jeszcze nie grano? Podajemy fakty z pewnością interesujące dla każdego, kto chce w sposób optymalny realizować zakupy na potrzeby gabinetu stomatologicznego.

infoDENT24.pl: Archimedes miał powiedzieć: dajcie mi punkt podparcia a poruszę Ziemię. Mędrzec wiedział, iż może tego dokonać, ale wiedział też, że nikt takiego podparcia mu nie przygotuje. Dental Tree mówi, że jeśli ktoś wskaże produkt, który na stałe ma niższą cenę niż towar dostępny w ofercie tej firmy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością, że w niedługim czasie sklep internetowy DT zaoferuje jeszcze niższą cenę.
Joanna Krawczyk Dental Tree: Takiej deklaracji nie należy oczywiście traktować jako zobowiązania handlowego, ale faktycznie intensywnie pracujemy, aby markowe materiały stomatologiczne były w ofercie Dental Tree po wyjątkowo atrakcyjnych cenach.

Zapewniam, że nie jest to zaklinanie rzeczywistości. Dzień w dzień grupa analityków przegląda oferty w internecie i jeśli znajdziemy coś co gdzie indziej można nabyć taniej, to szybko analizujemy sytuację i staramy się zmodyfikować ofertę, tym samym wykonujemy pracę za naszych klientów, którzy nie muszą już szukać najniższej ceny w internecie – robimy to za nich. Polityka firmy zakłada, że wszelkie rabaty, obniżki, które uda się nam wynegocjować od dostawcy – przenosimy na naszych klientów. Czyli jeśli kupimy taniej - to i sprzedamy taniej.

O takie – nazwijmy to – okazje jest coraz łatwiej, gdyż rosnąc w siłę składamy coraz to większe zamówienia u producentów, a wówczas o atrakcyjne warunki zakupu jest zdecydowanie łatwiej. Bywa, że dostawca upewnia się, czy w rzeczywistości chodzi nam o zakup całego samochodu TIR z produktem, bo dotychczas przyzwyczajony był do realizacji zdecydowanie mniejszych zamówień, na przykład na poziomie palety lub dwóch.

Współpraca z takimi kontrahentami daje dość szerokie pole do negocjacji cenowych, z czego skwapliwie korzystamy, ku zadowoleniu odwiedzających nasz sklep internetowy.

Zapewniam, że pomimo dużej skali zakupów nie magazynujemy nadmiernych zapasów, dzięki czemu towar ma długą datę ważności. Podstawową zasadą efektywnego handlu jest szybki obrót towarem i to stanowi priorytet naszej działalności.

infoDENT24.pl: Niezależnie od atrakcyjności oferty z pewnością  pojawiają się klienci, chociażby duże sieci gabinetów stomatologicznych, których reprezentanci chcą jeszcze bardziej zbić cenę, argumentując, że zamawiają przecież hurtowe ilości towaru.
Joanna Krawczyk: Pytanie komu na czym zależy, na otrzymaniu faktury z wysoką ceną, od której będą liczone wysokie rabaty, czy po prostu na zakupie towaru po możliwie najniższej cenie. My jesteśmy najtańsi dla każdego, niezależnie czy będzie to duży kontrahent, czy dentysta prowadzący jednostanowiskowy gabinet. 

Nie sztuka zaoferować konkretny produkt po superatrakcyjnej cenie przez kilka dni w roku, chociażby z okazji targów branżowych. Z pewnością wówczas można by nawet niektóre produkty rozdawać. Sztuką jest mieć najniższą cenę na rynku przez pozostałe 360 dni w roku, a my taki scenariusz realizujemy.

infoDENT24.pl: W świadomości klientów poważny gracz na rynku materiałów stomatologicznych musi mieć nie tylko atrakcyjną cenowo ofertę, ale oferta ta powinna obejmować praktycznie cały asortyment potrzebny do codziennego funkcjonowania gabinetu dentystycznego. 
Joanna Krawczyk: Precyzyjnie programujemy funkcjonowanie Dental Tree, aby minimalizować czynniki kosztotwórcze. Słowo zaprogramowanie ma w naszej sytuacji szczególne znaczenie.   Otóż realizujemy cele w taki sposób, aby wyeliminować nieuzasadnione czynniki kosztotwórcze. Nie opieramy zatem działania o sieć przedstawicieli handlowych, bo to we współczesnym zinformatyzowanym i zintegrowanym świecie jest dość anachroniczne i bardzo, bardzo kosztowne.

Żeby pozyskać zamówienie na partię materiałów nie musimy kształcić reprezentanta handlowego, ubierać go, wyposażać w laptopa, komórkę i samochód. Zastępujemy go pracą systemu informatycznego. Nie trzeba przekonywać, że praca człowieka jest w dzisiejszym świecie najdroższa. Tego istotnego składnika ostatecznej ceny towaru nasz odbiorca nie kupuje. Nic więc dziwnego, że możemy poruszać się na poziomie najniższych cen.

Niezależnie od wpływania na cenę, cały czas wsłuchujemy się w rynek, analizujemy i sukcesywnie poszerzamy nasz asortyment. Tak aby każdy znalazł to, czego najbardziej potrzebuje.

infoDENT24.pl: Nic jednak tak dobrze nie robi na wzmocnienie wspólnych relacji jak towarzyska rozmowa twarzą w twarz z partnerem biznesowym.
Joanna Krawczyk: Z tym należy być ostrożnym, bo jeśli nawet są to wcześniej umówione spotkania, to przecież odbywają się najczęściej w godzinach pracy, a wówczas trudno o wygospodarowanie kwadransa czy dwóch na rzeczową rozmowę. W niekomfortowej sytuacji trudno o pozytywne nastawienie do przedstawiciela handlowego.

infoDENT24.pl: Dla wielu jednak żywy człowiek wciąż jest korzystniejszą alternatywą niż zdepersonifikowany system informatyczny.
Joanna Krawczyk: Nieprawdą jest, że w kontaktach z Dental Tree należy ograniczać się do kilkania w klawiaturę. O ile ktoś ma upodobanie do składania zamówień przez telefon - może to uczynić i całą listę podyktować osobie pracującej na infolinii. Plusem tej formy składania zamówienia jest to, że można zrobić to codziennie w dowolnie wybranej chwili od 7.00 rano do 22.00 wieczorem. Godziny pracy wydłużyliśmy praktycznie do pory nocnej po tym jak zauważyliśmy, że właśnie wieczorami inicjowane są połączenia z naszą firmą. Mowa jest oczywiście o infolinii, bo samodzielne złożenie zamówienia przez internet może być przeprowadzane 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

infoDENT24.pl: Złożenie zamówienia to jedno, a możliwość jego zrealizowania – drugie.
Joanna Krawczyk: W tym przypadku także nie mamy kompleksów. Niezależnie od trybu funkcjonowania sklepów internetowych - dostawy odbywają się z udziałem firm przewozowych. W tym względzie także wynegocjowaliśmy możliwie najkorzystniejsze warunki. Towar zamówiony u nas do południa - powinien trafić do odbiorcy już następnego dnia praktycznie w dowolnym miejscu w Polsce.

infoDENT24.pl: Co jednak gdy zamówienie od klienta Dental Tree obejmuje pozycje niedostępne w magazynie.
Joanna Krawczyk: Do takich sytuacji nie dopuszczamy. Zamówienie można złożyć tylko na te produkty, które są w ofercie sprzedaży. Na to czego w danej chwili nie ma w magazynie, w sklepie internetowym nie można złożyć zamówienia. Nie przyjmujemy zapotrzebowania, aby później zastanawiać się skąd ściągnąć towar. Obowiązuje prosta zasada: zamówione, zapakowane, dostarczone.

infoDENT24.pl: Statystki podają, że średnia wieku lekarzy dentystów, którzy w dużej mierze są właścicielami gabinetów stomatologicznych, jest bliższa pięćdziesiątki niż czterdziestki. To osoby wciąż nieufne wobec internetowych zakupów. Jak ich przekonać, że internet jest dogodną formą składania zamówień?
Joanna Krawczyk: Liczymy przede wszystkim na polecenia ze strony tych, którzy systematycznie z nami współpracują. Zadowolony klient to najlepsza forma promocji.

