PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Czym jest kolejne narzędzie w niezbędniku dentysty?

Aleksandra Grabiec
03-08-2017, 10:56
Czym jest kolejne narzędzie w niezbędniku dentysty? prof. Dariusz Doliński (foto: archiwum)
Marketing i reklama są jak wytrych, używany przez wszystkich, którzy świadomie (lub nie), próbują budować nowocześnie funkcjonującą  firmę. Gabinet stomatologiczny, jeśli jest firmą - to specyficzną.  Jak w tym przypadku powinna być wykorzystywana wiedza zawarta w obszarze marketingu i reklamy - przybliża prof. Dariusz Doliński.

Prof. Dariusz Doliński jest dziekanem wydziału zamiejscowego SWPS we Wrocławiu, członkiem Komitetu Psychologii PAN, przewodniczącym Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. To jeden z autorytetów w dziedzinie psychologii wywierania wpływu. Specjalizuje się w psychologii zachowań społecznych (mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej) oraz w psychologii emocji i motywacji. Jest redaktorem naczelnym Polish Psychological Bulletin, autorem kilkuset publikacji, a także artykułów zamieszczanych m.in. w Journal of Experimental Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, European Journal of Social Psychology i Journal of Personality and Social Psychology. 

Aleksandra Grabiec: Marketing i reklama w ostatnich latach urosły do rangi zagadnień, bez uwzględnienia których rozwój praktyki i kariery zawodowej lekarza dentysty staje się praktycznie niemożliwy, a przynajmniej w sposób istotny utrudniony.
Prof. Dariusz Doliński: Marketing zawsze towarzyszył stomatologowi, czy chciał tego, czy nie. Myślę o tzw. marketingu szeptanym, a więc o informacjach, które pacjenci przekazują sobie z ust do ust.  Także dziś ten sposób marketingu ma ogromne znaczenie, ale oprócz niego konieczne jest rozwijanie innych form. W dobie konkurencji marketing jest oczywistą koniecznością.

Program studiów na uniwersytetach medycznych w zasadzie nie obejmuje edukacji związanej z marketingiem. W jaki sposób zatem lekarz stomatolog może przyswoić sobie podstawy tej dziedziny nauki, aby obrać właściwą ścieżkę zarządzania wizerunkiem własnym i własnej praktyki?
Taka sytuacja jest fatalna, bardzo wąskie, podejście do kształcenia akademickiego! Polecam studia podyplomowe lub samodzielną lekturę dobrych książek, a także udział w takich konferencjach, jak Evidence Based Active.

Czy dużym uproszczeniem jest stwierdzenie, że współczesny dentysta, nieposiadający profilu w mediach społecznościowych, skazany jest na porażkę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług stomatologicznych?
Jeśli dotyczy to początkującego dentysty z dużego miasta – z całą pewnością tak. Dentyści doświadczeni o wspaniałej reputacji, albo tacy, którzy w małej miejscowości nie mają konkurencji – ocaleją.

A co ze starszym pokoleniem doświadczonych przecież lekarzy, którzy według powszechnej opinii raczej niechętnie korzystają z kanałów komunikacji w mediach internetowych?
Nie muszą tego robić osobiście, wystarczy, że mają w zespole dentystę – pasjonata mediów społecznościowych, który zajmie się marketingiem całego gabinetu. W większych firmach nie musi to być oczywiście dentysta, który robi to z doskoku, ale profesjonalista od komunikacji społecznej.

SŁOWA KLUCZOWE
marketing   Dariusz Doliński  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.