PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Czego właściciel gabinetu stomatologicznego może nauczyć się od Starbucks?

ŁS
30-05-2014, 10:00
Czego właściciel gabinetu stomatologicznego może nauczyć się od Starbucks? Czego właściciel gabinetu dentystycznego może nauczyć się od Starbucks? (źródło: Wikipedia.org)
Starbucks wcale nie uważa, że parzy najlepszą kawę na świecie, ale firma posiada doskonały model biznesowy, który sprawdza się na całym świecie. Czy może być wzorem dla praktyk dentystycznych? – zastanawia się Denise Ciardello* na łamach „Dental Practice Menagement”.

- Pewnego razu musiałam na chwilę opuścić spotkanie, w którym brałam udział i wyszłam przed budynek zadzwonić  Po drugiej stronie ulicy mieścił się lokal Starbucks. Drzwi kawiarni otwierały się i zamykały cały czas. Kolejka do kasy nie malała, pomimo faktu, że tuż obok otwarta była inna kawiarnia - wspomina Denise Ciardello.

Czy z tej niepozornej obserwacji może płynąć jakaś lekcja dla właścicieli praktyk dentystycznych? Dlaczego „ogonek" do Starbucks nigdy nie maleje, nawet w otoczeniu konkurencji? Zdaniem Ciardello, głównie z trzech powodów.

1. Klienci Starbucks dokładnie wiedzą, czego mogą się spodziewać. Wiedzą jak smakuje kawa i w jaki sposób będzie podana. Stałość i pewność „oferty" to plus, nawet w sytuacji, kiedy zamawiasz zawsze ten sam rodzaj kawy.

2. Starbucks jest prawie na każdym rogu i co istotne, nie ogranicza się wyłącznie do serwowania kawy. Coś smacznego czeka również dla najmłodszych.

3. Starbucks jest modny. Modny w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Wnętrza sieciówki są zaplanowane z pomysłem i ładne. Wpisują się w najnowsze trendy kulturalne, niektórzy powiedzą, że nawet je tworzą. Co istotne, Starbucks każdemu gwarantuje bezpłatny dostęp do internetu.

Denis Ciardello, przekonuje, że elementy, które składają się na sukces popularnej kawiarni, wdrożone w klinice stomatologicznej, prawdopodobnie odniosłyby ten sam rezultat.
Wszak czego innego może oczekiwać pacjent niż: pewności uzyskania zakładanego efektu, szerokiej oferty i komfortowych warunków leczenia?

*Denis Ciardello, na co dzień doradza amerykańskim gabinetom dentystycznym w kwestiach zarządzania i marketingu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
zarządzanie gabinetem   Denise Ciardello  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.