Staramy się także być na wszystkich dużych wydarzeniach wystawienniczych w kraju. Każdy kto ma taką ochotę bez trudu może nas znaleźć, porozmawiać podzielić się uwagami i obawami.

Sytuacja jest dynamiczna. Dawniej naszą obecność na targach właściciel praktyki dentystycznej utożsamiał z szansą na atrakcyjne zakupy, często opuszczał nasze stanowisko z reklamówkami dóbr wszelakich. Ten obraz odchodzi do przeszłości. Teraz z reguły rozmawiamy z naszymi kontrahentami o nowościach na rynku. Prowadzimy instruktaż jak zamawiać towar korzystając z programu komputerowego. Na przykład podczas CEDE zademonstrowaliśmy po raz pierwszy aplikację na telefon komórkowy. Ten, kto stał się jej użytkownikiem mógł liczyć na 150 zł bon na zakupy w naszym sklepie.

Liczymy, że ta forma realizacji zamówienia w szybkim tempie upowszechni się, szczególnie że panel służący zakupom jest wyjątkowo przejrzysty i łatwy w obsłudze. Pozwala m.in. na przeglądanie historii dotychczasowych zakupów w Dental Tree i proste konstruowanie zamówienia, na przykład poprzez modyfikowanie wcześniej realizowanych zakupów.

Zamówienia przez telefon można realizować nie tylko w dowolnej chwili, ale także w dowolnym miejscu. Przy czym cały proces konstruowania listy zakupowej może być realizowany w trybie offline. Połączenie z internetem wymagane jest tylko w momencie ostatecznej akceptacji zamówienia i przesyłu danych do naszego centrum informatycznego.

Cały czas staramy się realizować udogodnienia, aby proces składania zamówień uczynić maksymalnie przyjaznym dla użytkownika. Ostatnio wprowadziliśmy korektę najczęstszych błędów popełnianych przy wyszukiwaniu towarów. Nasz nowy algorytm wyszukiwania „czyta w myślach” i po wpisaniu pierwszych liter już podpowiada produkt, o który najprawdopodobniej chodzi. Podobna sytuacja występuje gdy mamy do czynienia z towarem, który może być różnie nazywany.

infoDENT24.pl: Jak radzi sobie firma, która chce być postrzegana jako przyjaciel w każdej potrzebie. Czy zawsze klient ma rację?
Joanna Krawczyk: Po to jesteśmy, żeby spełniać życzenia naszych klientów, a jeśli - w ich ocenie - robimy to profesjonalnie – to taki osąd jest dla nas jak wiatr w żagle.

Jedno do czego namawiamy naszych klientów to, aby przed złożeniem zamówienia przez telefon przygotowywali zawczasu listę zakupową. Absolutnie nie o to chodzi, abyśmy w ten sposób dążyli do skrócenia czasu interakcji, wszak jesteśmy po to, aby służyć klientom. W takich jednak sytuacjach dochodzi najczęściej do pomyłek i pominięć. Wówczas w kolejnym kroku dostajemy zamówienie uzupełniające. Nie mamy z tym problemu, jednak wiemy jak taka sytuacja stresuje właściciela praktyki stomatologicznej. Wcześniejsza analiza stanu zapasów może zaoszczędzić części problemów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
materiały stomatologiczne   Dental Tree  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.