PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Cztery najczęściej popełniane błędy podczas wyboru lokalu na gabinet stomatologiczny

ms
19-04-2016, 07:39
Cztery najczęściej popełniane błędy podczas wyboru lokalu na gabinet stomatologiczny arch. Aleksandra Cyzman – Bukowska
Znaczna część doświadczonych lekarzy dentystów latami dąży do realizacji własnego gabinetu stomatologicznego, traktując go jako zwieńczenie wieloletniej pracy. Podejmując w tym względzie strategiczne decyzje, dobrze byłoby uniknąć podstawowych błędów, które mogą się pojawić  już na etapie wyboru lokalu. Cztery z nich omawia w rozmowie z infoDENT24.pl arch. Aleksandra Cyzman – Bukowska.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez infoDENT24.pl „Pierwszy krok w biznesie”, gros młodych dentystów, tuż po uzyskaniu PWZ, planuje realizować własną praktykę dentystyczną. Tylko ułamek z nich posiada źródła finansowania na budowę własnego obiektu, większość szuka istniejącego lokalu, w którym urzeczywistni swoje marzenia.

Jakie przyjąć kryteria przy jego wyborze? Jak taki lokal zamienić w bliski ideału gabinet? Na te pytania w rozmowie z infoDENT24.pl odpowiada arch. Aleksandra Cyzman – Bukowska.

Wiodącym kryterium dla każdego przedsiębiorcy jest lokalizacja biznesu. Wybrany przez inwestora lokal znajduje się w skupisku osiedli mieszkaniowych? Leży tuż przy głównych traktach komunikacyjnych? W okolicy brak znaczącej konkurencji? Bingo!

Zanim jednak zdążymy  zachłysnąć się lokalem, z przeznaczeniem na przynoszący godziwy zysk gabinet stomatologiczny - sprawdźmy co kryje on w środku.

Omówię po krótce cztery grzechy główne, na które zauroczeni świetną lokalizacją lokalu, przyszli przedsiębiorcy nie zwracają należytej uwagi.

1. Rodzaj budownictwa, w którym znajduje się lokal
Jeśli wybrany lokal znajduje się w tzw. starym budownictwie, musimy zweryfikować czy aby obiekt nie został wpisany do rejestru zabytków. Wówczas każdą decyzję, związaną z adaptacją czy remontem lokalu, musimy konsultować z wojewódzkim konserwatorem zabytków. A bez uzyskania jego zgody nie możemy prowadzić żadnych prac budowlanych w obiekcie i w jego obrębie.

Jeżeli jednak obiekt, stanowiący zabytek, jest wpisany wyłącznie do gminnej ewidencji zabytków, a tym samym nie figuruje w rejestrze zabytków, inwestor nie ma obowiązku uzyskiwania pozwolenia na budowę (w związku z remontem takiego obiektu). Należy pamiętać, że zabytkami nie są tylko historyczne obiekty sakralne, czy np. secesyjne kamienice, ale również architektura modernistyczna.

2. Dostępność lokalu dla osób niepełnosprawnych
We współczesnych czasach dostępność lokali i obiektów dla osób niepełnosprawnych wydaje się być tematem powszechnym, wręcz oklepanym, jednak wciąż zapominamy o tym aspekcie. O ile obiekt nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, to zadaniem inwestora będzie stosowna adaptacja. To z pewnością podroży inwestycję, a w wielu przypadkach uczyni ją nieuzasadnioną.

Mniejszym problemem będzie adaptacja poszczególnych pomieszczeń gabinetu, na przykład dostosowanie szerokości drzwi wejściowych i wewnątrz lokalu na szersze, umożliwiające przejazd osobie na wózku. Natomiast jeśli niezbędne jest wykonanie podjazdu do budynku, czy platformy pomiędzy jego kondygnacjami - to sprawa może być sporym kłopotem dla inwestora.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.