PARTNER PORTALU
partner portalu

Czego właściciel gabinetu stomatologicznego może nauczyć się od Starbucks?

ŁS
30-05-2014, 10:00
Czego właściciel gabinetu stomatologicznego może nauczyć się od Starbucks? Czego właściciel gabinetu dentystycznego może nauczyć się od Starbucks? (źródło: Wikipedia.org)
Starbucks wcale nie uważa, że parzy najlepszą kawę na świecie, ale firma posiada doskonały model biznesowy, który sprawdza się na całym świecie. Czy może być wzorem dla praktyk dentystycznych? – zastanawia się Denise Ciardello* na łamach „Dental Practice Menagement”.

- Pewnego razu musiałam na chwilę opuścić spotkanie, w którym brałam udział i wyszłam przed budynek zadzwonić  Po drugiej stronie ulicy mieścił się lokal Starbucks. Drzwi kawiarni otwierały się i zamykały cały czas. Kolejka do kasy nie malała, pomimo faktu, że tuż obok otwarta była inna kawiarnia - wspomina Denise Ciardello.

Czy z tej niepozornej obserwacji może płynąć jakaś lekcja dla właścicieli praktyk dentystycznych? Dlaczego „ogonek" do Starbucks nigdy nie maleje, nawet w otoczeniu konkurencji? Zdaniem Ciardello, głównie z trzech powodów.

1. Klienci Starbucks dokładnie wiedzą, czego mogą się spodziewać. Wiedzą jak smakuje kawa i w jaki sposób będzie podana. Stałość i pewność „oferty" to plus, nawet w sytuacji, kiedy zamawiasz zawsze ten sam rodzaj kawy.

2. Starbucks jest prawie na każdym rogu i co istotne, nie ogranicza się wyłącznie do serwowania kawy. Coś smacznego czeka również dla najmłodszych.

3. Starbucks jest modny. Modny w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Wnętrza sieciówki są zaplanowane z pomysłem i ładne. Wpisują się w najnowsze trendy kulturalne, niektórzy powiedzą, że nawet je tworzą. Co istotne, Starbucks każdemu gwarantuje bezpłatny dostęp do internetu.

Denis Ciardello, przekonuje, że elementy, które składają się na sukces popularnej kawiarni, wdrożone w klinice stomatologicznej, prawdopodobnie odniosłyby ten sam rezultat.
Wszak czego innego może oczekiwać pacjent niż: pewności uzyskania zakładanego efektu, szerokiej oferty i komfortowych warunków leczenia?

*Denis Ciardello, na co dzień doradza amerykańskim gabinetom dentystycznym w kwestiach zarządzania i marketingu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
zarządzanie gabinetem   Denise Ciardello  

POLECAMY W SERWISACH