PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Czy przyjmie się baza niesubordynowanych pacjentów?

ms
09-08-2018, 11:41
W sieci pojawiła się strona internetowa, na którą trafiają numery telefonów pacjentów – widm, którzy rezerwują wizyty i nie stawiają się na nie. Umieszczają je tam sami… lekarze. Powód? Skala zjawiska jest dziś tak duża, że generuje wielomilionowe straty w służbie zdrowia.

- Z narzędzia będą mogli korzystać zarówno lekarze, ale także recepcje umawiające pacjenta. Szybkie wpisanie numeru do wyszukiwarki dostarczy placówce informacji o pacjencie, da także wskazówkę, jak postępować z chorym rejestrując go na wizytę – mówi lek. dent. Marcin Krufczyk.

Kłopot wielu placówek!
Aby jednak serwis zaczął w pełni działać lekarze muszą z niego zacząć korzystać. Z tym jednak nie powinno być problemu – przekonuje Krufczyk. Szacuje się, że nawet co 5 wizyta, mimo tego, że jest umówiona z wyprzedzeniem, nie odbywa się z winy pacjenta.  

Polacy częściej na wizyty nie stawiają się u lekarzy pracujących w ramach kontraktów NFZ niż u prywatnych specjalistów. Jak oceniają eksperci, w przypadku tych pierwszych kolejki skróciłyby się aż o 40 proc., gdyby nie tzw. sztuczny tłok.

W gronie najbardziej niesolidnych pacjentów są przede wszystkim osoby mające pomiędzy 19 a 25 lat.  Stanowią one dziś aż  38 proc. pacjentów unikających umówionych wizyt. Drugą grupą są pacjenci w wieku 40-60 lat (24%), a także grupa mająca 26-39 lat (23 proc.). Najbardziej sumienni są pacjenci powyżej 70 roku życia. W tej grupie nikt nie rezygnuje z wizyt bez poinformowania placówki.

To jednak nie jedyny problem. Nagminne wśród pacjentów jest także spóźnialstwo. Na czas do lekarza nie stawia się co czwarty Polak (23 proc.).  Aż 37 proc. o swoim spóźnieniu nie informuje lecznicy. Aż 77 proc. osób spóźniających się przychodzi do lekarza do 15 minut po umówionej godzinie, chociaż zdarzają się także ponad godzinne spóźnienia.

Co ciekawe, nieodwołujący wizyt Polacy nie czują z tego powodu wstydu. Aż 57 proc. pacjentów ponownie umówiłoby się do tej samej placówki. Drugi raz kontaktu z tym samym ośrodkiem nie chciałoby mieć 21 proc. ankietowanych – podaje Dentysta.eu.  

- Pacjenci nie zdają sobie sprawy z tego, że nawet jedna nieodwołana wizyta to strata dla lekarza, a także innych pacjentów. Tymczasem zdarzają się dni, że na 10 zaplanowanych pacjentów stawia się tylko 6. Projekt NiesolidnyPacjent.pl ma na celu zmniejszenie liczby tego typu przypadków, ma także na celu zwrócić uwagę pacjentów na konsekwencje ich nieodpowiedzialnego zachowania– podsumowuje Marcin Krufczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Marcin Krufczyk   pacjent_niesubordynowany  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.