• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Cztery sposoby na zmniejszenie stresu i poprawę funkcjonowania

smn
21-02-2017, 09:16
Cztery sposoby na zmniejszenie stresu i poprawę funkcjonowania Lepiej zarządzana praktyka to lepiej funkcjonujący dentysta (fot. pixabay)
Życie dentysty może być bardzo stresujące. Większość czasu spędza diagnozując, lecząc i edukując pacjentów, ale na tym jego praca się nie kończy. Musi także pracować jako przedsiębiorca - właściciel praktyki. Te wszystkie obowiązki mogą przytłaczać. Kilka prostych zasad pomaga zredukować stres i poprawić skuteczność działania.

Zatrudnij właściwych ludzi
Zasada pierwsza - zatrudnienie nieodpowiednich pracowników to potężna przyczyna stresu dla samego dentysty i dla pozostałego personelu praktyki. Co więcej, to błąd kosztowny. Sally McKenzie konsultantka i właścicielka firmy doradczej McKenzie Management radzi, by nie tylko uważnie czytać życiorysy kandydatów, ale także kilkakrotnie z nimi rozmawiać: przez telefon i osobiście. I co ważne, dobrze jest przeprowadzić testy osobowości, zanim zapadnie decyzja o zatrudnieniu.

Zatrudnienie właściwych ludzi zmniejszy także rotację pracowników.  Ponadto ci właściwi wniosą do praktyki entuzjazm, którego z pewnością będzie brakowało osobom niezadowolonym z pracy.

Właściwy instruktaż
Wielu dentystów uważa, że  kompetentny pracownik powinien być w stanie prawidłowo wykonywać obowiązki właściwie bez pouczania. Jednak taka postawa się nie sprawdza. Niezwykle ważne dla sprawnego funkcjonowania praktyki jest przygotowanie szczegółowych opisów stanowisk i obowiązków pracowników, częste dostarczanie pracownikom oceny ich pracy i odpowiednie przeszkolenie ich na początku okresu zatrudnienia.
Nie tylko pracownicy będą pracowali lepiej w takich warunkach, także dentysta jako właściciel praktyki będzie się mniej denerwował. Z pewnością dobrze wyszkolony personel pomoże praktyce osiągnąć pełne możliwości rozwoju. 

Konflikty rozwiązuj natychmiast
Nieporozumienia między personelem tworzą napięcie i stres. Wpływają także na wydajność pracy i mogą sprawić, że pacjenci zaczną szukać nowego gabinetu stomatologicznego.  Dlatego pod żadnym pozorem nie należy zaniedbywać rozwiązywania problemów.
Dentysta w chwili, gdy zauważa, że coś złego się dzieje, powinien usiąść z każdym z pracowników osobno i porozmawiać, by znaleźć wyjście z sytuacji. Konflikty można wykorzystywać jako okazję do wprowadzania zmian i wzmacniania zespołu.

Deleguj obowiązki
Wielu dentystów  chce się angażować w każdą najdrobniejszą decyzję zapadającą w praktyce.  Nie potrafią zaufać innym i nie czują się dobrze delegując część obowiązków. Taka postawa nie tylko nasila stres, ale też rodzi frustrację – zarówno dla dentysty, jak dla jego personelu.
Zdrowiej zaufać profesjonalizmowi pracowników. Można jednak prosić ich o częste raportowanie, by dać sobie możliwość na angażowanie się we wszystkie sprawy, nawet najdrobniejsze.
Dobra organizacja pozwoli wszystkim z radością rano zaczynać pracę i nie minie dużo czasu, a okaże się, że nowa strategia szybko zwiększy wydajność praktyki.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.