PARTNER PORTALU
partner portalu

Cztery sposoby na zmniejszenie stresu i poprawę funkcjonowania

smn
21-02-2017, 09:16
Cztery sposoby na zmniejszenie stresu i poprawę funkcjonowania Lepiej zarządzana praktyka to lepiej funkcjonujący dentysta (fot. pixabay)
Życie dentysty może być bardzo stresujące. Większość czasu spędza diagnozując, lecząc i edukując pacjentów, ale na tym jego praca się nie kończy. Musi także pracować jako przedsiębiorca - właściciel praktyki. Te wszystkie obowiązki mogą przytłaczać. Kilka prostych zasad pomaga zredukować stres i poprawić skuteczność działania.

Zatrudnij właściwych ludzi
Zasada pierwsza - zatrudnienie nieodpowiednich pracowników to potężna przyczyna stresu dla samego dentysty i dla pozostałego personelu praktyki. Co więcej, to błąd kosztowny. Sally McKenzie konsultantka i właścicielka firmy doradczej McKenzie Management radzi, by nie tylko uważnie czytać życiorysy kandydatów, ale także kilkakrotnie z nimi rozmawiać: przez telefon i osobiście. I co ważne, dobrze jest przeprowadzić testy osobowości, zanim zapadnie decyzja o zatrudnieniu.

Zatrudnienie właściwych ludzi zmniejszy także rotację pracowników.  Ponadto ci właściwi wniosą do praktyki entuzjazm, którego z pewnością będzie brakowało osobom niezadowolonym z pracy.

Właściwy instruktaż
Wielu dentystów uważa, że  kompetentny pracownik powinien być w stanie prawidłowo wykonywać obowiązki właściwie bez pouczania. Jednak taka postawa się nie sprawdza. Niezwykle ważne dla sprawnego funkcjonowania praktyki jest przygotowanie szczegółowych opisów stanowisk i obowiązków pracowników, częste dostarczanie pracownikom oceny ich pracy i odpowiednie przeszkolenie ich na początku okresu zatrudnienia.
Nie tylko pracownicy będą pracowali lepiej w takich warunkach, także dentysta jako właściciel praktyki będzie się mniej denerwował. Z pewnością dobrze wyszkolony personel pomoże praktyce osiągnąć pełne możliwości rozwoju. 

Konflikty rozwiązuj natychmiast
Nieporozumienia między personelem tworzą napięcie i stres. Wpływają także na wydajność pracy i mogą sprawić, że pacjenci zaczną szukać nowego gabinetu stomatologicznego.  Dlatego pod żadnym pozorem nie należy zaniedbywać rozwiązywania problemów.
Dentysta w chwili, gdy zauważa, że coś złego się dzieje, powinien usiąść z każdym z pracowników osobno i porozmawiać, by znaleźć wyjście z sytuacji. Konflikty można wykorzystywać jako okazję do wprowadzania zmian i wzmacniania zespołu.

Deleguj obowiązki
Wielu dentystów  chce się angażować w każdą najdrobniejszą decyzję zapadającą w praktyce.  Nie potrafią zaufać innym i nie czują się dobrze delegując część obowiązków. Taka postawa nie tylko nasila stres, ale też rodzi frustrację – zarówno dla dentysty, jak dla jego personelu.
Zdrowiej zaufać profesjonalizmowi pracowników. Można jednak prosić ich o częste raportowanie, by dać sobie możliwość na angażowanie się we wszystkie sprawy, nawet najdrobniejsze.
Dobra organizacja pozwoli wszystkim z radością rano zaczynać pracę i nie minie dużo czasu, a okaże się, że nowa strategia szybko zwiększy wydajność praktyki.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH